Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter som vil lære dansk - og hjælper du ikke mig til det ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften, Nu skal jeg afsløre noget, som I ikke ved :)
Jeg elsker MAD og har derfor utrolig meget lyst til at starte en mad-blog op, hvor jeg fortæller om de mange spændende indiske retter (Jeg er inder).
Det at skrive er VIGTIGT, så det er jeg nu fast besluttet på at lære!. Desværre er min hjerne ikke god til indlæring, hvad det angår sprog -
Men jeg giver det 400% målrettet indsats nu!!


MEN det gør ikke noget, for NU forsøger jeg selv lære det.

Jeg har oprettet denne tråd for at bede Jeres om hjælp til forstå Dansk grammatik.

Jeg vil her med jævn mellemrum skrive de mange tvivl spørgsmål jeg har omkring dansk grammatik. Jeg HÅBER folk ville være søde til hjælpe  og håber ikke tråden bliver benyttet til tale om politik mv.:)

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En skam du har fået afslag.. Det er sgu pinligt for det danske samfund. 

Vi er her jo for at hjælpe hinanden, så jeg skriver mig lige på.. Spørg endelig i tråden hér - og held og lykke med dét! 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46503
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Daniel Poulsen :
En skam du har fået afslag.. Det er sgu pinligt for det danske samfund.  

Modsat Daniel vil jeg slet ikke vove mig ud i at "det er sgu pinligt for det danske samfund" Det vil jeg slet ikke påstå.

Der er jo muligheder for via AOF og ligende at komme på kursus, og det du beder om, og som Daniel finder så pinligt vi ikke straks betaler til, er vel et kursus som betales via jobcenter og vil dagpenge når det er via jobcenter.

NÆ du - og jeg kan få ballade for det, men jeg synes nu ikke det er spor pinligt, at også et samfund må prioritere hvor penge skal bruges. Daniel kan givet finde steder at støtte yderligere med personlige midler men det trådstarter vil tjene penge på - en madblog - som kan være super, ville jo ende i kaos hvis samfundet skulle give jobkurser via jobcenter for at få det til at fungere?Smile En madblog er dels selvstændig virksomhed, som ikke støttes af det offentlige, men jo næppe heller den mest sikre fuldtidsindtjening desværre

Derimod får du trådstarter PLUS PLUS for så at ville selv (og dit indlæg vidner om, at du som også får hjælp) og ja så vil vi bestemt være en del der vil hjælpe, men det duer jo ikke skrive en kritik af politik (jeg får ikke jobcenterhjælp) og så be om, at vi ikke skal kommentere politisk. Så skulle du ha holdt dig til at bede om hjælp som du gør Big Smile

Godt nytår og alt godt for dig i samfundet og din madblog, som jeg sagtens tror mange vil læse, uanset gramatik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
ville jo ende i kaos hvis samfundet skulle give jobkurser via jobcenter

Ja sikke da noget svineri hvis alle de offentlige midler til jobcenteret rent faktisk skulle blive brugt til det de var tiltænkt. Og hvad skulle vi stille op med alle dem som fik et stave læse kursus, hvis ellers pengene gik til det som der var meningen. Vi kunne jo gå hen og havne i den uheldige situation at de kom i arbejde. Og hvad skulle alle de ansatte på jobcentrene så lave.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Puha så sket det jeg frygtede !

Men har lige fjernet den "magisk sætning" fra start-teksten. Nu håber jeg tråden ikke tager en forkert drejning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46503
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt OK - du kan givet regne med støtte til din skrivning og grammatik - men det vil næppe være der problemet ligger. Du vil vil finde det største problem i at få læsere til en mad-blog. Det kræve en masse SEO arbejde, og en masse arbejde på sociale medier, selve det at få sproget ret - som du da her virker til at kunne så flot, vil være et lille problem i forhold til, for dig, at leve af en madblog

Du skal ha noget hjælp til at finde et STORT antal læsere - vi taler rigtigt mange, hvis du skal leve - eller bare ha anstændig indtjening via affiliate.

