Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny dansk bog om MLM: Network Marketing - Hvorfor & Hvordan (Global forretning hjemmefra - og for alle!)

Side 4 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus E:
Jeg ved ikke noget om dokumentation for virkningen af LifeWave plastre.... Ved godt at der findes en del på hjemmesiden, men jeg ved ikke om de er fra anderkendte kilder, eller det er LifeWave der har lavet dem selv. Og jeg er fuldstændig ligeglad.....

Dette er en holdning du som kjøper gjerne må ha, ingen nekter deg det. Saken er derimot helt annerledes når du opptrer som selger av produktene, da er det faktisk din plikt å ha dokumentasjon på de påstander du benytter i din markedsføring. Dersom du f.eks. i din markedsføring påstår at produktene har smertestillende effekt, er altså disse suksesshistoriene ikke å regne som dokumentasjon.

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er det lige min markedsføring indgår i mit indlæg :-)

Jeg påstår ingenting... Jeg giver nogle mennesker en mulighed får at prøve produktet.... Og at jeg har god erfaring med at de virker smertelindrende, hvilket er sandt.

Bageren påstår med garanti også at hans boller smager godt... Måske smager de ikke mig, men det gør da ikke bageren til en svindler.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus E:
Bageren påstår med garanti også at hans boller smager godt... Måske smager de ikke mig, men det gør da ikke bageren til en svindler.

Nå er det heldigvis slik at det er helt andre regler for påstander om helseeffekt enn for smak.

Claus E:
Og at jeg har god erfaring med at de virker smertelindrende, hvilket er sandt.

Som kjøper og bruker av plastrene har man lov til å oppleve hvilken som helst effekt, men hvis man i en salgssituasjon (altså en situasjon der man tjener penger på å få andre til å kjøpe dem) er det krav om dokumentasjon for markedsføringen. Med nye EU-regulativ på plass trenger man ikke påstå det i klartekst for at det skal være ulovlig, så lenge man kraftig antyder at plastrene hjelper mot smerter ved å fortelle dem om alle suksesshistoriene, bryter man loven.

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Siger du at jeg bryder loven, hvis jeg lader en med smerter prøve plastrene, og de virker efter hensigten, hvorefter vedkommende køber nogle plastre???

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus E:

Siger du at jeg bryder loven, hvis jeg lader en med smerter prøve plastrene, og de virker efter hensigten, hvorefter vedkommende køber nogle plastre???

Dersom du lar en person prøve plastrene uten å skape en forventning av effekt, og personen likevel opplever effekt og velger å kjøpe plasteret, da har du ikke brutt loven.

Noe helt annet er det hvis du forteller denne personen at dette er smerteplaster, viser ham videoer fra LifeWave hvor personer forteller om at de har blitt fri fra smerter ved å bruke plasteret, og forteller din egen opplevelse av smertelindring. Da har du kraftig antydet at plastrene har en smertelindrende effekt som det er stor fare for at kunden vil oppleve som reell når den ikke trenger å være det.

Mange LifeWave-distributører bryter loven ved i klartekst å hevde at det å bruke plastrene gir en smertelindrende effekt, f.eks. Ejvind Jacobsen som beskriver dette på sin nettside: "reducerer og fjerner smerte indenfor et ganske kort øjeblik". Det hjelper ikke at han skriver at det hjelper kroppen til å sette i gang denne prosessen, når det hevdes at A fører til B som igjen fører til C,D og E, er det like ulovlig som å hevde at A direkte fører til C,D og E.

Men, det er ikke nødvendig å påstå det i klartekst for at det skal være ulovlig. I de nye EU-regulativer er det formulert som "claim or imply", det vil si påstå eller gi inntrykk av. Derfor er det ulovlig i EU å bruke de offisielle videoene fra LifeWave. Det er umulig å se videoen om IceWave uten å skjønne at budskapet er at plastrene har en rask smertelindrende effekt. Det var pga. slik markedsføring at Kyäni ble sparket ut av det norske Direktesalgsforbundet for tre uker siden etter at jeg hadde dokumentert i detalj for dem hvordan de bryter loven med sine udokumenterte helsepåstander: http://www.direktesalgsforbundet.no/direktesalgsforbundet/nyhetsarkiv/item/89-ky%C3%A4ni-ble-ikke-tatt-opp-som-medlem-i-direktesalgsforbundet

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Hr/Fru/Frk 4brooker

Jeg har kun et ord, der i min optik, dækker det du beskriver.... FLUEKNEPPERI

Eftersom jeg kan stå op og se mig selv i spejlet hver morgen uden at ha det dårligt med det jeg ser, så gider jeg ikke bruge min tid og energi på smålighed og flueknepperi.

Hvis du nu lige læser Hr Ejvind Jacobsens skriv på hjemmesiden du linker til, så står der intet om at det er plastrene der: "reducerer og fjerner smerte indenfor et ganske kort øjeblik", men at det er de naturlige processer i kroppen der :

  • reducerer og fjerner smerte indenfor et ganske kort øjeblik
  • fjerner smerte, inflammation- og betændelsestilstande
Men når det er sagt, så er jeg da umådelig glad for at der findes mennesker som dig, der jagter svindlere og bedragere. Det er fantastisk at vi har nogen der gider at passe på, at vi alle ikke bliver bedraget, og som beskytter os fra mennesker der udelukkende vågner op hver dag med den tanke at gå ud i verden og tage røven på andre mennesker.... Du er guds gave til menneskeheden..... Af hjertet tak :-)
Kh Claus
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus E:
Jeg har kun et ord, der i min optik, dækker det du beskriver.... FLUEKNEPPERI

Merkelig, det er et ord jeg stadig får høre når motparten er gått tom for argumenter. Dessverre klarer ikke Google Translate å oversette det til norsk, men jeg gjetter at det betyr noe slikt som "jeg tapte diskusjonen"

Claus E:
Hvis du nu lige læser Hr Ejvind Jacobsens skriv på hjemmesiden du linker til, så står der intet om at det er plastrene der: "reducerer og fjerner smerte indenfor et ganske kort øjeblik", men at det er de naturlige processer i kroppen der

Leste du det jeg skrev? Det er fortsatt like ulovlig fordi det påstås at plasteret setter igang de naturlige prosesser og indirekte fjerner smerten på et øyeblikk - uten at det er dokumentert.

Claus E:
Du er guds gave til menneskeheden..... Af hjertet tak :-)
 

 Å, det var da så lite.

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

For mig handler en diskussion ikke om at vinde eller tabe, men om en debat mellem mennesker af forskellige synspunkter... Men hvis du har behov for en sejr, så gerne for min skyld :-)

Nu ved jeg ikke med Google Translate... Bruger den ikke...

Og nu skriver Hr Ejvind Jacobsen heller ikke noget om at plastrene sætter gang i de naturlige processer, men at de understøtter dem..... Stor forskel.

Og det var ikke så lidt for mig.... Jeg syntes at det er værd at værdsætte når der gøres noget stort, så derfor sætter jeg virkelig pris på din indsats.

Sæt nu at du havde brugt den samme energi, på adgangen til kunstgødning og skydevåben, så havde du måske stoppet ham der fætter Anders.....

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus E:
Sæt nu at du havde brugt den samme energi, på adgangen til kunstgødning og skydevåben, så havde du måske stoppet ham der fætter Anders.....

A propos behov for sejr...... Den der er laaaangt under bæltestedet

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er du ved at forstå hvad flueknepperi betyder.....

Side 4 ud af 10 (93 indlæg)