Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat økonomihjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 

Jeg tænkte på om der var nogen der kendte til et program som kunne hjælpe en med at få styr på sin privatøkonomi?

Jeg tænkte at det kunne være en rigtig god ide at have styr på sin egen økonomi, inden man starter noget op.

 

Mvh

 

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv at bruge et af bankernes privat-økonomi budget-modeller.

MvH

Peter

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er ked af engelsk så prøv http://www.mint.com - de har en free version som kan bruges af private. 

Og slet ikke nogen dårlig idé - den med at have styr på sin økonomi inden man starter noget op Wink

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Granhøj:

Jeg tænkte at det kunne være en rigtig god ide at have styr på sin egen økonomi, inden man starter noget op.

 Det må man da så sandelig sige at du har helt ret i !

 

Granhøj:
Jeg tænkte på om der var nogen der kendte til et program som kunne hjælpe en med at få styr på sin privatøkonomi?

Der er da kun en der kan få styr på din økonomi og det er dig selv.  Et progrem kan jo ikke rigtigt forhindre at du bruger flere penge end du har til rådighed.  Hvis du bare følger  det gamle danske ordsprog "sæt tæring efter næring " så får du nok styr på økonomien .

Mvh

Ravn

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Det er altid en god ting at have styr på sin egen økonomi. Inden du starter egen virksomhed, vil jeg foreslå dig at lave følgende:

- Privatbudget - Oversigt indeholdende husstandens indtægter og udgifter. På den måde får du også en fornemmelse af, hvor meget du som minimum bør indtjene i din virksomhed, således privatøkonomien stadig hænger sammen.

- Formueberegning - Ved opstart af egen virksomhed vil det være en god idé at lave en formueberegning, da den fortæller lidt om bremselængden, hvis det går galt. Såfremt du ønsker finansiering i banken, vil tilsvarende beregning blive lavet.

Ovenstående beregninger vil din erhvervsrådgiver i banken helt sikkert hjælpe dig med at udarbejde. Såfremt du ønsker at lave beregninger på egen hånd, findes der en masse skabeloner på nettet. Find dem eventuelt via Google.dk - klik her.

Jeg anvender selv Excel til alle mine privatøkonomiske beregninger.

Venlig hilsen
Kim

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale e-conomic som også snildt kan bruges til privat regnskab & budget. Jeg bruger det selv til at styre min privatøkonomi, - og det er alle pengene værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen..er nok lidt dyrt at bruge Economic til udelukkende privat-økonomi.

MvH

Peter

Fra 4800
Tilmeldt 1. Aug 08
Indlæg ialt: 33
Fra  Flair Productions Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vilhelm.

Mint.com ser spændene ud, lader dog ikke til man kan bruge det i Danmark.

Har du fået det til at virke?

Med Venlig Hilsen
Rolf Carlsen

www.flairproductions.dk

Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser rigtig spændende ud, men jeg kan heller ikke få det til at fungere i Danmark. Så jeg står stadig lidt på bar bund.

Fra 4800
Tilmeldt 1. Aug 08
Indlæg ialt: 33
Fra  Flair Productions Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad er det helt præcist du skal have styr på i din økonomi?

Som andre har skrevet i denne tråd, så findes der en del budget-skabeloner.

Hvis du, lige som jeg selv, næsten kun bruger kreditkort, så kan du jo tage et måneds kontoudtog og gå det igennem. Når du har gjort det, så har du jo en ide om hvor dine penge bliver af.. :)

Med Venlig Hilsen
Rolf Carlsen

www.flairproductions.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)