Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at få lavet følgende site?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål til en ide til en ny site. Hvis jeg nu ville lave en prissammenligningsside, er det så muligt at f.eks. jeg vælger mellem 20 og 100 shops ud, hvor sitet 1 gang i døgnet gåer ind og søger alle shop'ne igennem for indhold. På sitet skal der være en søge funktion hvor man kan vælge mærke "f.eks. Dims" type "f.eks. dums" og så kommer sitet ud med søge resultater på Dims dums listet op med 5 resultater af hver model i pris orden med den billigste pris øverst. se nedeunder for eksempel.

Dims dums lilla 199.- www.*****.dk
Dims dums lilla 249.- www.*****.dk
Dims dums lilla 249.- www.*****.dk
Dims dums lilla 299.- www.*****.dk
Dims dums lilla 299.- www.*****.dk
 
Dims dums prikket 199.- www.*****.dk
Dims dums prikket  249.- www.*****.dk
Dims dums prikket  249.- www.*****.dk
Dims dums prikket  299.- www.*****.dk
Dims dums prikket  299.- www.*****.dk
 
Osv
Osv
Mvh
Lars
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det er muligt. Du kan eventuel tage et smut forbi www.pricerunner.dk, hvor du kan se hvordan det fungerer i praksis.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men fungere pricerunner ikke ved at butikkerne selv lægger deres varer "ind"?

Mvh

Lars

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk forholdvist nemt at lave. Dog skal den søge specifekt per side, så du skal ind og kigge på hver shop under uarbejdelse. Desuden vil den ikke kunne finde prisen hvis shoppen ændre meget i deres design (før du har ændret søge området).

Men har ikke tiden til at lave det, men hvis du kan php/asp ligger der eksempler på det rundt omkring :)

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige den skal ind på alle produkter under et mærke eller er det nok at den kommer ind under mærket og kan se produktet findes i f.eks. 4 farver?

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på din søgealgoritme...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars T. Andreasen:

Vil det sige den skal ind på alle produkter under et mærke eller er det nok at den kommer ind under mærket og kan se produktet findes i f.eks. 4 farver?

Det der skal laves (hvis ikke butikkerne selv skal lægge varer ind - hvilket de ikke har tid til) er en webcrawler som skal crawle de andre sider. Ud fra det indhold du får skal du gemme de nødvendige data som du kan bruge i en søgning på din side.

Selve crawleren er nem at lave men den tager tid da den skal "lære" alle de sites du vil have med. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der fik du mig, jeg er kun isenkræmmer og plejer at bruge min tid på det jeg er bedst til, og betaler mig for det jeg ikke kan finde ud af. Og søgeealgoritme er nærmest et fremmedord for mig :) Hvis man nu sætter sitet til at søge på min kones shop under http://renleg.dk/bobles/products kan den så finde ud af at inddele efter bobles krokodille, elefant, kylling osv. og også sotere op i farver. Så hvis en kunde søger på mærke "bobles"  type "elefant" så kommer den med resultaterne sammlet i

elefant sort/grå 799.00 www.*****.dk

elefant sort/grå 849.00 www.*****.dk

elefant sort/grå 899.00 www.*****.dk

elefant sort/grå 899.00 www.*****.dk

elefant sort/grå 899.00 www.*****.dk

 

elefant lilla 849.00 www.*****.dk

elefant lilla 879.00 www.*****.dk

elefant lilla 899.00 www.*****.dk

elefant lilla 899.00 www.*****.dk

elefant lilla 899.00 www.*****.dk

Osv

Osv

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag evt. et kig på http://webdataparser.com/, den kan nok hjælpe dig hurtigt i gang. Så kan du få din egen pc til at snuppe alle data og så manuelt uploade dem til databasen en gang i døgnet.

Så er det kun præsentationen af data som du skal kode selv.

(Tjek evt. videoen først, da jeg ikke er helt sikker på om programmet kan løse dit behov)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars T. Andreasen:
Hvis man nu sætter sitet til at søge på min kones shop under http://renleg.dk/bobles/products kan den så finde ud af at inddele efter bobles krokodille, elefant, kylling osv. og også sotere op i farver

Ja hvis den har lært at på lige præcis dén side kan finde farver bestemte steder. 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)