Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde udbyttebetaling til 2025?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et holdingselskab, som jeg lige har fået revideret, og hvor jeg vil betale udbytte til mig selv, som jeg plejer. I år kan man udbetale 122.000kr i udbytte.

Holding har betalt udbytteskatten på 27% (dvs. 32.400kr) til SKAT, så de har fået deres penge, men jeg har endnu ikke overført det resterende beløb på 89.600 kr til mig selv.

Skal det resterende beløb på 89.600kr udbetales til mig selv privat i år eller kan jeg vente til 2025, hvis jeg nu hellere vil lade de 89.600kr stå i holdingselskabet? Jeg har fået en mulighed for at lave en kortsigtet investering i et selskab, som sandsynligvis bliver solgt omkring februar 2025, og min tanke var at investere de 89.600kr. Mit regnskabsår er skævt og går fra 1. juli til 30. juni, så er der noget problem i, at jeg først udbetaler de 89.600kr, når selskabet er solgt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46984
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42

Du kan give dit selskab et lån mod et lånebrev på beløbet og det skal så påføres markedsrente = det selskabet skulle give i banken for et tilsvarende usikret lån - og kun hvis du slet ikke kan finde markedsrente . mindst disconto + 4 % ca 8% - og du angiver renten til skat og selskabet har det som renteudgift
Du kan også låne selskabet mere hvis du vil

Skulle selskabet gå ned og ikke kunne betale pengene tilbage, er de tabt uden fradrag

Du betaler natuligvis selv evt forskel 27-42% ud fra i år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:08

Hej John

mange tak for svaret. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)