Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til wordpress theme (farve + startside billede)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er helt ny her på Amino, og jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har svært ved at ændre farven på titlen på min nye blog:http://freeskiing.dk/ 

Farven er nu grå, og jeg ønsker en tyrkis, hvordan ændrer man farven? Jeg er helt grøn indenfor WP. 

Derudover ønsker jeg at ændre landskabsbilledet under titlen. 

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Farver i Wordpress themes er baseret på design kodesproget CSS, derfor skal du ændre CSS koden i det theme som du benytter. Her er en super hurtig guide.

  1. Find koden på den farve som du ønsker at benytte, find et farveskema på nettet.
  2. I WP admin gå ind under Appearance --> Editor (Her har du mulighed for at ændre direkte i koden, det vender vi lige tilbage til)
  3. For at finde ud af hvor i koden vi skal ændre det er vi nød til at kigge i den nuværende kode, hertil findes et genialt plugin til firefox som hedder firebug, installer det, og derefter højreklik på overskriften og tryk inspicer element.
  4. Her vil du se at der er angivet en farvekode ud fra .a Denne kode skal erstattes med din ønskede farve i filen style.css
  5. Så nu skal du ind i editoren og finde filen style.css for derefter at ændre den pågældende kode.

Jeg vil nok mene at hvis du aldrig har arbejdet med CSS og HTML før, er det lidt dybt vand at starte på. Find evt. en programmør der kan løse tingene for dig.

 

//Klaus Andersen

Tidligere opgaver

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 111
Fra  Focus2web Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg har sendt dig en PM

/Maibirtt NIelsen

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Chr.harboe:

Hej Aminoer

Jeg er helt ny her på Amino, og jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har svært ved at ændre farven på titlen på min nye blog:http://freeskiing.dk/ 

Farven er nu grå, og jeg ønsker en tyrkis, hvordan ændrer man farven? Jeg er helt grøn indenfor WP. 

Derudover ønsker jeg at ændre landskabsbilledet under titlen. 

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Christian

Jeg er overhoved ikke prof., men de ting du nævner der vil jeg skyde på er småting og tager ikke særlig lang tid tror jeg ikke. Jeg kigger gerne på det for dig - gratis ofc. :-)

 

Mvh. Simon

 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Genialt program! 

Mange tak for hjælpen, det var lige hvad jeg søgte. 

MVH

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg høre hvad det program du har fået hedder?

Eller er det artisteer?

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt hjælpen. Jeg har så småt fundet ud af det, og er i gang med at leje lidt med det. Skal nok sige til hvis jeg skulle få brug for hjælp :) 

MVH

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)