Energisk salgs- og kropssprogsmentor Tony Evald Clausen giver input, output, kommentarer og flabede udsagn om alt indenfor salg, marketing, kommunikation, adfærd og alt muligt andet der kan skubbes ind under disse emner.
"Hvis det var let, ville alle gøre det... hver gang!" Forestil dig følgende. Det er tirsdag eftermiddag. Du sidder på arbejde. Du har travlt. Telefonen ringer fra et ukendt nummer. Du tager telefonen i det naive... Læs mere
" Du skal bare få ringet og besøgt så mange kunder som muligt, så skal salget nok komme " Det var noget af det første jeg fik at vide da jeg startede som sælger, tilbage da ruder konge var... Læs mere
Vejen til det gode møde med kunden er ret enkel (i teorien). Når kunden og du har en oplevelse af at der er gensidig sympati, starter der en proces i vores bevidsthed hvor vi opbygger tillid til dem vi finder sympatiske. Gensidig... Læs mere
En af de mest brugte metoder til markedsføring er, at man inviterer til arrangementer, hvor man fremlægger nogle af de ting og produkter, som virksomheden ønsker, at kunderne bagefter køber. Kort fortalt er ide... Læs mere
Lister er populære fordi det gør komplekse ting overskuelige. At det er overskueligt gør det nemmere at forstå. Desværre er det stadigt komplekst, selvom det er overskueligt. Nedenstående liste er 10... Læs mere
Det går en historie om Mark Twain, der til en reception konstant bliver belemret af en lettere overrislet overklassedame der viser stor interesse for ham. Det går hurtigt op for ham at hun er mere interesseret i ham for hans... Læs mere
Jeg har i tidligere blogs skrevet om kold kanvas. Kold Kanvas defineres hos mig som uopfordret kontakt til en potentiel kunde, der intet kendskab har til sælger eller sælgers produkt. For mig er kold kanvas en ineffektiv og utaknemmelig... Læs mere
Det er en udbredt misforståelse, at har du et godt produkt, skal det nok sælge. Det findes millioner af geniale produkter og ideer til produkter gemt væk i papkasser rundt om i verden. Produkter og ideer der aldrig kom... Læs mere
Hvordan du måler på dine sælgere har stor indflydelse på de resultater du får, og den effektivitet jeres samlede indsats har. Ureflekteret kan det synes oplagt, at måle på hvad sælgeren omsætter... Læs mere
Opdag hvordan vi definerer "salg" i SalgsPiloterne! Hvordan lykkelige sælgere får lykkelige kunder, der kommer igen og igen og igen! Se video i indlægget... Læs mere
"Du kan kun hæve til nærmeste 100 kr. og jeg kan ikke give dig bytte penge. Jeg har ikke byttepenge nok" "Hvis du har købt den i Elgiganten, så synes jeg du skal køre ud og købe ekstra... Læs mere
Vi har opdaget, at kunder altid skal have fire ting på plads, før de køber. Opdag hvad de fire parametre er, og hvorfor de samme ting skal være på plads, når du sælger! God fornøjelse [View... Læs mere