Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 7 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Elsebeth Fogh:
Det handler om empati, at klienten oplever ens forståelse, fulde opmærksomhed og nærvær.

Og det mener du opnås bedst hvis du ikke behøver mødes med din klient bare dig og ham/hende ?

Elsebeth Fogh:
Hvilket faktisk kan optimeres, når synssansen ikke bliver "forstyrret".

Man kunne også vælge at få inddraget sit kropssprog i sin terapi, så det virker som en fordel for terapeuten. Faktisk er det for mange coaches, en af de vigtigste områder at bruge overfor sin klient. Men hvis man ikke mestrer det, så ja, så kan der opstå mistillid parterne imellem.

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke personligt noget indgående kendskab til denne branche, men jeg synes umiddelbart, at det virker som et utroligt spændende projekt, og jeg kan sagtens forestille mig, at det vil blive en stor succes.

Jeg synes, at man skal passe på at dømme projektet på forhånd, og med det samme hakke ned på det. Giv det en chance og se, hvad det vil bringe. Måske kan det løse et problem, som mange mennesker sidder med i dag, og hvis disse mennesker kan undvære den personlige kontakt med den enkelte teraput, så er det jo super. Det er måske ikke alle, som der kan det - men projektet behøver jo heller ikke at kunne dække alles behov. De sidstnævnte må jeg så tage den klassiske vej igennem systemet, der kræver fysisk kontakt med en teraput.

Som flere nævner så er projektet måske ret risikabelt, men det synes jeg nu kun, at der er fedt. Hvis man for alvor vil have succes, så nytter det ikke at køre den sikre vej hele livet. Man må tage nogle chancer - sommetider går det godt, andre gange går det skidt. Sådan er livet.

Til sidst vil jeg dog lige sige, at dette selvfølgelig bare er min mening, og jeg accepterer 100 %, at andre har en anden holdning til sagen. Vi kan jo ikke alle sammen være enige - og det ville jo heller ikke være sjovt, hvis vi var det Wink

Til Jesper: Held og lykke med projektet. Jeg håber, at det vil gå jer godt!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 6 person

Min sidste kommentar er , at netop hård kritik kan være noget af det bedste der sker for Jesper. Rygklappere er der nok af, som kan lokke en ind i et projekt og malke en for penge. Hvis, og jeg siger hvis, at Jesper  har opdaget at det her en dødssejler inden han poster flere penge og tid ind i det, så tror jeg han ret taknemmelig for den kritik.

NÅr jeg skal lancere noget, taler jeg aldrig med dem jeg ved ikke tør sige deres ærlige mening. Aldrig. Der taler jeg med èn jeg kender der er super kynisk, og rakker alt ned jeg laver :-) Det giver virkelig feedback, og der går ingen skår af mig.

Nå over and out

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jimi Hove:

Min sidste kommentar er , at netop hård kritik kan være noget af det bedste der sker for Jesper. Rygklappere er der nok af, som kan lokke en ind i et projekt og malke en for penge. Hvis, og jeg siger hvis, at Jesper  har opdaget at det her en dødssejler inden han poster flere penge og tid ind i det, så tror jeg han ret taknemmelig for den kritik.

NÅr jeg skal lancere noget, taler jeg aldrig med dem jeg ved ikke tør sige deres ærlige mening. Aldrig. Der taler jeg med èn jeg kender der er super kynisk, og rakker alt ned jeg laver :-) Det giver virkelig feedback, og der går ingen skår af mig.

Nå over and out

Ja ok Jimmi - du har efterhånden haft mange 'sidste kommentarer' i denne tråd og jeg kan kan ikke se noget nyt under solen fra din side, udover at du måske mener er det er direkte skadeligt det som Jesper og hans kumpaner har kastet sig ud i.

Jeg tror efterhånden at det er sivet ind, at din holdning er den eneste vej frem til menneskehedens bedste og alle vi andre rygklappere jo slet ikke har forstået hvordan livet hænger sammen.

Jeg kan ikke helt se hvad det er du har så meget i mod, til at du ser Jespers projekt som begyndelsen på samfundets endegyldige deroute.

Sådan som jeg har forstået det, så tilbyder Mentaline en teknisk platform der formidler kontakt mellem 'patienten' og psykologen/coachen via video konference og andet nymoderne teknik.

Jeg er sikker på at der var mange der også var bange da telefonen kom til verden, eller, måske lidt tættere på nutiden, da lægerne begyndte e-mail konsultationer.

Psykologerne ændre jo ikke noget i deres behandlingsform eller på deres lægefaglige kunnen, de anvender blot en platform ligesom jeg må formode at de også hjælper mange af deres patienter via telefonen.

Heldigvis er det jo et kommercielt projekt og vil psykologerne eller deres kunder ikke anvende systemet ja så lukker Jesper det jo nok bare igen.

