Jeg står og skal købe ny computer inden alt for længe. Jeg driver et I/Sselskab med 3 andre, og bruger min computer til at udføre en del arbejdsopgaver. Derudovre bruger jeg den selvfølgelig i ny og næ til personlig brug, men vil nok estimere 70-80% arbejde og resten privat.
Er det muligt at trække dette fra i min personlige skat? Så jeg ikke skal købe den gennem firmaet? Jeg har haft svært ved at finde klare svar på skats hjemmeside, og håber nogle herinde kan være behjælpelige.
Nej - MEN computer er ENESTE aktiv man må købe i CVR og stadigt benytte privat. Eneste krav er deling af momsen i privat/firma, skat godkender uden besvvær normalt 50/50 som de fleste bruger, men den skal købes i det CVR og trækkes fra i det regnskab OG så tilhører den det CVR og skal du have den ud igen ved lukninf eller fratræden, skal du enten bevise den er gået til (kvittering fra hvor den er afleveret) eller købe den ud til markedspris + moms
Der er ikke noget i dit personlige skatteforhold
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
John - Ren nysgerrighed, som jeg ved mange andre brænder inde med af spørgsmål.
Hvad med et headset (de dyre Jabra til et par tusind kroner), og lignende udstyr :-) ?
ingen facitliste men
1 Hvis man lever af at sidde i telefonen dagen lang, er mulighed for fuldt fradrag fornuftig modsat hvis man bare har alm periodiske samtaler.
2 Hvis settet alene ligger på arbejdsplads og ikke er med hjem nogensinde, er fradrag klart, er det med hjem, skal man forvente både udgift og moms skal deles- Rene call centre med ansatte vil ikke have problem med fradrag f.eks.
3 fuldt fradrag men dog delt moms er alene reserveret en ren computer
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER