Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Fritagelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Aminoer.

Jeg mindes at have hørt noget om, at man ved formidling af en vare der ikke beregnes moms af - godt må sælge varen videre uden at beregne salgsmoms - kan det have sin rigtighed ?

Lad os sige jeg køber frimærker hos PostDanmark til 50 kr.

Disse er moms-fritaget, så jeg skal ikke betale købsmoms af de 50 kr.

Hvis jeg så vælger at sælge en fragtydelse til en kunde til 50 kr, altså blot viderefakturere den faktiske omkostning, kan jeg så tillade mig at gøre dette uden at skulle beregne 25% salgsmoms af de 50 kr ?

Synes det er lidt tricky, men har snuset mig frem til at en webshop godt må sælge fragten i deres shop momsfrit såfremt den er købt momsfrit og der ikke er fortjeneste på fragten...?

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46891
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:35

Hejsa John.

Super svar - mange tak for det - nu har jeg lidt at forholde mig til.

Har du en ide om hvordan det virker hvis man køber momsfri porto i et andet EU land ?

Skal man så beregne erhvervelsesmoms hvis man stadigvæk sælger videre til den pris man har købt ydelsen for ?

Den er måske lidt tricky, men håber du har en idé.

Igen, mange tak for hjælpen :)

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46891
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Mener vel,  alt man køber i et andet EU land er jo momsfrit for en virksomhed til virksomhedens brug, så ja det må være en del af omkostningen som jo altid er var inkl hjemtagelsesomkostninger + 25% som er erhvervelsesmomsen - på begge sider af momsstregen som angivet under IMPORTMOMS 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)