Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af træningstilskud såsom proteinpulver mv.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Aminoer, 

Jeg driver en virksomhed som sælger træningsudstyr og træningstøj. Denne virksomhed vil jeg rigtigt gerne ekspandere og udvide mit sortiment med kosttilskud herunder proteinpulver, kreatin og lign. 

Her kommer spørgsmålet så: 

Kan forestille mig at DK er underlagt samme fødevarelovgivning som Storbritannien, hvilket er landet jeg vil importere fra. 

Hvilke tilskud må jeg importere ? og er der andre forhold jeg skal være opmærksom på ved import fra Storbritannien?

Jeg håber der sidder en erfaren rotte derude som kan hjælpe mig.

De bedste hilsner

Michael Blicher

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Blicher Møller:
Kan forestille mig at DK er underlagt samme fødevarelovgivning som Storbritannien, hvilket er landet jeg vil importere fra. 

Tror jeg desværre ikke du skal regne med, vi er her i Danmark heldigvis underlagt stramme regler indenfor fødevarer. 

Mit råd må være at tage kontakt til en leverandør som allerede levere til Danmark, de kan rådgive dig omkring disse områder. 

Her er en tidligere der har været i samme båd som dig: http://www.amino.dk/forums/t/149069.aspx  

Håber det hjælper dig videre, held og lykke med projektet!

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at ringe til dem og få svar derinde, har bare på fornemmelsen at de bliver tunge at bokse med, så det kunne være fint hvis der var en herinde som lige kunne ridse reglerne op. 

Men mange tak for hjælpen, og hav en god dag. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor importere protein pulver fra England, når Arla er en af verden store producenter?

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael..

Jeg ville egentlig helst have sendt en PM... 

Jeg har rodet en del med det tidligere, og undersøgte også mulighederne for at få vare fra England... Jeg fandt dog ret hurtigt ud af, at nej - de kan ikke bare godkendes i Danmark... Men private må købe alt det de vil derovre fra og fra USA og andre pulver med tvivlsomt indhold.... Som forhandler er reglerne noget mere skærpet... Desuden fandt jeg ud af, at fragten er helt vanvittig - med mindre selvfølgelig, at du kan fylde et fragtskib med spande... 

Men alt er jo relativt, mine krav til avance gjorde, at jeg ikke syntes det var interessant som sådan.. Så jeg fandt en anden løsning :)

Omend det lyder interessant, alt det du har gang i - og du er velkommen til, at sende mig en linie på info@fiddlergroup.dk ... måske vi kan drage nytte af hinanden??? du skriver heller ikke, hvad din shop hedder...

God aften..

Liza. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sidder jo nogle dansk producenter, Bodylab f.eks.

Du kunne også høre dem og du kan sælge deres produkter?

Ved dog ikke hvor de får produceret osv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Som udgangspunkt er DK og UK underlagt samme lovgivning i forhold til kosttilskud og sportsernæringsprodukter, nemlig en EU- lovgivning. Dog skal du være opmærksom på at DK har bekendtgørelser, som kan gøre, at indholdet, mængden mv at forskellige ingredienser, kan have andre regler. Hvis du vil indføre fra UK, hedder det samhandel. Du skal være opmærksom på de nye EU-regler for ernærings-og sundhedsanprisninger.

Håber det hjælper dig lidt.

Mvh Kristina

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Overvejede at starte med import af proteinpulver fra UK, men fandt ud af det vil være pænt besværligt og avancen er lille. I UK har de ikke moms på fødevare, så du kan ikke trække noget af i den pris, som står hos dem på den konto, derudover skal de enkelte produkter godkendes hos fødevarestyrelsen, hvilket koster 500 kr+ /produkt, derudover skal det opbevares et sted som er godkendt til det, og ikke bare derhjemme, såvidt jeg forstod på fødevarestyrelsen.

Omkring andre producenter i DK så tilsætter de smagsstofferne selv, men får pulveret fra udlandet, men det kræver vist kemiker uddannelse eller lign. At blande smagsstoffer i, har jeg fået afvide. Arla må være for dyre på selve pulveret...

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan muligvis hjælpe. Skriv til salg@proteinsalg.dk

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jvk:

Overvejede at starte med import af proteinpulver fra UK, men fandt ud af det vil være pænt besværligt og avancen er lille. I UK har de ikke moms på fødevare, så du kan ikke trække noget af i den pris, som står hos dem på den konto, derudover skal de enkelte produkter godkendes hos fødevarestyrelsen, hvilket koster 500 kr+ /produkt, derudover skal det opbevares et sted som er godkendt til det, og ikke bare derhjemme, såvidt jeg forstod på fødevarestyrelsen.

Omkring andre producenter i DK så tilsætter de smagsstofferne selv, men får pulveret fra udlandet, men det kræver vist kemiker uddannelse eller lign. At blande smagsstoffer i, har jeg fået afvide. Arla må være for dyre på selve pulveret...



Det er vel underordnet, hvad den engelsk VAT er, hvis du importerer til Danmark? :-)  

Du har ret mht. FVT, det koster noget i det omfang - men opbevaring kan sagtens lade sig gøre hjemme. Der er overkommelige krav til opbevaring af fødevarer, som ikke skal bearbejdes.

Arla er KÆMPE, de gider bare ikke bruge tid på små fisk.. Sorry to say
 - Overvej evt. at hive fat i Henning hos Bestrong.dk eller Rasmus hos bodylab.dk, hvis du kunne overveje at sælge deres produkter.
 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)