Hejsa alle,
Jeg har for nylig startetet engro firma med børnetilbehør, punge, små tasker, bamser osv. Jeg er klar over at I alle er børnetøjsforhandlere men jeg har brug for at høre lidt om hvad der virker på jer i forhold til at blive kontaktet af en sælger. Jeg har prøvet lidt forskelligt for at få mine varer afsat, men må erkende at det jo, for det første, ikke er det nemmeste tidspunkt og at det er svært at være "den nye". Derfor går jeg nu direkte til hovedet og håber på at I vil give mig noget feedback
1: Hvordan vil I helst kontaktes? a) Først pr. tlf (Her er jeg bange for at få et afslag, uden overhovedet at ha` fået en chance for at vise mine varer) b) Uanmeldt besøg i butikken (man får tit lov til at vise sine varer, men føler også at I har svært ved at koncentrere jer, da kunderne i butikken jo også skal passes) c) Salgsmateriale sendt uopfordret på mail (Det er en måde at komme ud til mange, men har en fornemmelse af, at det ofte bliver slettet uden at blive kigget på. Derudover er billeder ikke det samme som at stå med varerne i hånden)
2: Hvornår er det bedst at kontakte jer? (Her tænker jeg mest på tid på året, før/efter messer osv)
3) Hvad skal der til for at I tør tage nye varer ind? (I sælger alle de samme "store og sikre" mærker. Hvorfor ikke skille sig lidt ud?)
Håber I har tid og lyst til at svare, så jeg, i jeres øjne, kan undgå at blive endnu en irriterende sælger
Elsebeth
Jeg er tilhænger af af at få en mail, hvor man så kan svare tilbage, om man er interesseret.
Telefonkontakt er til meget pressende, og jeg har tendens til at sige nej, inden jeg hører, hvad det er, da man ofte bliver bestormet af telefonsælgere, som vil sælge alt fra kuglepenne til websider (og en masse andet, som man ikke lige har behov for)
Før messer er for mit vedkommende godt, da vi lægger vores budget inden vi tager på CIFF.
Og hvad der skal til for at skille sig ud - jamen det skal jo være noget, som man tror på kan sælges. Det kan enten være et godt design, at det er en god kvalitet, er til en god pris, uden at være for billigt, at avancen er god etc.
Kh. Louise
www.milledille.dk
Hejsa
Jeg ville foretrække at blive kontaktet pr. post eller email - herefter ville jeg give kunden en chance for at læse dit materiale of så kontakte dem pr. tlf for at høre om de var interesserede i måske personligt møde med fremvisning.
Jeg kunne godt tænke mig at få en brochure eller se hvad du sælger, da jeg gerne vil opstarte en børnetøjsbutik på nettet. Har du noget du kan maile til mig? majbrittk@larsen.dk
Venligst
Majbritt Larsen
Hej Elsebeth
Hvis jeg skal kontaktes af en sælger, så foretræker jeg faktisk en helt almindelig postforsendelse med et lækkert katalog (og meget gerne med priser). Måske en lille vareprøve og så dit kort og en internet adresse, hvor jeg kan se mere og kontakte dig. En mail forsvinder tit i mængden hos mig, for der er rigtig mange, der kontakter en og det hele ryger bare ned i en "stor kasse", som jeg så ikke får kigget i igen. Men et katalog, som jeg kan bladre i mens jeg spiser min frokost, det fanger mig og jeg har tit fundet noget spændende på den måde. Desværre er der ikke ret mange danske leverandører, der bruger det, for det er dyrt at få lavet og man får måske alligevel ikke den respons tilbage, som man gerne ville.
