Hvis jeg benytter min egen VW Caddy, på papegøgeplader, i min søns firma og modtager kørselsgodtgørelse, er der så tale om erhvervs- eller privat-kørsel i forhold til evt. nedslag i Privatanvendelsesafgiften?
Ingen af delene i din søns firma. Det vil jo kræve du er ansat som lønmodtager i firmaet. Ellers er det kun din søn i HANS bil (papegøje f.eks) der kan få nogen form for fradrag og det påvirker ikke privatanvendelsesafgiften med mindre du i alle fald fakturerer din kørsel med klart overskud for øje - så du dermed måske kunne ses som erhvervsmæssig kørsel - ellers er det privat du hjælper sønnen
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er faktisk ansat i sønnens firma. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt at arbejdskørsel med min egen papegøgepladebil (med kørselsgodtgørelse, som medarbejder) regnes som erhvervskørsel? Eller om det KUN er erhvervskørsel hvis jeg bruger min papegøgepladebil, i mit eget firma?
Jeg er faktisk ansat i sønnens firma. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt at arbejdskørsel med min egen papegøgepladebil (med kørselsgodtgørelse, som medarbejder) regnes som erhvervskørsel? Eller om det KUN er erhvervskørsel hvis jeg bruger min papegøgepladebil, i mit eget firma?
Mvh Jan
kun i dit eget - men er du ansat med helt reel normal løn, kan du jo få skattefri kørselsgodtgørelse i firmaet ved at gøre nøje kørebog, også med en papegøje vil jeg mene, det er jo så privatbilen du anvender - men vent om andre mener papegøje gør forskel til hvidpladebil
Jeg vil mene du kan få statens takst udbetalt skattefrit sammen med en helt reel løn og skatteindberetning og så er det naturligvis privatkørsel i forhold til Papegøjen, helt som kørte du privat i hvidplade for at få udbetalt godtgørelse af arbejdsgiver
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER