Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af 'mad-stand'

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag derude i kære amino'er.

Som så mange andre herinde, har jeg længe gået med en iværksætter drøm i sinde. Ligesom de fleste andre, har jeg ihærdigt læst med herinde, og nu er tiden kommet til at jeg selv vil høre, om nogen kan være behjælpelige med et par spørgsmål.

Sagen er den, at jeg gerne vil lave en mad-stand/madbod. Den skal gerne være til arrangementer som fx. folkemøder, festivaller o.l.

Jeg vil sælge enkelte men gode retter, gerne med produkter fra omgivelserne, hvor end den nu afholdes. Fx. Samsø kartofler, til kartoffelmos, til et givent arrangement på Samsø. Kort sagt kvalitet og smag i første række, til overkommelige penge.

Dertil har jeg nogle spørgsmål.

1. Jeg vil gerne arbejde med nogle venner. Kræves her specielle certifikater eller beviser?
2. Hvor formelt skal man gøre det. Vil naturligvis betale skat - men kan nogen hjælpe mig lidt mere her; med hvad det indebære mere specifikt? Vil nok tjene over 50.000, så man skal vel også cvr registreres, eller kan dette undgås hvis det bliver en engangsforestilling?
3. Er der nogen som kender til selve opsætningskrav inden for en mad-stand. Skal det være overdækket, skal man have en håndvask osv. ?
4. Jeg har en helt speciel pølse, som jeg meget gerne vil have importeret fra Frankrig. Er der specielle krav udover at betale moms, når leveringen køres herned?

I første ombæring var dette, hvad jeg lige kunne finde frem. Undskyld min manglende viden, men pt. er motivationen så stor, at jeg bare måtte begynde at få noget fast ud i verden, så der kan jongleres med lidt bolde.

Ellers vil jeg bare ønske jer alle det bedste i et nyt og spændende år med ubegrænset muligheder, så længe vi er åbne.

Fortsat god dag.


Mvh. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)