Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed og SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har fundet disse datoer:

http://www.acrevision.dk/default.asp?mode=show&pid=96

- Og spekulerer over hvordan jeg skal forholde mig til SKAT. Jeg oprettede en virksomhed etableret d. 1/7 2014, men har ikke haft en indtjening endnu og har heller ansat nogen endnu. Der går nok et par måneder før der er indtjening og en måneds tid før jeg ansætter nogen på deltid.

Virksomheden er en IVS og sælger læringsforløb til folkeskoler. Mit produkt er fritaget for moms og lønsumsafgift.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal på nuværende tidspunkt jf. SKAT? Skal jeg indberette noget, forholde mig passivt indtil der er indtjening eller noget helt treide?

Mvh

Henrik Jacobsen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke så almindeligt med både fri for lønsum og moms i et selskab, men hvis du er det og er stensikker på det så er du ikke registreret for nogle af de to ting og har så intet at indberette. 

Når du skal ansatte - så skal du registreres som arbejdsgiver så du kan indberette til skat (ex via danløn) og du skal huske lovpligt arbejdsskades forsikring til de ansatte fra dag 1 (og skal jo selv ha en også her fra start lovpligtigt ha haft den for dig selv -uanset du ikke hæver løn men er ejer/direktør)

Eneste indberetning for dig er så løn for de ansatte og forhåbentlig for dig selv når den tid kommer, og så årsregnskabet som skal være indsendt senest 5 mdr efter årsafslutning (afhænger jo af dit regnskabsår) samt selskabsselvangivelsen til den tid.

Hvis du har ansatte / er arbejdsgiverregistreret så skal du 0 indberette til skat for alle måneder du ikke udbetaler løn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, jeg har tjekket med min revisor og det er rigtigt nok at jeg er fritaget for både moms og lønsum. Det er gældende når der er tale om undervisning til folkeskoler 1 klasse til 10 klasse, som vores læringsforløb er.

Jeg siger rigtig mange tak for hjælpen og alle de nyttige oplysninger!

Mvh

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)