Nr. 2 vil være en rigtig god hjemmeside, som viser og fortæller om produkterne og gerne et login til priser. Pris er vigtig og specielt i disse tider og da det netop er tilbehør og måske ukendte mærker, så er den altafgørende. Også antallet, som man skal bestille hos dig. Hellere lade butikkerne vælge lidt, men så få foden indenfor.. Det vil være mit råd i disse tider :o)
Tidspunktet: Tja, for mig er det egentlig ikke så afgørende.. Der kommer tilbud hele tiden, så det er mere hvad der lige fanger ens opmærksomhed. Før messer kan være udmærket, da alle alligevel disponerer, men omvendt, så kan man også let blive lagt tilside som ny.. Måske ville jeg satse på november, hvis jeg var dig. Her ved butikkerne om der er luft til nye ting og julesalget står for døren, så måske....
En sidste ting, som måske mest er ment som afskrækning: Lad være med at blive ved med at kontakte butikkerne.. Jeg har haft en rigtig irriterende oplevelse med en leverandør, som først sendte noget på mail. Derefter sendte de endnu en mail med spørgsmålet - hvorfor jeg ikke havde besvaret deres første mail. Dernæst flere telefon opringninger.. Det gider jeg simpelthen ikke og bare en sådan opførsel gør, at jeg med det samme siger fra uanset om det så er de fedeste produkter.. At man sender noget ud til folk er ok, men man må altså ikke forvente at folk sidder og besvarer alle de mails fra leverandører, for så skulle jeg vist have en ansat, kun til det :o)
Håber at du kunne bruge det til noget og held og lykke med firmaet.
Mange hilsner
Majbrit - Christobel
Børnetøj fra Christobel
Hej Elsebeth,
Vil lige give dig lidt respons. Vi synes det er rarest at få noget med posten, så kan man i ro og mag sidde når man har tid og kigge på det. Vi får mange mails, men det er ligesom ikke det samme og man bliver hurtigt overset. Jeg synes af og til det er lidt træls at blive kontaktet i butikken, for vi er 2 om firmaet, så jeg ville aldrig tage noget nyt ind uden at vi har talt sammen alligevel.
For vores vedkommende kan det være ligemeget hvornår vi bliver kontaktet, da vi løbende tager nye varer ind, men modsat ved vi som regel også hvad vi vil have.
Jeg har hørt om nogle som bare vil have at vi tager varerne ind, men først køber det når det er solgt, som en slags kommision, måske det kunne være en idé lige nu hvor tiden er så svært. Hvis det var noget der fald i vores smag ville vi i hvert fald prøve, men det skal også ligesom passe ind. Vi har nu de tøjmærker vi vil have, men tilbehør vil vi gerne have lidt mere af.
Problemet lige nu er nok også at folk er rigtigt forsigtige, da det jo svinger meget med salget.
Håber du kan bruge det lidt til noget. Vi er i hvert fald altid interesseret i at se hvad du har
Smil fra Malene
Hejsa,
Hvor er det dejligt med en masse brugbart feedback
Jeg har tidligere sendt mails ud....uden nogen form for respons! Kan sagtens forestille mig at de forsvinder i mængden.
Jeg synes bestemt også, at det lyder fornuftigt med et katalog.....Det er dyrt.....jo,det behøver jo ikke at være en søster til Magasins julekatalog! Så det vil jeg klart overveje.
Gider ikke at være endnu en irriterende og pågående sælger....så tak for svarerne! Kommer I i tanke om mere, må I endelig gerne skrive igen
Husk at jeg har så mange varer, at jeg sælger af dem!!!
Hej Malene,
Tak for responsen....Jeg tilbyder også kommision...det er ligesom en måde at komme igang på!
Har du en mail adr. jeg kan få? For så vil jeg da lige sende lidt billeder og en beskrivelse af hvad det er jeg har!
Måske var det noget for jer?
Du skal være velkommen til at sende til mig på info@milledille.dk. :-) Hvis jeg ikke lige svaret tilbage, er det fordi jeg stresser med udsalget lige nu, men du skal nok høre fra mig.
Tak.
Vh. Louise
Vores mail er info@englestreger.dk
Kære Elsebeth
Du må også rigtig gerne sende os noget info, vi kunne også være meget interesseret evt. i kommission.
Skriv til info@ckshop.dk.
Rigtig god solskins onsdag til alle
Hilsen Maiken
Cool og Kær