Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næringsbrev - kan prøve fra personlig CVR bruges i ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Fra  Hedeby Design Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i 20 år drevet enkeltmandsfirma og har for 4 mdr taget næringsprøven og fået næringsbrev, da jeg i mit sortiment begyndte at få varer der krævede dette.

Nu står jeg for at skulle starte et aps op med 4 andre andelshavere. Vi skal sælge varer som kræver næringsbrev og bevilling. Jeg skal være bestyrer og den der står for virksomhedens daglige drift. Nu er jeg i tvivl om jeg skal op til endnu en næringsprøve for også at få næringsbrev til den nye virksomhed. Eller om næringsbrevet følger mig til en vis grad, således at jeg kan bruge prøven i den nye virksomhed også, selvom det ikke er samme cvr nr...Hm, har søgt alle vegne men kan ikke finde svaret. er der nogen her, som er kloge på den slags?

mvh Gitte

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er det jo en prøve du har bestået, og beviset har du til videre brug. Du skal heller ikke tage et nyt kørekort fordi du bytter bil..

Men prøv dog lige at kontakte prøvestedet i morgen for at være 100 % :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Næringsbrev indenfor fødevare m.v. er personligt, hvorfor det følger personen og dennes ansættelse/beskæftigelse.

Bl.a. derfor, at ejere af flere restauranter ansætter bestyrere, som har et næringsbrev, idet ejeren kun kan have et arbejdssted.

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)