Det hvor jeg synes det bliver useriøst er at prisstigningen kommer lidt inde I året. De fleste vil nok (desværre) bare betale ved kasse ét, for det er altså ikke specielt nemt og fremmende for forretningen at skifte system midt I regnskabsåret. Fint at I melder det ud I god tid, men I kunne have meldt det ud før og så have lagt prisstigningen pr. 1. januar 2015. Men så havde I med stor sandsynlighed set en hel del kunder smutte. Nu får I dem malket I 8 måneder før de smutter. Hvem gider prisstigninger over 20% ? I min optik er prisstigninger af den størrelse en indikation på at man har kunden låst for godt fast til ens produkt. Det tangerer afpresning. Føj! |
IT-Konsulenten:Fint at I melder det ud I god tid, men I kunne have meldt det ud før og så have lagt prisstigningen pr. 1. januar 2015.
Men så havde I med stor sandsynlighed set en hel del kunder smutte. Nu får I dem malket I 8 måneder før de smutter.
Selvom de aldrig vil indrømme det, så var dette også min umiddelbare tanke. At de fleste ved denne måde ikke orker at skifte midt en et regnskabsår.... og så håber e-conomics nok på at vinden har lagt sig 8 måneder efter, og at det er blevet så meget hverdag at folk bliver hængende alligevel :)
Hilsen Morten