Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du får ikke success uden XX timer om ugen !! ... eller gør du?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret spændende debat

For at blive go til noget kræver det  at man øver sig/ arbejder med det  x antal tusinde timer. Som standard siger man 10000 timer men det kan jo nok ikke beregnes helt nøjagtigt hvor  mange timer der skal til den enkelte. Mennesker udvikler sig i forskelligt tempi

Så, jeg vil mene det kan bevises at hvis du arbejder som fx bager , og bager brød i 10 år så er der nok en go chance for at du er blevet go til det...ellers er det vist med at finde ny beskæftigelse.

 På samme måde med en 100 meter løber som Usain Bolt der har trænet seriøst 100 meter løb siden han var 13-14 år gammel. Og det betaler sig

På samme måde vil en iværksætter der arbejder seriøst med sit fag om det er skribent, sælger eller webdesigner jo også blive bedre ved at lægge et vist antal timer hver uge i sit fag. Når du har arbejdet 5 år som skribent får du opbygget en meget bred erfaring og du er simpelthen blevet bedre til det.. Du kan fx også åbne en avis og læse en artikel af en journalist der har levet som journalist i 10 år, og spejle hans artikel med en journalistpraktikants og se forskellen på meget lidt erfaring og meget erfaring

Men at sætte antal timer på en IVÆRKSÆTTER UGE er ikke så ligetil. Jeg tror jeg er igang omkring 70 timer pga weekend og aftenarbejde. Men det er jo ikke som 40 timers akkordarbejde på slagteriet. mit arbejde er jo ikke specielt fysisk belastet.

Såeh. Jeg tror mange selvstændige lægger mange timer i deres forretning men dermed ikke sagt at de arbejder hårdere end lønmodtageren. det tror jeg er en myte

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den ultra korte:

Hvis du vil lave et kæmpe firma med stort overskud, kan du ikke nøjes med at arbejde smart. Det koster også mange timer.

Hvis du vil have succes, defineret som meget fritid, ingen ansatte osv. så kan det gøres på mange andre måder.

Og nej, jeg mener ikke at man nødvendigvis er en bedre iværksætter, hvis man har et stort firma.

Jeg forsøgte bare at forklare hvad jeg mener det kræver timemæssigt at lave et stort firma.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt enig.
Man skal prioritere sin tid bedst muligt.
Problemet er bare som ny iværksætter / ny virksomhedsejer med ny ansatte er der som regl ikke ret meget tid i normal arbejdstiden til andet end adminstration, tilbudsgivning, sparring med ansatte osv. Derfor er man nødt til at tage aftenerne i brug for at kunne udføre noget realt arbejde. Håbet er på et tidspunkt at man få solid økonomi i virksomheden til at ansætte en administrativ medarbejder. Hvorfor 70 timer .... Tja.. For min vedkommende passer tallet rigtig godt +\- 5 timer. Rent fysisk og mentalt vil jeg ikke kunne klar mere.. Og håber dog at komme ned til 50 timers arbejdsuge meget snart.

Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indlæg - du formår virkelig at få en til at reflektere over udnyttelsen af ens arbejdstimer

Venlig hilsen

Jens

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vejen til succes afhænger af dit eget syn på succes.

Men hvis man som Martin siger skal drive en stor virksomhed så er jeg helt enig i ham med at det kræver rigtig meget tid og kloge træk.

Men udover set så ved jeg at for mange affiliates og online marketers fx. så lever de drømmen ved at sidde og "arbejde" 70 timer i ugen, nogle gør det på en bounty strand i Thailand men for dem er det ikke arbejde, det en hobby de har succes med som tilfældigvis tjener dem en god røvfuld penge som gør de kan leve livet præcis som de ønsker det uden at tænke på økonomien.

For mig er drømmen om succes at tjene tilpas mange penge til at jeg har 1-2 ansatte til at ligge produkter op, ordne ordre og køre min Webshop. Min vej herhen kan klares med omkring 5-10 timer i ugen da resten er overladt til betalt arbejds kraft.

Jeg gjorde engang alt selv indtil jeg opdagede glæden ved at betale mig fra alt det trælse papir og tekniske arbejde.

Smart Working is smart living.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende diskussion. Virkelig mange holdninger - jeg kan tilslutte mig og virkelig mange tanker vækkes.

Det er fx. svært at tale arbejdstimer som en fast defineret størrelse - der er ens for alle - især hvis man ikke taler om arbejdstempo og arbejdsmetoder.

Vi er alle forskellige og arbejder på forskellige måder - derfor mener jeg også; at man kun får bedre resultater, ved at have flere arbejdstimer - hvis dette matcher ens optimale arbejdsproces samt ens psyke. Spørgsmålet er vel - om der er plads til at være forskellige og have forskellige psyker i iværksætterland? 

Det er min opfattelse, at der er en forudindtaget mening om - at iværksætteri er for *de hårde bananer* - men er livet som selvstændig ivirkeligheden ikke også oplagt som en mulighed for mennesker - som har brug for at kunne indrette deres egen hverdag og måske tage hensyn til deres egen psyke ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

mariaedlefsen:
er livet som selvstændig ivirkeligheden ikke også oplagt som en mulighed for mennesker - som har brug for at kunne indrette deres egen hverdag og måske tage hensyn til deres egen psyke
 

Jo men det er så næppe nogen som vil etablere større virksomheder med flere ansatte som Martin vist er inde på. Det kan sagtens lade sig gøre at ha en indtægt uden mange timer, og INTET er jo 100% for der er givet også folk der klarer at arbejde 10 timer hele vejen fra start til slut og lade de ansatte tage slæbet - men det er undtagelsen. Firmaejer - men adskillige ansatte vil generelt kræve at man er indstillet på de der 70 timer (or whatever i den størrelsesorden) det er jeg enig i

Desværre tror jeg samtidigt man skal se i øjnene, at selv små ting kørt forsigtigt tidsmæssigt, som kan være vigtigt for nogens psyke, meget let bliver lidt småt som tiden går, og måske ikke skaber en "normal løns indtægt" - hvilket så også for nogen kan være fint nok - og ingen - der er absolut undtagelser

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)