Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd, vejledning og sparring søges [Innovativt, browserbaseret musikspil]

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Engesvang
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer Smile

Jeg søger sparring til min virksomhedssituation som den ser ud nu.

Kedelig baggrundshistorie: (kan skippes)

Jeg hedder John Lajer, jeg har 7 års professionel erfaring indenfor IT-branchen som udvikler. I alle 7 år har jeg arbejdet som programmør, dog 2 år som selvstændig og 3 år som projektleder.

Professionelt lever og ånder jeg for innovation, IT og særligt gamification.

Nuværende projekt:

Jeg er indehaver af et fantastisk browserbaseret musikspil ved navn Magic Tune. Projektet er udviklet over det seneste 1½ år.

Hvad er det:

Magic Tune er et sjovt, pædagogisk og lærerigt browserbaseret computerspil, hvor spilleren, med sit eget akustiske eller elektriske instrument, afspiller noder som vises på skærmen. Spillets lydfortolkningsalgoritmer vurdere præcisionen af tempo og tone og giver point og kommentarere på spillerens præstation.

Spillet er programmeret så det kan afvikles i browseren uden at du skal downloade noget software, ikke engang Flash eller Java.

Situationen:

Jeg har ikke udviklet Magic Tune alene, jeg har haft en partner, som valgte at stoppe af personlige årsager. Med tabet af min partner, tabte jeg også halvdelen af teamets tekniske kompetencer.

Lige nu står jeg med et fantastisk projekt, som er 90% klar til udgivelse, men jeg som ikke kan komme videre med grundet manglende økonomi og kompetencer.

Mine Tanker:

Jeg har tidligere ladet et projekt absobere af en større virksomhed, en virksomhed som kunne profilere sig på en "gamificeringen" af et emne. Jeg læner stærkt til at kigge den vej igen, selvom det kan være en svær process. Jeg tænker på at finde en partner til projektet, en partner der har en målgruppe der matcher min eller som har interesser i den innovative del af musik- eller ITbranchen, så vi kunne drage gensidig nytte af hinanden.

Hvad siger i? Hvilken vej ville i gå i min situation? Jeg har allerede fat i Erhvervsrådet, og får kompetent vejledning og networking, min forretningsplan er skrevet og projektet virker. Jeg ønsker en feedback med eventuelle idéer til next step eller mulige sparringspartnere.


Håber på svar fra jer :)

Med venlig hilsen

John Lajer

Magic Tune

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa John - for det første så lyder det som et utroligt spændende projekt du har gang i og som jeg gerne vil hører mere om og evt. prøve at give lidt sparring på hvis det har interesse - Jeg er selv aktiv hygge musiker og spildesigner så et projekt som dit er naturligvis noget der fanger min interesse :D 

iforhold til at skabe nogen interessante kontakter så prøv og tag et kig på www.computerspilszonen.dk - deres growing games forløb har fokus på at løse en del af de problemer som du står med ... 

En anden mulighed kunne være at tage fat i www.shareplay.dk og gennem dem undersøge muligheden for at finde samarbejdspartnere og evt søge støtte til at få færdiggjort en protottype.

Fra Engesvang
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Mange tak for dit svar - jeg fandt Shareplay i går (via Erhvervsrådet) og fik derfor idéen til at søge lidt sparring herinde.

Jeg ser frem til at kigge på computerspilzonen i aften, den ser spændende ud!

Jeg kontakter dig senere i dag via en privat besked herinde Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)