Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af varer til udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger lidt hjælp omkring regler for fragt af vare til udlandet.

- Jeg sælger fra mit eget momsregistreret selskab til et udenlandsk selskab, som vi har handlet med tidligere og hvor jeg har deres momsnummer.
- Det udenlandske selskab er i EU

Mit spørgsmål er nu: Jeg vil selv transporterer varerne ned på en trailer spændt for min egen personbil. 
- Hvilke papirer skal jeg have med over grænsen (Hvis nogen, fakturaer, cvr nummer, pas osv)?
- Skal jeg kontakte nogen myndighed for at kunne komme over grænsen med disse varer?
- Andet som jeg skal have styr på inden?

Vh

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre jeg har misset noget i spørgsmålet, så er der ikke så meget at tænke på. Du leverer fra Dk til andet EU land og du har din kundes EU momsnummer - og du ved jo varen forlader DK til kundens land mildest talt - og fakturerer med reverse charge og der er ikke told i EU. Jeg ville have fakturaen med reverse charge med og ja i disse tider pas - men er varen ikke omfattet af noget specielt, så skal du vel ikke have andet med - find en måde at dokumentere varen har forladt landet meget gerne - div kvitteringer osv sammen med din reverse charge faktura - det kan være det vanskelige

-Søndergaard-:
Jeg vil selv transporterer varerne ned på en trailer spændt for min egen personbil
jeg ville dog nok gøre omvendt, spænde bilen for traileren, det andet bliver noget rod og politiet vil se skævt til det Stick out tongue 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha - godt fanget John. Jeg skal sørge for at gøre det omvendt:)

Tak for dit svar - med reverse charge faktura mener du bare den faktura vi laver på salget tilbage til vores leverandør, ikke?

Er der derudover nogle regler for kørsel i Tyskland med trailer ud over alm. vægtregler som jeg formoder er helt lig danske som jeg skal være opmærksom på?

Venligst

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)