Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvangs lukning APS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et aps samme med en anden, vi har begge et aps som ejer 50 procent af "hoved firma.

Nu ligger landet sådan at min makker har glemt at lave årsregnskab for hans aps, " på trods af flere advarsler i e box"

min spørgsmål er nu, hvad nu ?? jeg har skattemæssig underskud i klemme, og vil gerne overtage det hele.

Hvad koster det her mig ???

Skal min makker betale noget ?? Skal han har penge fra boet ??

på forhånd tak for svar

bh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47119
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01

Det skal du tale med kurator i boet/skifteretten om. For at selskabet skal genetableres skal der revisorerklæring på og det kræver hele aktiekapitalen er til stede

Han skal kun have noget hvis du køber det til mere end boets omk og væfdi, 

Du/han skal via en godkendt revisor for genoptagelse - for ikke driften kun skal have ½ ejer og rest i skifteret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 11:19

Hej John, tak for svar

Der er nogle maskiner i boet, de har en værdi af ca 100000 kr , har hørt at jeg skal betale halvdelen, altså ca 50,000 for at overtage anparter, og dermed firma og skattemæsig underskud, er det korekt??

bh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16

afhænger af hvor du har hørt det.
Du kan givet købe maskinerne ud af kurator - det er kurator der ejer dem nu, men overtage anparter kan du ikke uden selskabet genetableres og det kræver selskabskapitalen er fuld på datoen

Men noget virker galt- du skriver:

fiskfisk:

eg har et aps samme med en anden, vi har begge et aps som ejer 50 procent af "hoved firma.

Nu ligger landet sådan at min makker har glemt at lave årsregnskab for hans aps, " på trods af flere advarsler i e box"

Så lyder det som at det er din vens ApS som ejer hans 50% der er til tvangsopløsning og ikke jeres fælles firma. Jeres fællesfirma ejes blot nu at 50% dit holding ApS og 50% kurator i skifteretten, vor din vens holding ligger.

I så fald skal du ikke genetablere hans ApS holding, og maskinerne ligger vil i jeres drift, som vel IKKE er sendt til tvangsopløsning. Er det ikke kun HANS ejer aps der er til opløsning
Du kan godt kontakte kurator og høre om køb af hans ApS for ellers mangler du jo en halv ejer til drift. Jeg tror du skal få hjælp af en jurist eller revisor

Er det ikke blot din vens ApS der er til tvang, og ikke jeres fælles drift? CVR numre ville underlette svar

vh John H

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 14:55

Hej igen John

jo det er kun hans aps der er til tvang, og ikke vores fælles, men problemet er jo at hans aps ejer halvdelen, og hiver hermed mig med i faldet ???

ham der evt skal side med sagen som kurator, har bedt mig om at betale 20,000 for at være kurrator, og jeg kan ikke forstå jeg skal betale noget, da jeg jo ikke har gjort noget forkert ??

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:10

Du skal holde tingene helt adskilt her. der er 3 juridiske personer:

1. Din vensholding (tvangs opløst)

2. Dit holding

3. Drift

Hvis 1. Din vensholding ikke har nogen krav mod de andre selskaber så skal du ikke betale Kurator noget som helst. Det er vigtigt at du forstår kurator IKKE er der for at hjælpe dig, men for at skaffe flest muligt penge til boet efter det opløste Aps. Derfor er det vigtigt for dig at få din EGEN advokat med på sagen hvis du ikke er 100% skarp på de forhold der er omkring konkursen. Rådgivningen er sikkert givet godt ud.

Den situation der er her har du mulighed for at overtage de sidste 50% af anparterne i 3. Drift ved at give kurator et bud på disse, han har pligt til at sælge dem bedst muligt for at skaffe penge til Boet efter 1. din vens holding.

Håber det giver mening for dig og at du får taget fat i en advokat som kan hjælpe dig her, ellers kan kurator rende om hjørner med dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25

fiskfisk:

1

jo det er kun hans aps der er til tvang, og ikke vores fælles, men problemet er jo at hans aps ejer halvdelen, og hiver hermed mig med i faldet ???

2

ham der evt skal side med sagen som kurator, har bedt mig om at betale 20,000 for at være kurrator, og jeg kan ikke forstå jeg skal betale noget, da jeg jo ikke har gjort noget forkert ?

1 Nej det river ikke dig med, du har blot kun dig selv som ejer i drift nu, de andre 50% ligger hos kurator som kan stemme for dem om han vil på generalforsamling osv

2
Du skal ikke betale til kurator med mindre det er fordi du køber din vens anparter ud så du ejer 100% -  Du kan jo være den eneste der vil købe dem ud, så du skal ikke for højt op i pris 
Jeg fastholder, få en jurist med ind over - og evt din revisor

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 08:01

Tak John

nå men jeg har altså betalt 20,000 til kurotor.

jeg sage, jeg kan ikke se hvorfor jeg skal btale, jeg har ikke gjort noget forkert, han sage, hvem skal ellers betale.

problemet er vel også, nu holder du fast, at kurater er min egen advokat !! ved ikke engang om det er lovligt

bh

Tilmeldt 29. Jun 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:16

Fiskfisk VÅGN DOG OP !!!

Du er blevet givet helt klare råd af John og WalterBP og gør alligevel det stik modsatte. Du kan ikke hjælpes før du tager ansvar og forstår at du mangler juridisk vejledning. Du forstår jo helt klart ikke den situation du er i.

hvis du ikke læser, forstår og følger den vejledning du får, så er du jo bare spild af andres tid.

beklager de hprde ord, men du skal sku tage dig sammen for ikke at komme mere galt afsted.

Tilmeldt 9. Jun 13
Skrevet kl. 10:30

Godmorgen du...

Jeg læser og forstår rimiligt godt, men som du nok har læst så har både advokat, som også er kurator vildlet mig, som jeg nu tager aktion på, så jeg syntes at dit indlæg er overflødigt, og jeg er ret sikker på du modsat John, ikke aner hvad du taler om, der er intet i dit ligegyldig inslag der kan bruges til noget som helst.

Tak til John

bh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)