på Amino
Dinero Regnskab

Relaterede Grupper

Bruge Dinero i Sverige, Svensk firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 89
Fra København
Tilmeldt 2. feb 09
Indlæg ialt: 21
Vayu Robins
Fra VRweb
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 22:46

Hej.

Jeg er dansker som bor og arbejder som selvstændig (enskild firma) i Sverige.  Jeg kunne godt tænke mig at bruge Dienero, men fornemmer at jeg ikke kan det under disse omstændigheder. Er det sandt?

Med venlig hilsen

Vayu Robins

vrweb.dk

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 210.310
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.505
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 23:47

overordnet er dansk og svensk moms ret ens med 25% som udgangspunkt (men jo anden sats i sverige for visse varer) - men ellers vil problemet nok mest ligge i om sverige betaler importmomsen anderledes end vi gør i DK hvilket vil gøre at de konti regner momsen anderledes end de skal

Der kunne være regel forskelle også i at ex rentenetto for enstakt firma i DK som udgangspunkt føres via personlig indkomst samlet-  hvor der kunne være andre regler i Sverige

Selve opstillingen er nok ikke et problem som sådan i sverige for en enskild firma (enkeltmandsvirksomhed)

Et bogholderiprogram er som udgangspunkt altid bygget til ET land (og i USA oftest til EN stat) så det vil kunne være en risiko, men holder du øje med at moms opfører sig korrekt efter svenske regler, og bogfører manuelt når den evt ikke gør, så tror jeg som sagtens du kan tilpasse dinero planen helt til at fungere for Sverige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 23-01-2014 kl. 08:21

Hej John.

Kan desværre ikke give stjerner endnu - men super godt svar ! :)