Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flere ejere og flere firmaer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har lige et par spørgsmål: 

Hvis man nu er to om at starte virksomhed, kan begge stå som ejere? Gælder 50000 kr grænsen også i forhold til momsregistrering?

Hvis så man ønsker at starte endnu en virksomhed indenfor et helt andet område, skal man så have et nyt CVR nr?

Line

 

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line,

Jeg tror du spørger om man kan være to til at starte og eje et Personligt Ejet Selskab. Det kan man sagtens, men så bliver det automatisk et Interessentskab - I/S. Grænsen for 50.000 kr. i omsætning før man SKAL momsregistreres gælder stadig.

Tjek dog lige med en revisor om det ikke bedre kan betale sig at starte et Selskab med Begrænset Ansvar - s.m.b.a. - så hæfter I nemlig ikke for noget personligt. Jeg er dog lidt uklar på hvad opstartskravene er, jeg ved dog at der ikke skal være nogen opstartskapital.

Med venlig hilsen

 

Sean

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lineline:

Hvis så man ønsker at starte endnu en virksomhed indenfor et helt andet område, skal man så have et nyt CVR nr?

Glemte lige denne her.

Er det den samme partner du starter det andet forretningsområde med?

/Sean

Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sean.

Tusind tak for svar!

Det er en tænkt situation, men det ville muligvis være alene, hvis det var. Jeg tænkte bare på, om man kunne have to virksomheder, der var uafhængige af hinanden.

Opstartskapital...havde jeg ikke tænkt på :/ så det ville da helt sikkert være en fordel med den type virksomhed. :)

Line

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Line,

Du kan starte så mange selskaber som du vil. Du skal bare være klar over at der er en ekstra administrationsbyrde for hvert selskab du starter.

Og jo flere selskaber/forretningsområder du er involveret i, jo mindre tid har du til hvert enkelt selskab, og chancen for success går derfor ned.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke have mere end en enkeltmandsvirksomhed.

Du må gerne være eneejer af flere af følgende virksomhedstyper:

Jeg er dog stærkt i tvivl om den samme ejerkreds må have flere interessentselskaber (I/S), men jeg tror det ikke.

Kommandiselskaber og andelsselskaber med videre har jeg dog intet kendskab til.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)