Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri kørselsgodtgørelse (fra virksomhedens øjne)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har læst en fandens masse om skattefri kørselsgodtgørelse, men kan ikke finde noget om det fra virksomhedes øjne.

Jeg har et job hvor jeg bliver betalt en løn og kører til en del møder. Jeg er 100% inde i hvordan det hænger sammen med skattefri kørselsgodtgørelse og også i forhold til 60 dages reglen mv..

Nu ligger landet sådan at jeg er flyttet. Jeg boede før 10 km fra virksomheden men er flyttet ca. 90 km væk.
Skal jeg så fx til et møde i Nordsjælland så regnestykket således ud
Tidligere adresse--> Nordsjælland = 10 km x 3,73 kr = 37,3 kr.
Nuværende adresse -->Nordsjælland  = 130 km x 3,73 kr = 484,9 kr.

Jeg har derfor nogen møder hvor jeg starter hjemmefra (og starter kørselsgodtgørelsestaxameteret) men det har jo sin væsentlighed om firmaet nu skal betale fra den ene eller den anden adresse og det ønsker jeg ikke skal være deres problem.


Her kommer det store spørgsmål så.
Får virksomheden refunderet det som jeg kører eller betaler de det 100% selv.??
Fordi får de det refunderet, er det jo alligevel "storebror" som betaler og så er jeg faktisk græskkatolsk om jeg skriver den ene eller den anden takst. - så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal snyde mig selv for beløbet.!?

Virksomheden er et A/S, men er det samme regler hvad enten det er en enkelmands forretning eller et selskab?

Håber i forstår mine spørgsmål

- Andreas

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden betaler din kørselsgodtgørelse helt af egen lomme. De trækker det selvfølgelig i driften og har dermed fradrag for det på samme måde som de har for det de betaler dig i løn, pension osv. Så nej, "Storebror" betaler ikke til gildet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt gives der kun kørselsgodtørelse for en afstand svarende til afstanden mellem arbejdsplads og kunde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)