Hej med jer. Jeg blev for noget tid siden ringet op af en sælger fra Telenor. Han er super sød og selvfølgelig veltalende. Han tilbyder en masse forskelligt i forhold til erhvervs abonnement. Det skal lige siges at jeg bruger min private mobil til de få opkald jeg gør via mit firma. Jeg siger så ja til at rykke 4 mobilnumre. I mellemtiden fortryder jeg, og returnerer ikke de breve jeg skal underskrive. Da jeg så ringer for at sige at jeg har fortrudt og gerne vil annullere kan det ikke lade sig gøre. Kan det virkelig passe at man ikke kan fortryde et Telesalg når det omhandler erhverv? Og i øvrigt er bundet i et helt år? -Han gjorde mig selvsagt ikke opmærksom på at jeg bandt mig for et år. Jeg finder denne i deres betingelser, men har svært ved at se om de har fanget mig selvom jeg ikke her skrevet under? 2.2 Kundens aftale med Telenor om den enkelte tjeneste indgås efter Telenors valg, ved at: - Kunden underskriver en aftale/oprettelses-blanket senest samtidig med, at tjenesten stilles til rå- dighed, eller - Telenor sender eller udleverer aftalen/blanketten til Kunden senest samtidig med, at tjenesten stilles til rådighed. Er det bare mig der er tabt bag en vogn mht binding osv på erhvervs ting? Mange hilsner Frederikke |
kan ikke udtale mig om det konkrete men der er ikke en standard der siger man ikke er bundet eller en fortrydelsesperiode for B2B det er kun for en del B2C
Hvis ex telefonen er monitoreret hvad mange gør ved salg og kan påvise du har indgået aftalen så kan det være besværligt at komme ud, men det er jo bare at mase på at du ikke vil ha aftalen og se hvor langt du kommer, og alternativet - som måske ikke er pænt når du faktisk HAR indgået en aftale som du selv jo ved du har - er at undlade at betale. Så skal de trække dig i retten, og om de gør det ved kun firmaet og hvis de gør, ja så vil det givet kunne være med ekstra omkostninger for dig
Du kan også ha en sag I at der ikke har været talt binding og at den er lang, men den er ikke ulovligt lang på nogen måde, så igen - hvad der er aftalt er bindende
Morale, lad være med at indgå aftaler B2B hverken mundtligt eller skriftligt hvis ikke du er sikker på dem. Bed om papirer til gennemsyn osv og er du sikker på ikke at ha sagt ja til en aftale b2b i en telefon, så har du jo ikke meget at frygte hvis de fremlægger samtalen
vh John H