Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer fra 2012-2014 - ud af varelager - bogføres hvordan.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello Smile

Min søn er gået fra, at interessere sig for firma 1 til firma 2.

I firma 1 har han T-shirts og andet af slagsen, som vi har prøvet at sælge, men det bliver som kun til 2-3 stykker om året. Ved ikke om alle varer er ok ift at de har ligget i plastposer og muligt har fået foldemærker. Men kan vi ikke få solgt varerne i år - vil jeg gerne have dem ud af varelageret, så de er pist væk Wink

Bogføring:

Aktiver / Krediteres: SummaSummarum konto 55100

Er modposten drift kontoen og hvilken? Skal varene reguleres tilbage / afskrives / nedskrives over flere år eller på en gang - og er det med eller uden moms?

Med venlig hilsen Anita

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

1 se til at dokumenter de er destruerede - evt kvittering fra genbrugsplads så skat ikke mener de er givet væk privat osv

2 De må vel stå i summa på varelagerkonto i status - og dertil er de da forhåbentlig kommet ved at deres værdi UDEN moms er flyttet fra varekøbskonto kredit - til debet varelager - for ellers har regnskabet jo været galt tidl og skal rettes tilbage

Ellers så er modpost netop samme driftkonto og da de blev "flyttet" uden moms så nu tilbage som udgift uden moms - og som sagt - god dokumentation for at de faktisk er destrueret - (eller givet til Røde kort med kvittering - hjemløsehuse med kvittering osv) da skat ellers kan være efter selvstændige der pludseligt afskriver noget som mange private ville være glade for at få

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John Hannover

Varerne står i Status / Aktiver har været i aktiver/varelager siden 2015.

Grunden til jeg spørger om moms er: da varen (applikationstape) blev købt i 2015 - fik min søn moms tilbage fra SKAT og det er den der nager mig.

Nedskrivning af varen konteres så på en konto i Driften - uden moms. Ville SKAT ikke forlange at der skulle betales moms af nedskrivningen (som ex kasseres)?

Med venlig hilsen Anita

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var den forkerte tråd jeg ref. til - sorry.

Varerne har været i Status / Aktiver siden de blev købt - mellem 2012 og 2014.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)