Ja da: CPA: Cost Per Aquisition Altså kost pr. opnået mål.
|
Jeg er ikke helt sikker på hvordan de har opsat det, jeg beder en af deres account managere om at forklare det bedre end jeg kan.
Ja da: CPA: Cost Per Aquisition Altså kost pr. opnået mål.
|
Jeg er ikke helt sikker på hvordan de har opsat det, jeg beder en af deres account managere om at forklare det bedre end jeg kan. |
Jeg vil meget gerne prøve at uddybe. Vores konstruktion er sådan, at buy.at er det affiliate netværk, som ligger under AOL Advertising (tidligere Platform-A). Advertising.com er AOL Advertisings display netværk, hvor man som annoncør kan købe en vis mængde eksponering i en given periode. I vores display netværk kan man arbejde både med CPA, CPC og CPM aftaler - afhængigt af, hvad der giver mest mening i forhold til den kampagne, man skal køre. Tidligere havde Advertising.com et affiliate netværk, som hed Select-netværket - det er nu udfaset og overtaget af buy.at, som bl.a. har langt bedre teknologi. I buy.at er det kun muligt at lave CPA aftaler, og her betaler annoncøren udelukkende for den direkte effekt på programmet. Dvs. at der afregnes pr. salg eller indkommet lead. Samtidig er man ikke garanteret en bestemt mængde eksponering, da affiliate marketing er motivationsstyret. De enkelte affiliates skal vurdere, at programmet vil motivere en slutbruger for at købe, og skal på den måde være motiveret for selv at promovere programmet. Det er rigtigt, at vi ikke har mange programmer live endnu - vi har større fokus på, at sætte de rigtige programmer op, end at sætte mange op, og vi går efter en bred vifte af forskellige programmer. Vi har pt. leadprogrammer og salgsprogrammer, og blandt dem findes både åben søgeordspolitik, product feeds, VIP-kommissionstrappe, bonusordninger m.m. Det er også rigtigt, hvad Nils siger, at vi har flere på vej, som vi forventer at få op inden for kort tid. I er meget velkomne til at kontakte mig, hvis I gerne vil vide mere om vores programmer eller vores netværk - man kan registrere sig til netværket her! |
Derudover så er Cost Per Action (eller Cost Per Acquisition) også begyndt at blive brugt mere og mere indenfor Paid Search. Fx har AdWords i sidste måned gjort det muligt for endnu flere annoncøre at skifte Pay Per Click modellen ud med en Pay Per Acquisition model: http://adwords.blogspot.com/2009/07/conversion-optimizer-is-now-available.html
|
Med venlig hilsen
Martin Poulsen, Driversnote