Hovsa, det er jeg ked af. Der skulle stå downloades, jeg har selv læst lidt på nettet (begrænset hvad der står). Jeg kan konkludere, at mit spørgsmål ikke rigtigt kan besvares?
Ja lidt. Det kommer an på hvilket netværk du bruger, der findes nogle stykker derude og de giver alle forskelligt afkast. Nogle bruger CPM (cost per mill, altså en pris for at du viser reklamen til 1000 brugere). Dette ligger tæt op af CPI (Cost per impression, hvor du har det præcise tal du får på hvor meget du får for at vise din reklame til én) og langt de fleste (af hvad jeg hører) bruger CPC afregning (Altså cost per click, så får du kun når folk klikker på reklamen). Derudover, så er det meget forskelligt hvor glade dine brugere er for at klikke på disse bannere, alt efter hvilket segment du rammer (ældre, børn, mænd, kvinder, sports freaks, IT dudes mv.). På AdMob (googles mobil-ad-enhed) er der geotargets, så hvis dine brugere er i et land hvor det er dyrt at reklamere, så tjener du også mere.. Så vidt jeg har forstået. MEN, det er ikke unormalt at blive betalt 10-20 cent per click. Hvis du har 50.000 daglige brugere, og du har en CTR på 1,5% giver det 750 klik på reklamen. Af det bliver der betalt (lad os sige i snit 15 cent), hvilket vil give 11.250 cent, svarende til 112,5$ ~ 630 kroner.
Men jeg mener, at CPC kan variere meget.. Alt lige fra 0.1 til 1-2$ pr. click, som nævnt alt efter hvor i landet dine brugere er, og hvor dyrt det lige er der.. Der kan også være meget der har ændret sig, og der kan være sneget sig nogle misforståelser ind, men det var hvad jeg fandt ud af for 1 års tid siden ca. da jeg overvejede at lave en app..
Det skal også nævnes, at de 630 kroner, er for hver gang reklamen vises én gang. Hvis nu dine brugere sidder og spiller spillet i flere timer om dagen, så vil dette tal alt andet lige være højere :p
Men du kan søge på App Revenue, AdMob average CPC osv..