Når jeg skal lancere noget så spørger jeg også de mest kritiske jeg kender men aldrig de kyniske hulemænd.

De bedste rygklappende kaffe hilsner
Søren

- og jeg er virkelig ude af denne tråd igen...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Ja jeg prøver at lukke ned for min deltagelse, men når folk spørger mig direkte, så svarer jeg. Det bare almindelig høflighed. Jeg undskylder hvis det har rystet dig.

Og hvis Jesper er blevet så rystet af min kritik, at han ikke tør starte et projekt igen, så er jeg også ked af det. Og må bare sige : op på hesten igen. Det går nok

Nu vil jeg så sige at jeg ikke svarer på mere, da folk synes at blive kede af det på Jespers vegne

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Tak for din ærlige meningsudveksling og udtryk for din bekymring for tab af det personlige aspekt ved brug af de nye medier i denne sammenhæng. Det er bestemt en vigtig pointe og vigtigt med ærlig og direkte feedback.

Jeg har tilsyneladende ikke udtrykt mig helt klart i min feedback. Jeg har ikke haft til hensigt at give udtryk for at empati bedst opnås ved ikke at mødes, så jeg vil lige bidrage med bedre klarhed over mit budskab. Som jeg skriver har jeg flest coachingsessioner, hvor klienten og jeg er fysisk i samme rum. Min erfaring er blot, at det kan være et godt supplement med telefon coaching og at det også kan indebære fordele. Som i mange andre situationer i livet kan der være fordele og ulemper. Jeg bruger bestemt også kropssproget som informationskanal. Det er også mit indtryk, at mange af dem der har valgt at deltage i projektet både har sessioner over tlf./skype og ved personligt fremmøde. Det ene udelukker ikke det andet for mig og mine klienter Wink www.elsebethfogh.dk Guide til Det Gode Liv

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elsebeth

Nå, jeg ville jo ikke være Jimi, hvis jeg kunne stoppe diskussionen ;-)

Jeg kan nu sige at formanden for Dansk Psykolog Forening er ude i Ekstra Bladet og komme med den samme kritik som jeg kommer med. De er ved at udarbejde et etisk regelsæt for den her slags " behandling ", og med de udtalelelser han allerede nu er kommet med, skal man nok ikke regne med at autoriserede psykologer får lov til det her i fremtiden. 

Læs artiklen her :

Psykologi er ikke det samme som at købe en pizza

Ps:

Coaches kan sikkert godt blive ved med at tjene en god skilling på det

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København Ø
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 24
Fra  nordicADmedia Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser rigtigt godt ud og bliver spændende at følge i fremtiden.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ville jeg være meget varsom med at tage hvad der end står skrevet i ekstra bladet for gode varer :) Hvem det så end er de har valgt at fejlcitere denne gang.

Vi kommer ikke uden om at det er et kontroversielt produkt. Men at sammenligne det med salg af pizzaer, fordi en af dem der er med har solgt pizzaer er håbløst i min verden. Måske skulle de netop benytte dette nye produkt :)

At sige at der ikke er nok research på området, og så samtidig lukke af for muligheden for netop at lave mere research på området (som mentaline jo åbner op for) er også håbløst.

At være bange for noget fordi vi ikke ved nok om det, er ikke det der kendetegner store pionærer.

Alle teknologier der var tvivl om i starten har været igennem denne fase.

Jeg tror vi alle sammen her bør blive enige om at det kun er et spørgsmål om tid før dette er muligt. Det er ikke det der bør være stridsspørgmålet, men snarere om tiden og teknologien er der endnu.

Fortæl mig ikke at vi om 300 år i en blade runner verden ikke har en total normaliseret tilgang til telecoaching, eller hvad det så vil blive kaldt til den tid. Det kommer naturligvis, det er 100% sikkert.

Er tiden den rette. Måske ik, men nogen skal jo prøve.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Jeg tror vi alle sammen her bør blive enige om at det kun er et spørgsmål om tid før dette er muligt. Det er ikke det der bør være stridsspørgmålet, men snarere om tiden og teknologien er der endnu.

Fortæl mig ikke at vi om 300 år i en blade runner verden ikke har en total normaliseret tilgang til telecoaching, eller hvad det så vil blive kaldt til den tid. Det kommer naturligvis, det er 100% sikkert.

Der er mega stor forskel på coaching og en psykologs arbejde!!!

Sjovt nok er coaching noget, som allerede foregår online i stor stil, mens psykolobehandling er noget, som nogle vil forsøge at trække online...

Men jeg er da bare glad for, at jeg ik er den psykolog, som via en online behandling  kommer til at stille den forkerte diagnose, og så risikere at få et menneskeliv på samvittigheden...

Men held og lykke med projektet!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 7 ud af 9 (84 indlæg)