Starbucks Autist
Ungerne er afleveret og det gik fint. Mads blev dog lidt ked af at han ikke skulle med Emma i skole, det må han først når han ikke bruger ble mere. Så vi øver pottetræning hver dag og han har fået en potte der spiller en melodi hver gang han laver bimmelim eller bummelum. Så man hører med mellemrum triumferende hyl akkompagneret af "You are my sunshine..." fra et af toiletterne og så er det om at få fat i potten, før den bliver lavet om til en spændende tromme, en vandkande eller hvad sådan en nu kan bruges til.
Der var ellers kaos på Starbucks i dag. Den ene Espressomaskine var i stykker, så der var en god kø af mennesker der ventede på deres morgenkaffe. Det gav en god mulighed for at lytte på hvad folk bestiller og jeg fandt ud af at jeg nok er den eneste i Boca Raton der bare bestiller en "Grande Latte". Amerikanere er virkelig et folkefærd af mennesker der forventer at få tingene på deres helt egen måde. Man kan få alt i alle version og det forstår man først når man står i en af Wall-Marts ualmindelig voldsomt kæmpe forretninger, hvor bare hylderne med morgenmad, ville fylde en dansk Netto. På Starbucks bliver hver kaffe lavet specielt til hver kunde og det er ikke ualmindeligt at høre: "Can I have a vende caramell latte, upside down, non skimmed, non fat soy milk, extra hot to go". Jeg vil tro at et ansættelseskrav hos Starbucks må være, at man skal være autist i svær grad for det fyger med den slags ordrer og de bliver gentaget og udført i det uendelige..
Weekenden gik med besøg i Palm Beach Zoo som vi intet forventede os af. Den var lille og derfor nok også dum og dårlig, men der måtte sgu da være nogle dyr ungerne kunne kigge på...
Vi blev dog positivt overrasket, nok var den lille, men den var utroligt flot og vi havde en super dag.
I morgen skal jeg som nævnt til Chicago. Jeg skal mødes med Henrik og andre rare kolleger fra SPAMfighter, så det skal nok blive hyggeligt. Vi skal, som også før nævnt, besøge Cleverbridge som har specialiseret sig i at lave outsourcet betalingsløsninger til software firmaer på mange sprog. Det betyder at de kan hooke os op på rigtig mange kreditkort/debitkort og servicere det på godt 20 sprog. Dertil har de en masse moduler til opsalg, promotions og en masse andet, som vi selv kunne lave, men bare ikke har tiden til. De er hammer dyre, men hvis de kan løfte vores salg bare 10 % og dertil spare os en masse tid, så er det nok pengene værd.
Nå, nu skal jeg besvare en masse mails som jeg har syltet i en uges tid. Jeg gider helt ærligt ikke, men der er ikke det store at gøre ved det.
Kan du holde dig munter.
Dbh Martin