Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NemKonto - Taler min bank sandt, eller er den blot grådig ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nylig registreret mig med CVR nr. og har nu modtaget et brev fra NemKonto, hvor de beder mig udpege en NemKonto til virksomheden - som det offentlige kan bruge til overførsler, som f.eks. momsrefusion mv.

Jeg kontakter så min bank, Danske Bank, og beder dem oplyse til NemKonto at den pågældende konto skal være min allerede eksisterende bankkonto/privat hos DB.   Nu siger DB til mig, at det ikke kan lade sig, fordi der skal være tilknyttet et CVR nr. til den pågældende konto - og der kan kun, hvis det er en Erhvervskonto - og den vil DB sjovt nok have kr. 2.000 for at oprette / med en lang ´sø´forklaring om hvorfor det skal koste 2.000..    Det skal siges at NemKonto´s telefonsupport fortalte mig at en hvilken som helst konto - også en privat - kan bruges til formålet / hvilket altså benægtes af DB.

Har andre oplevet en lignende problemstilling ?  og er DB for grådige, og jeg bør lede efter en anden bankforbindelse..

PFT for input
Anders Rasmussen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Danskebank vil ikke have dig som kunde med eget CVR. nummer. Hvis altså du fravælger deres firmakonto.

Er du firma kan du ikke få forsikret dine penge på en privatkonto.
Det koster ekstra. Derfor vil Danske Bank have det adskilt. Der er samtidig kommet restriktioner med hensyn til hvidvaskning af penge. En grund mere til at have en firmakonto siger banken.

Alle banker kommer efter med lignende løsninger om ikke lærlig længe, og Danske Bank er ikke de dyreste.

Jeg har en firmakonto, men mit CVR er registreret på en privat konto. En fejl, men det kan godt lade sig gøre. Jeg har selv råbt op over deres uvilje i Danske Bank, men der er desværre ikke noget at gøre. Men det er meget svært at få en ordentlig rådgiver. Rådgiverne gider ikke en nystartet virksomhed. :-)

// Lars

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, og tak for et fint svar.  Det var klart min opfattelse at det snarere var modvilje, end egentlige regler hos DB, som fik dem til at kræve oprettelsen af en erhvervskonto - hvilket du jo også bekræfter med din udlægning.  Jeg gør nok alligevel et forsøg mere, da det for mig også har principiel karakter (ikke at betale 2.000 for en konto)  da jeg allerede har betalt rigeligt af renter og gebyrer for mit på ingen måde udsvævende privatforbrug.

Tak for svaret :o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også bank hos Danske Bank, både privat og erhverv, men har aldrig givet noget for at få oprettet en konto hos dem - men det er så også ved at være flere år siden med begge dele - måske de har ændret vilkår?

 

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan, og tak for det svar. Det er interessant, da jeg som tidligere skrevet har en opfattelse af at det bare er gebyrgribben som er på rov.
Det virker jo vanvittigt at jeg skal betale 2.000 for en konto, for at jeg få overført småbeløb (i indkøringsfasen) fra momsrefusion.

tak igen
Anders

Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 16
Fra  Skydt Consult ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Skift bank.

De gider ikke have dig som kunde, eller dit engagement må være meget lille. 

Har aldrig givet penge for oprettelse af erhvervskonto. 

Det er ikke så svært at skifte bank som det har været.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

De taler sandt for de bestemmer jo selv. Nogle, idag meget FÅ banker knytter NemKonto til ens CVR til en personlig konto hvis man har personlig virksomhed. Det er lovligt. NemKonto kan jo også sagtens bekræfte det, men de skal jo heller ikke drive banken :) 

Det er der så mange banker der ikke vil idag, langt de fleste og de som vil, gør det også efter individuel vurdering af kunden

Når de siger nej så skyldes det at der faktisk er risiko uden lån, hvad mange glemmer + langt flere transaktioner som også koster systemmæssigt OG hvidvasklov som kræver banker sætter sig ind i firmaet, omfang af konto, formål, ejer osv, og det besværliggøres hvis det er rodet sammen med en personlig konto

Du kan jo sagtens lede rundt, jeg tror det er svært idag

Bruger du en privat - uden nemKonto for at undgå banken ved det, så må de opsige hele din private konto

Se evt lidt om hvorfor der er risiko 

https://www.facebook.com/jhannover/videos/10154411568204787/ 

Prøv evt nogle små banker, men hav ikke for meget håb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din kommentar John H.   Jeg tror konklusionen må blive, at jeg tager en mere alvorlig snak med min bank, og afdækker om de reelt er interesseret i mit kundeforhold.  Det skal siges at jeg har alle bankforretninger samlet hos DB i dag, inkl. boliglån, så deres incitament for at holde mig som kunde burde være væsentligt.   Uagtet hvidvask lov mv. så er dette lige så meget af principiel karakter for mig. Jeg kan ikke se rimeligheden i at skulle betale banken 2.000 for oprettelsen af en erhvervskonto - jeg har gennem årene betalt DB formuer i gebyrer og renter, så der ligger også en fairness betragtning i dette emne.  Naturligvis skal banken tjene penge,  men der må være grænser for griskheden.

Tak for alle indkomne svar og kommentarer.


Anders Rasmussen

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Nordea er det på samme måde - 1200 kr pr år (som trækkes uden at man kan trække det fra i skat). Er der nogen banker, hvor man ikke skal betale et gebyr ?

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ecentralen:

Hos Nordea er det på samme måde - 1200 kr pr år (som trækkes uden at man kan trække det fra i skat). Er der nogen banker, hvor man ikke skal betale et gebyr ?

ikke mange men ret individuelt. Hvorfor kan du ikke trække gebyr for erhvervskonto fra? Det kan du da

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)