Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 6 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Succes, ja.... for hvem???:Surprise

Vi taler her om online behandling af selvmords-tanker, depression, angst, traumer og kokainmisbrug - for bare at nævne nogle enkelte. Man skal ikke slæbe sig hen for a få afløb for sine "ting" - man skal have professionel hjælp på en omsorgsfuld og ærlig facon, hvor det er muligt at få en efterfølgende behandlingsforløb....!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:

Succes, ja.... for hvem???:Surprise

Vi taler her om online behandling af selvmords-tanker, depression, angst, traumer og kokainmisbrug - for bare at nævne nogle enkelte. Man skal ikke slæbe sig hen for a få afløb for sine "ting" - man skal have professionel hjælp på en omsorgsfuld og ærlig facon, hvor det er muligt at få en efterfølgende behandlingsforløb....!

 

@Mia. succes for udbyder og kunde, som jeg ser det. Udbyderne tjener nogle penge. Kunden får behandling. Det er 2010, det her. Hvad foregår efterhånden ikke online??

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nærmest chokeret over hvor dårligt det er tænkt.

 

Vi har jo set eksempler på hvordan det gik for www.e-psyk.dk og hvordan det var totalt dødt fordi mediet ikke var rigt nok til at udtrykke sig. Det var en tekst chat og det er naturligvis en forskel til hvad mentaline laver - men det gør ingen forskel i forhold til hvor egnet produktet er til nettet.

Min holdning er, at det holder i 5-6 måneder - så lukker det. Min første oplevelse med sitet var, at jeg gik ind og søgte en terapeut og fik en clairvoyant frem. Ved at søge på andre emner fandt jeg godt nok nogen psykologer og en enkelt psykoterapeut.

 

Hvis man ved lidt om computer mediated communication, så vil man også vide, at det ikke kommer til at fungere i praksis. Det er et glimrende eksempel på hvordan man kan tænke et koncept - og det er ikke engang godt tænkt - og fuldstændig overse forhold der er totalte showstoppers.

 

Jeg er fuldstændigt overrasket over hvordan folk kan sidde herinde i dette forum og (skam) rose det her koncept. I mine øjne er det dødsfødt - men lad os se om 5-6 måneder. Mit gæt er, at det lukker inden et år.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcellus:

Jeg er nærmest chokeret over hvor dårligt det er tænkt.

 

Vi har jo set eksempler på hvordan det gik for www.e-psyk.dk og hvordan det var totalt dødt fordi mediet ikke var rigt nok til at udtrykke sig. Det var en tekst chat og det er naturligvis en forskel til hvad mentaline laver - men det gør ingen forskel i forhold til hvor egnet produktet er til nettet.

Min holdning er, at det holder i 5-6 måneder - så lukker det. Min første oplevelse med sitet var, at jeg gik ind og søgte en terapeut og fik en clairvoyant frem. Ved at søge på andre emner fandt jeg godt nok nogen psykologer og en enkelt psykoterapeut.

 

Hvis man ved lidt om computer mediated communication, så vil man også vide, at det ikke kommer til at fungere i praksis. Det er et glimrende eksempel på hvordan man kan tænke et koncept - og det er ikke engang godt tænkt - og fuldstændig overse forhold der er totalte showstoppers.

 

Jeg er fuldstændigt overrasket over hvordan folk kan sidde herinde i dette forum og (skam) rose det her koncept. I mine øjne er det dødsfødt - men lad os se om 5-6 måneder. Mit gæt er, at det lukker inden et år.

Selvom det er set tidligere, betyder det jo ikke, at de (Jesper & Co) ikke har forbedret det i forhold til E-Psyk.dk ;) Sådan er det jo ofte med Internet-genier; de bliver klogere og ser konstant løsninger!

Jeg tør godt vove at påstå, at du skal regne med mere end blot et par måneder når der er tale om de her drenge! Bare se historien med CULT og JustEat; det tog dem MANGE år før de begyndte at blive en givtig forretning for alvor, og mødte mange udfordringer i opløbet...

