Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp... fanger bordet ved telesalg B2B?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg blev for noget tid siden ringet op af en sælger fra Telenor. Han er super sød og selvfølgelig veltalende.

Han tilbyder en masse forskelligt i forhold til erhvervs abonnement. Det skal lige siges at jeg bruger min private

mobil til de få opkald jeg gør via mit firma.

Jeg siger så ja til at rykke 4 mobilnumre.

I mellemtiden fortryder jeg, og returnerer ikke de breve jeg skal underskrive.

Da jeg så ringer for at sige at jeg har fortrudt og gerne vil annullere kan det ikke lade sig gøre.

Kan det virkelig passe at man ikke kan fortryde et Telesalg når det omhandler erhverv?

Og i øvrigt er bundet i et helt år?

-Han gjorde mig selvsagt ikke opmærksom på at jeg bandt mig for et år.

Jeg finder denne i deres betingelser, men har svært ved at se om de har fanget mig selvom jeg ikke her skrevet under?

2.2 Kundens aftale med Telenor om den enkelte tjeneste indgås efter Telenors valg, ved at:

- Kunden underskriver en aftale/oprettelses-blanket senest samtidig med, at tjenesten stilles til rå-

dighed, eller

- Telenor sender eller udleverer aftalen/blanketten til Kunden senest samtidig med, at tjenesten

stilles til rådighed.

Er det bare mig der er tabt bag en vogn mht binding osv på erhvervs ting?

Mange hilsner

Frederikke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke udtale mig om det konkrete men der er ikke en standard der siger man ikke er bundet eller en fortrydelsesperiode for B2B det er kun for en del B2C

Hvis ex telefonen er monitoreret hvad mange gør ved salg og kan påvise du har indgået aftalen så kan det være besværligt at komme ud, men det er jo bare at mase på at du ikke vil ha aftalen og se hvor langt du kommer, og alternativet - som måske ikke er pænt når du faktisk HAR  indgået en aftale som du selv jo ved du har - er at undlade at betale. Så skal de trække dig i retten, og om de gør det ved kun firmaet og hvis de gør, ja så vil det givet kunne være med ekstra omkostninger for dig

Du kan også ha en sag I at der ikke har været talt binding og at den er lang, men den er ikke ulovligt lang på nogen måde, så igen - hvad der er aftalt er bindende

Morale, lad være med at indgå aftaler B2B hverken mundtligt eller skriftligt hvis ikke du er sikker på dem. Bed om papirer til gennemsyn osv og er du sikker på ikke at ha sagt ja til en aftale b2b i en telefon, så har du jo ikke meget at frygte hvis de fremlægger samtalen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener jeg har læst at man som virksomhed handler med en anden virksomhed, ikke har automatiks fortrydelsesret som man har i de fleste tilfælde som privat.

Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tusind tak for dit svar.

Jeg har i øvrigt meget tit glæde af dine svar herinde, altså på andres spørgsmål. 8-)

Det er første gang jeg har sagt ja til noget i telefonenen og må nok bare "æde" den.

De har givet mig nogle mdr. gratis og sådan. Så må jeg tage resten som "lærepenge"

Og JA det er måske billigt sluppet i forhold til jhvad andre får sagt ja til 8-)

Mange hilsner

og en dejlig dag

Frederikke.

Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har nok ret.

Jeg har haft mit firma i 3 år og først stået med problemet nu.

Så jeg er vel sluppet billigt. Jeg kan jo også bare bruge deres netværk og så smutte

når der er gået et år 8-)

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederikke,

Jeg var udsat for det samme ved Telenor. Det hele lød fantastisk (for godt til at være sandt), jeg fik dog understreget, at jeg ville have det hele på skrift, før jeg kunne acceptere noget. Deres incitament til det gode tilbud, var så at binde alle firmaets abonnementer hos Telenor i 2 år, hvilket jeg naturligvis ikke kunne acceptere, så jeg lod bare være med at skrive under. Den samme sælger vendte herefter tilbage og tilbød mig 5000 kr. til deres webshop, hvis jeg skrev under... Hehe, en smule aggressivt, men han fik igen et nej tak. - Bare en lille sidehistorie :)  

Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et super indlæg.

Og godt at der er nogle der tænker lidt længere end jeg 8-)

Jeg har ellers afvist dem flere gange, men jeg stod alligevel og gerne ville skrifte fra Telmore som jeg ellers har haft i over 10år. Så det faldt egentlig okay. Men pyt jeg kan jo bare bruge det nu jeg alligevel skal betale 8-)

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det link du smider op er for privat/b2c kunder, hvor der er en lovbestemt 14 dages returret på fjernkøb. Trådstarter er erhverv/b2b kunde og her er ingen lovbestemt returret :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederikke:

Kan det virkelig passe at man ikke kan fortryde et Telesalg når det omhandler erhverv?

Og i øvrigt er bundet i et helt år?

Har sælger tilbagehold vigtige oplysninger for dig, kan den mundlige aftale umuligt være bindende for dit vedkommende. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)