Jeg har affiliate på min blog, kun for sjov, fordi en herinde foreslog mig at teste det for sjov, og jeg tænkte jeg jo kunne lære lidt om det. Jeg har 200-400 inde per dag, men får jo ikke en flaske skummetmælk til 5 kr per dag retur. 

En madblog er derfor slet ikke let at tjene noget seriøst på for de fleste, men du kan da både glæde en masse - uanset din grammatik, og dig selv ved at fortælle om Indisk mad

Jeg selv har rejst meget i Indien, specielt i kredse hvor dem jeg var med var Jains - så vegetarmad - kogte retter med ost  og oftest 10 retter ind som alle tog del i - helt suverænt, pickles med stængler af åkander i carrytype dressing osv - jeg ELSKER det, så kom igang med din blog, grammatik eller ej på plads, men tag det ikke som din fremtidige levevej, det vil være svært, og derfor får du nej fra et jobcenter - og det ER en del af svaret på det du spørger om - bare klø på, men skal du leve af det, skal du se andre veje samtidig. Lad os få et link til bloggen når den er oppe at køre og jep - vil du har sproghjælp til den så får du det herfra i alle fald

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det handler også om madbloggen, men ik kun om det !
I dag sender jeg ansøgninger efter de er korrekturlæst af mine venner. De finder altid et eller andet forkert - hvor vil det være dejligt, skrive ansøgningen og sende den uden andres hjælp
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har formuleret mig meget kikset. Jeg drømmer ikke bliv rig på en blog, men som sagt det at formulere sig er vigtigt i dag.
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samosa

VUC online, kan du tage dansk som fag for 120.00 kr. Er sikker på du kan få ekstra hjælp til at skrive bedre ansøgninger m.m,  ved at tilmelde dig sådan et forløb. Efterfølgende kan du jo bruge det på din madblog osv. 

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Juul, den kigger jeg på.

Jeg har svært ved at forstå hvornår et ord skal stå som bestemt/ubestemt og hvornår artikelene en/et springes over.

Jeg har læst mig frem til følgende regler:

1.UBESTEMT:(en/et + ord,fleretal)
1.1 - Når vi nævner noget første gang: Ny information for tilhørerende.
1.2 - Når man taler om noget generelt

2.BESTEMT:(ord+en/et, det/den+ord,fleretal+e/ene)
2.1 - Næste gang man nævner noget.
2.2 - Når vi har nævnt en ting, og vi taler om noget, som tilhører den.
2.3 - Man behøver ikke altid nævne tingen først,hvis alle forstår, hvad man snakker om

3.UDELADELSE AF ARTIKLERNE ET/EN VED:
3.1 - Ved job og nationalitet
3.2 - Ved verbernes faste forbindelser


Følgende sætninger fra bøger/aviser, forvirrer mig vildt og ønsker hjælp til at forstå dem!
.............................................................


Pkt 5 Artikeloverskrift: " Nyhed fra Danbolig "
- Hvorfor står der ikke EN foran Nyhed ? eller måske nyheder !


Pkt 6 Artikeloverskrift:" Vidunderlige København "
- Burde det ikke hedde: "EN Vidunderlig København" eller "DEN Vidunderlige København" ?

Pkt 7 Artikeloverskrift:" STORT Loppemarked i xx'en "
- Burde det ikke hedde "ET STORT Loppemarked i xx'en"


Pkt 8 Artikeloverskrift:"Første Mosebog også kaldet Genesis er den første bog i..."
- Burde det ikke hedde " DEN "Første Mosebog også kaldet Genesis er den første bog i..." ?

pkt 9 Artikeloverskrift:"Særlig Uddannelsesydelse"
- burde det ikke hedde " DEN Særlig Uddannelsesydelse"?

pkt 10 Artikeloverskrift:"Stort potentiale for højtuddannede"
- burde det ikke hedde " ET Stort potentiale for højtuddannede"?, burde potentiale ikke være uden e, altså potential.


Jeg har yderligere 15 sætninger,men dem venter jeg lidt med!
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)