Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der penge i app's??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har gang i et projekt med et spil i app format. Jeg har estimeret at med min markedsføring vil jeg nå 50.000 likes, indenfor det første halve år. alle danskere. Såfremt at det er en gratis app.

Men hvad kan man forvente at tjene? Jeg ved at det er tæt på umuligt at besvare, men alligevel har jeg ingen idé om vi ligger på 1.000 kr. eller 100.000 kr. - så et slag på tasken fra jer herinde ville være fedt?

mvh.

Mikkel

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen med et bud eller nogle eksempler?

Tilmeldt 18. Aug 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Send mig evt en mail med beskrivelse af appen og jeg vil give dig et tilbud på det.

venligst

Kasper Hedegaard

kasper@nyapp.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 50.000 likes, snakker vi downloades eller er det et Facebook spil?

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa, det er jeg ked af. Der skulle stå downloades, jeg har selv læst lidt på nettet (begrænset hvad der står). Jeg kan konkludere, at mit spørgsmål ikke rigtigt kan besvares?

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var mest for, at ligge en form for forretningsplan - for at se om det kunne betale sig, med den tid der skal bruges og penge på udvikling, markedsføring osv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Hovsa, det er jeg ked af. Der skulle stå downloades, jeg har selv læst lidt på nettet (begrænset hvad der står). Jeg kan konkludere, at mit spørgsmål ikke rigtigt kan besvares?

Ja lidt. Det kommer an på hvilket netværk du bruger, der findes nogle stykker derude og de giver alle forskelligt afkast. Nogle bruger CPM (cost per mill, altså en pris for at du viser reklamen til 1000 brugere). Dette ligger tæt op af CPI (Cost per impression, hvor du har det præcise tal du får på hvor meget du får for at vise din reklame til én) og langt de fleste (af hvad jeg hører) bruger CPC afregning (Altså cost per click, så får du kun når folk klikker på reklamen). Derudover, så er det meget forskelligt hvor glade dine brugere er for at klikke på disse bannere, alt efter hvilket segment du rammer (ældre, børn, mænd, kvinder, sports freaks, IT dudes mv.). På AdMob (googles mobil-ad-enhed) er der geotargets, så hvis dine brugere er i et land hvor det er dyrt at reklamere, så tjener du også mere.. Så vidt jeg har forstået. MEN, det er ikke unormalt at blive betalt 10-20 cent per click. Hvis du har 50.000 daglige brugere, og du har en CTR på 1,5% giver det 750 klik på reklamen. Af det bliver der betalt (lad os sige i snit 15 cent), hvilket vil give 11.250 cent, svarende til 112,5$ ~ 630 kroner.

Men jeg mener, at CPC kan variere meget.. Alt lige fra 0.1 til 1-2$ pr. click, som nævnt alt efter hvor i landet dine brugere er, og hvor dyrt det lige er der.. Der kan også være meget der har ændret sig, og der kan være sneget sig nogle misforståelser ind, men det var hvad jeg fandt ud af for 1 års tid siden ca. da jeg overvejede at lave en app..  

Det skal også nævnes, at de 630 kroner, er for hver gang reklamen vises én gang. Hvis nu dine brugere sidder og spiller spillet i flere timer om dagen, så vil dette tal alt andet lige være højere :p 

Men du kan søge på App Revenue, AdMob average CPC osv.. 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige sådan et svar jeg ledte efter. Mange tak fordi du tog dig tid til at hjælpe mig!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)