Dermed siger jeg ikke, at det tager dem lige så lang tid igen; det er for at fortælle dig, at de her drenge kender ikke til dét at give op - og slet ikke efter et par måneder. De har evnerne, pengene og whatever it takes attituden til at følge det her til dørs ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:
Jeg går ud fra at man betaler en psykolog pr. time og det faktisk også er en forretning psykologen driver? - sådan lidt efter samme principper som man køber rengøring- eller revisorydelser. Kan du se ligheden?

Jo, men Jesper og hans venner er ikke psykologer. De er e-købmænd. Kan du se forskellen ? ;-) Og det skinner simpelthen igennem hele projektet.

Jeg er faktisk som brugeren et par indlæg før mig her skriver, også dybt rystet over hvor ringe det er udført, på alle leder og kanter. De har simpelthen begivet sig ind på et marked de intet aner om, og tror at det er nok at sige : whatever it takes.

Men jeg lader mig gladeligt overbevise med tiden, og ønsker alle mand held og lykke.

Så har jeg også hjulpet sitet nok, så slut herfra

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Computer Mediated Communication, har da netop vist at der er et potentiale indenfor internet baseret kommukation. Flere forsøg viser hvordan folk har opnået positive kommunikative adfærdsændringer.

CMC åbner netop op for nogle helt unikker muligheder for kommunikation som ikke er muligt face to face. Indefor CMC er man også begyndt at opdage hvordan folk overattribuere hinanden, qua muligheden for selektiv fremtrædelse. Ligesom på facebook hvor folk overatribuerer sig selv, ved kun at vise positive billeder af dem selv. Det meste negative er gemt væk. 

Dette åbner faktisk op for et studie i hvordan man positivt kan manipulere opfattelsen af en terapeutisk session, hvor man vil kunne anvende dette fænomen til at fremme den terapeutiske behandling. Det er jo et helt nyt område indenfor psykiatrien. Men kognitiv terapi blev også fuldstændig negligeret da det kom frem i 70/80erne. idag er det en af de mest successfulde terapiformer.

Anyway, jeg tror at hele denne diskussion er et udtryk for at vi netop står på en threshold, mellem en verden der endnu ikke acceptere teknologiens potentiale, og en verden der gør.

Jeg er selv i tvivl om jeg ville bryde mig om cmc baseret terapi. Men det er langt hen af vejen et spørgsmål om tilvending. Min pointe er at denne form for terapi måske kan skabe et terapeutisk redskab som på nogle områder måske er bedre end face to face.

Who knows. Vi får se.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Kaffe & Co:
Jeg går ud fra at man betaler en psykolog pr. time og det faktisk også er en forretning psykologen driver? - sådan lidt efter samme principper som man køber rengøring- eller revisorydelser. Kan du se ligheden?

Jo, men Jesper og hans venner er ikke psykologer. De er e-købmænd. Kan du se forskellen ? ;-) Og det skinner simpelthen igennem hele projektet.

Jesper og hans venner var heller ikke pizza-bagere ;) Det gik vist ellers ret godt med den idé :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:
Jesper og hans venner var heller ikke pizza-bagere ;) Det gik vist ellers ret godt med den idé :)

En pizza er ret taknemmelig at markedsføre :-)

Nu ved jeg ikke lige hvilke markedsføringsfolk i har haft inden over, men hvis i ikke selv kan se at psykologbehandling skal sælges anderledes end pizzaer. Så anbefaler jeg at i ringer til markedføringsmand. Jeg har ikke tid, og slet ikke til det her projekt.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Marcel Fuursted:
Jesper og hans venner var heller ikke pizza-bagere ;) Det gik vist ellers ret godt med den idé :)

En pizza er ret taknemmelig at markedsføre :-)

Nu ved jeg ikke lige hvilke markedsføringsfolk i har haft inden over, men hvis i ikke selv kan se at psykologbehandling skal sælges anderledes end pizzaer. Så anbefaler jeg at i ringer til markedføringsmand. Jeg har ikke tid, og slet ikke til det her projekt.

