Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så skal der bestilles vare med VAT... men hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er
Jeg står i den lykkelige situation at min webshop er ved at være oppe at køre, og jeg skal begynde at bestille varer.
Der er tale om gammeldags barberknive-sæt fra Portugal og England, og begge lande er som offentligt kendt, medlem af EU.
Men priserne jeg får oplyst af mine leverandører er med og uden VAT, som såfremt at jeg er informeret korrekt, er en national moms, der ikke svarer til den danske.

Hvordan skal jeg kunne beregne mine købspriser med DANSK MOMS som er opgivet i engelske pund, eksempelvis en vare, der er angivet til at koste 125 kr  (14 pound) uden VAT, og 150 kr (16.80 Pund) med VAT?
 
Enhver hjælp ville være super dejligt, for at tage turen til toldkontoret kan godt tage en hel dag.
På forhånd tak.
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

når du bestiller fra europa via dit CVR skal du ikke betale den lokale VAT/moms - så skal du fakturere dig uden moms. Du skal så til gengæld indberette importmoms, men gjort korrekt, er det samme værdi på salg og købs moms siden, så det koster dig ikke noget. Du hører heller ikke fra told

Her kan du læse om hvordan du skal bogføre og angive importmoms varer EU (og bruger du dinero ser du den konto også, og bruger du den, bliver bogføringen korrekt) men læs her for at forstå:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du oplyser dit VAT nummer til leverandøren (DK + cvrnunmer) og de kan dermed sende dig varerne ex VAT.

Købet af varerne skal bogføres som det der hedder erhvervelsesmoms - det har John skrevet lidt om her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

WOOOOOW!!!
Tak for hurtige og forklarende svar, det er da en super lækker oplevelse lige at få på dagen! ;)
Så skal der bestilles vare, wuhu!

Må i have en forrygende dag! Wink 
 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Juel Jensen:
WOOOOOW!!!
Tak for hurtige og forklarende svar, det er da en super lækker oplevelse lige at få på dagen! ;)
Så skal der bestilles vare, wuhu!

Man kan jo så bare undre sig over at du ikke har sat dig ind i reglerne før du begynder at importere.

 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, okay okay Hr. Ravn
Såfremt at du ikke læser det, som tydeligt fremgår i den besked du selv har copypasted, så har jeg ikke bestilt nogle varer endnu. 
Derudover har jeg selvfølgelig som en god og lydig borger, sat mig ind i de grundlæggende regler for import fra EU lande men bare bogførings aspektet, som er det jeg spørger ind til.

Håber det giver dig mindre at undre dig over ;)
Go'dag
 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)