Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsfirma - forsikringer, hvad SKAL man ha'?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Søby / Ærø
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Ærøkonsulenten Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at starte et enkeltmandsfirma, som har til formål at rådgive på de sociale områder. I startfasen er det kun mig, men jeg regner med inden for ganske kort tid at få en medhjælper. Dvs. jeg registrerer mig fra starten af som arbejdsgiver. Det hele simpelthen skal være i orden.

Firmaet kommer til at bo til leje i et kontorfællesskab.

Jeg ved jeg skal ha' en erhvervsforsikring og en rådgivningsforsikring. Derudover også arbejdsskade- og sygeforsikring. Jeg er nået så langt at jeg ved, at jeg nok bedst skal gøre det med det kommunale system.

Jeg har haft kontakt med diverse forsikringsselskaber, men jeg kan bare ikke finde ud af, hvordan man gør. Tilbagemeldingerne er forvirrende for mig.Ingen har kunne tilbyde mig noget, som hænger sammen. Men det kan ikke udelukkes, at jeg ikke har været 'god nok' til at spørge efter 'det rigtige'. :(

Er der nogen som kan hjælpe mig med gode råd? - Jeg skal i startfasen have det, som jeg SKAL ha'. Alt andet, dvs. alle de forsikringer som er fornuftigt at ha', skal under starten vente. Det er jo som alt her i livet et spørgsmål om økonomi, men jeg vil ikke spare på det nødvendige.

Jeg er utrolig glad for AMINO, ellers ville jeg aldrig været nået så langt. Tusind tak

Med venlige hilsener

Christa

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for økonomisk sikring? Hos Virksom får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over hvis lejemålet du bor i kræver forsikringer SKAL du ingen ha overhovedet. Der er ikke krav om nogen som helst forsikring for enkeltmandsvirksomhed. Det er klart, at hvis du ikke har nogen, vil du kunne hænge på skader du som virksomhed påfører andre, dine private forsikringer dækker ikke, og du vil ikke bare kunne regne med løn under sygdom osv - (barsel vil du kunne få uden forsikring når du opfylder de regler)

Der er ikke krav om nogen som helst forsikringer for enkeltmandsvirksomhed, så det er dig selv der vælger hvad du ønsker at være forsikret mod

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søby / Ærø
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Ærøkonsulenten Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar. Ja, så har jeg forstået det rigtigt. MEN, jeg er ikke så meget for 'russisk roulette', så jeg skal gå videre og se, hvad der for et seriøst foretagende er fornuftigt at gøre. Dit svar har hjulpet mig meget.

Med venlige og taknemmelige hilsener

Christa

Fra Søby / Ærø
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Ærøkonsulenten Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

Jeg takker mange gange for din hjælp. Nu er jeg blevet klogere og har noget at arbejde videre med, det er en stor lettelse for mig.

Med venlige hilsener

Christa

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John - nu plejer du at være ret skarp - men hvis trådstarter har planer om at ansætte en medarbejder så er det vel lovpligtigt med en arbejdsskadeforsikring? Eller tager jeg fejl.

Udover det er jeg enig. Der er ingen andre forsikringer som er pligtige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt klart - hvis han skal ansætte - men selve det at driver enkeltmandsvirksomhed betyder ikke krav til en eneste forsikring. Arbejdsskade forsikring er lovpligt for ansatte og sjovt nok også for en ejer af et ApS selv om han er alene i det.

Han er dagpengemæssigt stillet som selvstændig og kan ikke bare optjene dagpenge ret via sin ansættelse og løn lige som han ikke må beholde sig ApS (ivs) bare ved at fyre sig selv Smile og kun stå som ejer af anparterne, men arbejdsskadeforsikring, den er lovpligtig også selv om man er eneste ansatte i sit eget ApS

Faktisk en ting mere til IVS debatten. Personlig virksomhed ikke krav om arbejdsskade forsikring, IVS givet krav om en sådan - ca 1000 kr om året i pris mener jeg - også helt uden ansatte og tages man i ikke at ha den, et betalingkrav for sidste år + bod på antal år man har kørt uden  - vist dog max 3 år tilbage + ekstra bod på samme beløb.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søby / Ærø
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Ærøkonsulenten Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Kenneth for dit indspark Smile 

Fra Søby / Ærø
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Ærøkonsulenten Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Smile

Takket være de gode råd har jeg nu gennemgået det hele. Det er så utrolig sød af Jer at hjælpe mig i gang.

Jeg når frem til at jeg skal se til at få en sygedagpengeforsikring for mig og de 2 medhjælpere jeg får. Det ene er en studerende, som hjælper mig med en del lavpraktiske ting. Hun vil være ansat som studentermedhjælper på 15 timer pr. uge. Derudover får jeg hjælp af en socialrådgiverstuderende, også 15 timer pr. uge.

Dette betyder at jeg skal ha' ATP og AES, hvis jeg har forstået rigtigt.

Derudover skal jeg også ha' sygedagpengeforsikring. Jeg har lige været inde og læst om den i 'Statens administration'. Jeg er bare ikke helt klar over, hvad denne forsikring koster for mine 2 medhjælpere. Jeg kunne kun finde følgende: For 2013 udgør prisen for arbejdsgiveren 0,66% af virksomhedens samlede lønudgift.

Det er lidt svært for mig at overskue hvordan jeg skal forsikre dem og hvordan jeg ved, hvad lønnen bliver.Derudover fandt jeg frem til at jeg skal ha' den lovpligtige arbejdsskadeforsikring og en rådgivningsforsikring.

Spørgsmål: Er det her udover det, som man kalder en erhvervsansvarsforsikring?... Confused Nu er jeg igen forvirret. Det her er meget indviklet.

Jeg beder venligst om at bære over med mig. Jeg er nybegynder og og 'grøn', men jeg suger de gode råd i mig. Big Smile

Tusind tak og venlige hilsener

Christa

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)