Det var nemlig ikke "ret taknemmelig at markedsføre" !! De brugte mange år på at overbevise folk om, at de skulle bruge Internettet til at bestille pizza - og værre endnu: betale online! :)

Det er samme udfordring de står overfor nu - nettet er bare mere åbent idag end i 2001. Og idag er der jo rent faktisk søgninger på Google modsat dengang. Det er en anden tid, så markedet er åbent for det... Det jeg forsøger at sige er, at DENGANG var markedet bestemt ikke åbent for det - men de klarede den big time ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Som ledelsesrådgiver og business coach med international coachcertificering og succesfuld konsulent virksomhed siden 1998, synes jeg det er et fantastisk godt initiativ og en professionel side i har opbygget. Min erfaring er, at telefoncoaching og coaching over mail er et godt supplement til personlig coaching, som jeg stadig har mest af. Jeg har selv netop introduceret gratis videocoaching via Facebook gruppen Guide til Det Gode Liv, som en slags forsmag på, hvad coaching er, hvor jeg stiller spørgsmål og man arbejder med selv at finde svarene. Jeg synes det er en god ide at integrere de nye medier.

Jeg har selv god erfaring med at coache over telefonen - også i emner som stresshåndtering og anbefaler naturligvis altid mine klienter at få en snak med lægen, en psykolog eller psykiater, hvis der er symptomer på stress eller andre fysiske/psykiske ubalancer. Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet. Man skal naturligvis være varsom med at bruge begrebet coaching, når der er tale om stress, da det er en helt anden form, end ved coaching i forhold til andre specifikke mål.

Jeg er f.eks. udover at være certificeret business & life coach fra Sofia Manning, også uddannet Integrative coach ved Ford institute i Californien, hvor vi arbejder med en metode, hvor vi laver en form for afspænding/centrering og indre rejse/visualisering, som kun foretages over telefonen. Mange klienter synes det er rart, at de ikke skal sidde med lukkede øjne overfor en anden person, men hjemme hos dem selv. Vi skal huske at mennesker er forskellige og har forskellige behov og derfor er det fint, at der er flere tilbud at vælge imellem.

De fleste vælger at tage første session ved personligt møde og så kan det skifte, hvad de har brug for og lyst til fra gang til gang.Jeg anbefaler også gerne behandlere, hvor man får sin krop med i processen f.eks. zoneterapi, (healings)massage, kropsterapi, kineseologi, akupunktur etc. som jeg personligt har haft rigtig godt udbytte af, da jeg f.eks. fik en virus på balancen for en del år siden. Da det er vigtigt at have fokus både på det fysiske, mentale, følelsesmæssige, og for mig også det åndelige aspekt.

Valget af telefoncoaching handler ofte om geografiske afstande og ikke personlig afstand. Hvis man er stresset kan det være et pres at skulle køre langt. Samtidig er det for mange mere trygt at være hjemme hos sig selv. Man udelukker en masse projektioner i forhold til udseende og kropssprog og kan derfor bedre bruge sanserne til at mærke sig selv, sin krops signaler og lytte til sin indre stemme, der fortæller hvad man virkelig har brug for. Så min erfaring er, at man godt kan opbygge en form for personlig relation, selvom man ikke er fysisk sammen. Det handler om empati, at klienten oplever ens forståelse, fulde opmærksomhed og nærvær. At blive lyttet til på en intensiv og omsorgsfuld måde og opnå respekt og anerkendelse for ens oplevelser, følelser, behov, og ønsker. At kunne se sine egne ressourcer og blive bevidst om sine værdier og sine adfærdsmønstre. Hvilket faktisk kan optimeres, når synssansen ikke bliver "forstyrret".

Så held og lykke med initiativet, der kan bidrage til ,at mange flere mennesker får afprøvet coaching og oplevet værdien på eget liv. Det sætter jeg stor pris på. Jeg ser frem til at følge jeres udvikling Wink www.elsebethfogh.dk

Side 6 ud af 9 (84 indlæg)