Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ladet mig høre, at basisbank ikke er så besværlige med åbning af en erhvervskonto. Dog koster den 5000 kr. om året

MVH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og linket John

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fik faktisk afslag i Nordea, da vi prøvede at oprette en erhvervskonto i sin tid, på trods af vi gjorde opmærksomme på vi havde rigeligt kapital og ikke fik brug for nogen form for kredit. De SKULLE have forretningsplan og flere samtaler med os før de gad overveje det. Så gik vi bogstaveligt talt over på den anden side og fik en konto i sparekassen. Det tog ikke andet end en halv time. Så Nordea kan ikke anbefales herfra

Fra Odense
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Nordea kan sgu heller ikke anbefales herfra - de ville ikke engang tilknytte mit cvr nr til min private NemKonto. Så nu er jeg skiftet til Merkur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

moreldr:
. De SKULLE have forretningsplan og flere samtaler med os f
det er sådan set lovpligtigt så det skal ikke afholde nogen fra at aflevere en sådan til alle banker - Alle banker SKAL som minimum kræve

  • Personlig legitimation - kørekort og sygesikring
  • Kendskab til formålet med en hver ny erhvervskunde = forretningsplan eller tilsvarende
  • Kendskab til det forventede omfang = budget eller tilsvarende

Det har ikke med selve økonomien i om man kan tjenes på eller ikke at gøre men det er helt lovfaste krav ALLE banker SKAL leve op til efter de nye hvidvaskningsregler. Flere banker, ex arbejdernes landsbank og har fået millionbøder for ikke at ha dette på plads

At der stadigt kan være banker der ikke lever op til lovkrav, skal ikke bruges til at skræmme aminoer der skal ha erhvervskonto til at blive forskrækket over krav om personligt fremmøde, forretningsplan og budget. (som jeg ud over disse krav fra loven - vil mene alle da har når de starter op og er stole over at kunne fremlægge og gerne vil i samtale om)

Der kan sagtens være små banker som er lettere end store, men de skal leve op til helt samme krav til hvidvaskning - eller - de risikerer bøde

I nordea 2013 materiale kan ses, at de faktisk i 2013 øgede antal nye erhvervskunder med 30% i forhold til året før, så nogen erhvervskonti må det blive til.

Tillykke da alligevel med sparekassen - blir givet fint

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)