Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 1 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har med stor spænding ventet på at se, hvad Jesper Buch har haft i støbeskeen. Han talte tidligere i et interview med Martin Thorborg på Thorborg.tv om, at han ville lancere konceptet sommeren 2010, og det holdte stik.

Mentaline.com er navnet på Buchs seneste koncept. Der står bl.a. følgende på deres hjemmeside:

"Mentaline.com er et nyt og innovativt koncept skabt til at forbinde klienter og professionelle i terapi og coaching industrierne, gennem en ny revolutionerende teknisk platform. På Mentaline.com er det både muligt at foretage One2One sessions og Masterclasses med både psykologer, psykiatere, psykoterapeuter og coaches – den nemmeste, smarteste og mest sikre måde for både klienter og professionelle."

Læs mere om konceptet her:

http://da.mentaline.com/about.aspx

http://www.jesperbuch.com/just-eat-millionaire-goes-for-online-psychology/

Personligt synes jeg, at det er endnu et spændende projekt, som Jesper Buch har kastet sig over. Han har klart fundet en niche, hvor efterspørgslen er stor.

Hvad mener I om konceptet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk også det ser meget interessant ud. Der er helt sikkert et potentiale i det koncept! 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror på det - virker fornuftigt nok!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ideen er super god. Ideen kan sikkert tjene en masse penge. Men om det er forsvarligt at guide mennesker i krise på den måde, og forvente den samme feedback som når 2 mennesker interagerer i et rum sammen, det har jeg har svært ved at se.

Der er ikke nogen genveje eller nemme veje i terapi, og det er det Mentaline tilbyder.

Typisk hvis du har en mental blokering eller ikke er bevidst om måden du saboterer dig selv på, har du udviklet nogle fantastiske forsvarsmekanismer, som selv meget gode psykologer, psykiatere, coaches og psykoterapeuter kan bruge årevis på at nedbryde.

Jeg kan ikke se at Mentaline hjælper der, snarere tværtimod.

En god pengemaskine, men mon ikke der støder problemer til, når det etiske og det klinisk dokumenterbare ved denne her ordning skal skitsereres.

Der findes masser af telefonlinjer, hvor du kan ringe gratis til folk med samme kvalifikationer og få en sludder for en sladder, men ikke mindst findes der masser af behandlere som meget nemmere kan aflæse dig, hvis i sidder i rum sammen, og i kan mærke hinanden.

Og ja der skal nok findes rigeligt med coaches som også ser det her som en nemmere vej til en indtjening, så hvorfor ikke ?

Min spådom er, at med tiden vil det her blive latterliggjort af den professionelle stand, med mindre altså at det bliver gratis, fordi så kan man heller ikke forvente mere.

Men god fornøjelse, og jeg håber jeg tager fejl :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

..og så hele siden, hvor folkene bag bliver præsenteret som Aktionærer.

Seriøst drenge , fjern den side. Den passer fint , når man skal bryste sig foran de andre forretningsdrenge, men handler den her side ikke om noget andet ?

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt gode pointer, Jimi. Men alle mennesker er selvfølgelig forskellige, så nogle vil nok være åbne over for dette tiltag, mens andre vil foretrække "den gamle model".

Men samtidig fungerer det jo også som et godt indeks, hvor man hurtigt kan få et overblik over de pågældende personer og deres kompetencer, så man evt. vil kunne aftale møder "offline".

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Dem der typisk vil være åbne overfor er det, er folk med social angst, eller folk der IKKE vil behandles, men gerne have en sludder for en sladder.

Terapi er nok noget af det mest intime du kan forestille dig, hvis det skal virke. Ville du være intim med din kæreste via webcam ? Ja, jo tjah i nødstilfælde, men altså skal du have det der virker, så mød et menneske face 2 face.

Bare se på hvor store problemer det skaber med forståelse af hinanden som mennesker via tekst på internettet. En internetklassiker er : " Vi vil nok ikke skændes så meget hvis havde mødtes i virkeligheden ". Og hvrofor gør man ikke det ? Fordi man mærker hinanden på en helt anden måde.

Man kan læse om de forskellige coaches kompetencer på deres websites. Men som et alternativ til DGS eller Krak, er det måske okay ?

Og så lugter det hele bare af businessfolk der vil tjene hurtige penge, end af omsorg, forståelse og helbredelse.

Jeg tager måske fejl, måske ikke ?

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

endnu et ps :

Og så overskriften på hans egen hjemmeside : Just Eat Millionaire...

Hvor kikset er på det på en skala fra 1 - 10 at skulle demonstrere at man er millionær, på ens egen side, mens man launcher et projekt der skal dække menneskelig omsorg ?

Fair nok hvis andre nævner det : " Hey det ham der den succesfulde Jesper Buch " , men at man selv skal have med i overskriften ..

Jeg griner sgu lidt af det hele, men altså som sagt : held og lykke

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme forbehold som Jimi.

Webcams og lignende er godt til inspiration. Jeg bliver da meget inspireret af foredrag på nettet. Men jeg vil ikke kunne modtage af eller give vejledning til en person, der ikke delte tid og sted med mig.

For at have en god kontakt er det vigtigt, at man hele tiden får al feedbacken fra hinanden med. Hvis det kan gøres teknisk forsvarligt, så er det selvfølgelig noget andet. Jesper Buch er en meget klog mand, så måske har han taget hensyn til det.

Mit første blogindlæg handlede faktisk om, hvorfor foredrag har en fremtid i en mere og mere teknologisk verden, og det kan måske tilføje flere perspektiver til disse udfordringer.

Et andet kritisk punkt (fra mit synspunkt) er, at internettet altid er risikabelt. Tænk, hvis man sidder med en menneske i krise, eller at der er en konflikt i samtalen, og så ryger forbindelsen. Hvor mange skype-samtaler starter ikke med "så lykkedes det endelig".

Ellers kan jeg kun være fortaler for projektet idé om rådgivning, vejledning, terapi osv. Hvis teknik kan være med til at hjælpe flere, så bifalder jeg det kun.

Glæder mig til at høre flere perspektiver.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mentaline måske kan revolutionere, hvis de gør det rigtigt, er at minimere/fjerne den meget lange ventetid der gerne er på behandlingstilbud.

Problemet kan så opstå ved at det koster penge, og har man penge kan man jo få hvad man vil ha hvor som helst.

Jeg ser nogle udfordringer både med henblik på terapi igennem en skærm, og så det prismæssige.

Det kan muligvis være en katalysator der kan hjælpe, men jeg tror ikke på at det nogensinde vil kunne erstatte face to face sessions.

DET sagt, så er det et vovet træk henimod en Internet og teknologi baseret verden, hvor selv det dybestliggende hos mennesket, vil kunne klares over nettet.

 

Jeg tvivler på at tiden er nu. Men det sker nok på et eller andet tidspunkt. Det er et flot projekt, synes jeg, modigt. Omend problematisk.

Side 1 ud af 9 (84 indlæg)