Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svært at være innovativ i DK?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

dbot.dk:
medmindre vi finder nye grundstoffer og nye fænomener og andre måder at udnytte/sammensætte grundstoffer og alt det andet på

Det lyder som om du ikke tror at man finder nye grundstoffer længere ? - Syntes bestemt der sker meget på materiale fronten, og ser på på alt det nye folk arbejder på er vi langt fra færdige med disse områder:

http://ing.dk/artikel/119846-grundstof-nummer-114-og-116-faar-det-blaa-stempel

Vi skal ikke specielt mange år tilbage får at bøjelige skærme var ret langt væk, og nu er de bestemt kun lige rundt om hjørnet ... At finde noget nyt er svært, for pokker alle de år jeg har prøvet, men alligevel klarer andre det næsten dagligt ...

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Innovation is the development of new customer value through solutions that meet new needs, unarticulated needs, or old customer and market needs in new ways.

understøtter fuldt ud det jeg skriver, idet det sagtens kan være en ny opfindelse der er innovativ ved at skabe merværdi for et nyt kundesegment -

synes du fokuserer på det forkerte i denne tråd ved at prøve at være belærende, når du ikke er det!

vil ikke kommentere mere på det, da jeg synes det er ved at komme væk fra det oprindelige formål med tråden :)

fortsat god aften :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

dbot.dk:

Lucas - Hosting4Real:
Innovation is the development of new customer value through solutions that meet new needs, unarticulated needs, or old customer and market needs in new ways.

understøtter fuldt ud det jeg skriver, idet det sagtens kan være en ny opfindelse der er innovativ ved at skabe merværdi for et nyt kundesegment -

synes du fokuserer på det forkerte i denne tråd ved at prøve at være belærende, når du ikke er det!

vil ikke kommentere mere på det, da jeg synes det er ved at komme væk fra det oprindelige formål med tråden :)

fortsat god aften :)

Jeg prøver skam ikke at være belærende :) - Men det er da rimelig innovativt og opfindsomt alle de ting jeg åbenbart gør, uden at have sagt at jeg gør det! God karma!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:
Det lyder som om du ikke tror at man finder nye grundstoffer længere ?

man finder ikke grundstoffer længere - de grundstoffer der findes idag fremkommer ved at man selv fremstiller dem - så vidt jeg husker er alle disse nye grundstoffer ustabile, dvs. radioaktive, da man ikke kan fremstille nye grundstoffer som ikke er det.

der står også fremstillet i artiklen, man kan ved at ændre på antallet af elektroner skabe isotoper af samme grundstof, så det får en anderledes egenskab i stil med et nyt grundstof.

interessant at finde ud af hvornår man opdagede det sidste rigtige grundstof? :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

dbot.dk:
man finder ikke grundstoffer længere - de grundstoffer der findes idag fremkommer ved at man selv fremstiller dem - så vidt jeg husker er alle disse nye grundstoffer ustabile, dvs. radioaktive, da man ikke kan fremstille nye grundstoffer som ikke er det.

“If you want to perceive and understand objectively, just don’t allow yourself to be confused by people. Detach from whatever you find inside or outside yourself – detach from religion, tradition, and society, and only then will you attain liberation. When you are not entangled in things, you pass through freely to autonomy.”

dbot.dk:
interessant at finde ud af hvornår man opdagede det sidste rigtige grundstof? :)

“True wisdom comes to each of us when we realize how little we understand about life, ourselves, and the world around us.”

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Fra  Innovation Embassy Danmark Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas - jeg kommer lidt sen i debatten og kan se at der står en masse om innovation mv. Hvad kan du af det købmandsmæssige "håndværk"? Kan du lave et forretningssetup? dvs starte et cvr, evt udvikle, få samarbejdspartnere, evt ansætte folk, sørge for evt distribution, marketing, salg og også sociale medier mv mv mv?

Fordi hvis du kan det så skal jeg nok hjælpe med at finde ud af hvad din virksomhed skal søsættes for at opnå - altså hvilket marked du skal angribe og med hvad og alt det der "innovative".

Ikke relateret til ovenstående men 100% ang idéen om innovation: Nu er det sådan det er et fag jeg har arbejdet med i lige godt 13 år. For mig er det nyttigt at tænke over hvilken værdi skabes og ikke så meget om undfangelsen af en "opfindelse" eller en "forretningsmodel" eller.... og starte ud fra "hvad vil det sige at skabe noget der fuldstændig erstatter det allerede eksisterende" (såfremt det giver MENING).

