I 1993 da jeg startede indenfor området med etablering af selskaber var kapitalkravet 80.000 til ApS og der var registreringsgebyrer..
Nu er vi i 2011 tilbage ved 1993 modellen, dog undtaget styrelsens onlinesystem hvor man NÆSTEN kan klare det hele selv på NÆSTEN ingen tid. Men hvorfor så gebyrer for de registreringsprocedurer som 100% klares af brugeren selv..
Gebyr 180 kr. i opkrævning for ændring af en direktør i et selskab - tør ikke tænke på hvad det koster at sende det FI-kort, administration, håndtering ved nebrud på brugersiden. Kr. 340 hvis du ikke vil/kan bruge de digitale systemer.
Du får selvfølgelig nedsat fra 340 til 180 hvis du skriver til styrelsen at der var nedbrud...
Disse gebyrer skal du betale HVER gang du registrerer en ændring i systemet. Laver du en fejl skal der betales gebyr igen.
Hvem og hvor meget koster det at administrere disse gebyrer.
For mange tænker
og for lidt tænker sig om
Kristina Skalberg
28. marts 2011 Læs hele historien på www.eogs.dk
Tjah for alle disse omlægninger og så retur igen over 18 år er en voldsom administrativ omkostning, der let kunne have have finansieret f.eks. en bedre løn til en bedre projektleder for hele NEMID-løsningens debut - eller den digitale tinglysning.
Først var den digitale løsning et flot tilbud i forbindelse med administrative lettelser-politikken. Nu er den et must for private og virksomheder. De digitale løsninger er fantastiske!! Men borgere og erhvervslivets kontakt med offentlige myndigheder må stadig være ligeværdig uanset om man bruger digitale løsninger eller ej. En borger er en borger, en virksomhed en virksomhed.
Den ovenstående differentiering af gebyrstørrelse og sagsbehandling er upassende i den offentlige sektor.
Jacob Rohde
Ja, man skal kigge sig for.
Martin Thorborg
Det er totalt latterligt, i guder!
Kristina Skalberg
Tjah for alle disse omlægninger og så retur igen over 18 år er en voldsom administrativ omkostning, der let kunne have have finansieret f.eks. en bedre løn til en bedre projektleder for hele NEMID-løsningens debut - eller den digitale tinglysning.
Først var den digitale løsning et flot tilbud i forbindelse med administrative lettelser-politikken. Nu er den et must for private og virksomheder. De digitale løsninger er fantastiske!! Men borgere og erhvervslivets kontakt med offentlige myndigheder må stadig være ligeværdig uanset om man bruger digitale løsninger eller ej. En borger er en borger, en virksomhed en virksomhed.
Den ovenstående differentiering af gebyrstørrelse og sagsbehandling er upassende i den offentlige sektor.