Jeg har nogle helt andre metoder og redskaber til at idédudvikle end hvad de fleste har. De giver mig mulighed for at arbejde aktivt med idéer på et meget tidligere stadie end normalt og fordelen er at jeg med det samme kan grupper idéerne i tre båse. Den første er "mer' af det vi allerede har". Det er også det vi kalder for low hanging fruite. De har den enorme værdi at der er kort vej til forretning såfremt det er første eller anden gang man gør det på en produkt gruppe. Er det tredje eller fjerde begynder produktet typisk at lide af "featuritis" - altså for mange knapper og valgmuligheder og typisk også med alt for dyre forretningsmodeller. Dermed kommer vi til gruppe 2 der tilbyder samme værdi som et eksisterende produktgruppe men i et andet format. Feks satte Olivetti chippen i deres skrivemaskiner og det blev en game-changer. Men det er stadig en skrivemaskine. Men med indførelse af ny teknologi er der mulighed for nye patenter. I gruppe 3 ang skrivemaskiner ser vi Steve Jobs (bl.a.) som i stedet brugte chippen til at lave en computer. Yes! Det er en opfindelse MEN det er en opfindelse som mange tager til sig = muligheden for gigant forretning og en ting mere: muligheden for at stå for et system der løfter et samfund. Værdiskabelsen er enorm.

Alle tre grupper handler om innovation.

Traditionelt når talen falder på det der med at en innovation ikke er en opfindelse menes der noget meget specifikt nemlig at man kan sagtens opfinde til højre og venstre og der er en hel kategori af opfindelser der forsøger at løse et problem der slet ikke er et problem!

//Erik

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Jeg har kigget jeres website og ”jeres produkter”.

Hvis du har tid, må du kigge på vores website. http://www.turkishexpert.info/en

Hvad kan du tilbyde os konkret?

Med venlig hilsen

Krisztian

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

micheelsen:
Jeg har nogle helt andre metoder og redskaber til at idédudvikle end hvad de fleste har. De giver mig mulighed for at arbejde aktivt med idéer på et meget tidligere stadie end normalt og fordelen er at jeg med det samme kan grupper idéerne i tre båse. Den første er "mer' af det vi allerede har". Det er også det vi kalder for low hanging fruite. De har den enorme værdi at der er kort vej til forretning såfremt det er første eller anden gang man gør det på en produkt gruppe. Er det tredje eller fjerde begynder produktet typisk at lide af "featuritis" - altså for mange knapper og valgmuligheder og typisk også med alt for dyre forretningsmodeller. Dermed kommer vi til gruppe 2 der tilbyder samme værdi som et eksisterende produktgruppe men i et andet format. Feks satte Olivetti chippen i deres skrivemaskiner og det blev en game-changer. Men det er stadig en skrivemaskine. Men med indførelse af ny teknologi er der mulighed for nye patenter. I gruppe 3 ang skrivemaskiner ser vi Steve Jobs (bl.a.) som i stedet brugte chippen til at lave en computer. Yes! Det er en opfindelse MEN det er en opfindelse som mange tager til sig = muligheden for gigant forretning og en ting mere: muligheden for at stå for et system der løfter et samfund. Værdiskabelsen er enorm.

meget interessant tilgang - på jeres hjemmeside, som er lidt uoverskuelig, kan jeg se du hjælper med at få sat ideer i system, savner lidt mere præsentation af jeres produkter så det giver mening og overblik - ps har jeg ret i at der er en hel del spam på jeres sider under debat osv?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav et foldbart / fleksibelt / klapsammen badekar til voksne, hvor størrelsen kunne tilpasses efter hvor meget plads man havde - ideelt til dem der har små badeværelser. Det findes ikke. Jeg ville købe et. Så har du en ide serveret :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

dbot.dk:
meget interessant tilgang - på jeres hjemmeside, som er lidt uoverskuelig,

Jeg er faktisk lidt enig med dig, men det er altid nemt for anmelderen at kritisere. Hvor meget lettere det er at kritisere end at frembringe.
Jeg kender et webbureau, de har et forfærdelig website, men de laver flot hjemmeside, og de tjener penge til ”klubben”.  Folk anbefaler dem til hinanden.
Jeg vil helst være travlt, og tjener penge med et forfærdeligt website end omvendt. 

Mvh. Krisztian 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)