Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fest / halbal for unge under 18 (13-17)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen som kender til reglerne om at holde Sodavandsballer/halfest for unge under 18(uden alkohol) eller ved hvor man kan læse mere om dette?

i mit nærområde er der næsten ingen fester for de unge under 18, hvor man kan tage ud og feste på en sikker og sjov måde, jeg har en masse gode ideer og et rimelig godt netværk, men kender desværre ikke så meget til reglerne om dette så håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Mvh
Daniel

Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det vil være svært at skaffe mange unge til sådan et arrangement, hvis det er alkoholfrit, hvis jeg skulle være helt ærlig.

- Hver fald hvis man tænker 14-15 +

Men ellers held og lykke med dit projekt.

/Martin

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke holde sådan et arrangement og tilbyde alkohol til unge under 18 selvom du kalder det et lukket arrangement det er ulovligt og det er heller ikke det vi er interesseret i, faktisk så er der rigtigt mange af de unge der bare gerne vil ud og more sig uden alkohol, det vi vil lægge fokus på samt events og konkurrencer og meget andet.

Da jeg var yngre var der mange af de her sodanvandsdiskoteker og de var altid fyldte og ret kedelige så vi har et par ideer til at spice sådan et event op.

Mvh
Daniel

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på at selv om der kun drikkes sodavand til selve festen, så kommer der helt sikkert mange som har drukket alkohol inden. Så husk at der skal være styr på sikkerheden iform af nogle store dørmænd, 6-8 dørmænd per 500 personer ville være fornuftigt.

Læs evt. mere om sikkerhed og dørmænd på www.vagtselskaber.info ( i forummet )

Mvh
Hagbart

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart den er jeg helt med på at der skal være dørmænd osv. og der tager vi selvfølglig. fat i et vagt selskab som kan fortælle mere om hvad, hvor mange og hvordan, samt vi snakke med natteravnene om at komme med.

Med hensyn til alkohol vil der blive en nul tolerence har du drukket kommer du ikke ind.

 

tak for linket

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Som Martin skriver, så tror jeg desværre heller ikke der kommer mange unge til et alkoholfrit arrangement. Overvej nøje om det ikke kan betale sig at droppe den regel. - Den vil med sikkerhed blive brudt alligevel.

Du blander også et par regler sammen. Der er enormt stor forskel på at SÆLGE alkohol, og så lade de unge tage deres EGET alkohol med ind. - Der er intet ulovligt i at lade de unge drikke deres eget alkohol, til din fest.

Der er også nogen regler om vagter - Samtidig skal der naturligvis ikke proppes flere mennesker ind i lokalerne end tilladt.

Jeg har selv holdt et par fester tidligere, med stor succes. Hvis du overholder alle de regler der er på området, så kunne jeg ikke forstille mig der skulle være noget der kan stoppe dine fester.

Smid mig gerne en mail hvis du mangler flere informationer - Hvis det er i Jylland kunne jeg måske også godt hjælpe med nogen fornuftige vagter, og en fantastisk Dj.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

De unge jeg har snakket med i mit område typisk 13-15 lægger pigerne stor vægt på at der ikke skal være alkohol og vil hellere komme til en fest hvor alkohol er forbudt end en hvor det er tolereret.

Det er i Jylland, men jeg holder kortene lidt tæt til kroppen indtil jeg finder ud af hvilke regler der er og jeg har snakket noget mere med de unge i området, er selv far og vil hellere lade min søn tage til en alkohol fri fest end en med og jeg er rimelig frisindet hvad der angår alkohol osv. heldigvis går der en 10-12 år inden han begynder at gå til fester :)

vi vil gerne skabe noget mere end bare at halbal men en fed oplevelse for alle, med mere end bare sodavand, musik og dans og dette skal helst være et event der sker 1 gang om måneden i mange år frem.

Som sagt vil jeg gerne vide hvad der er af regler på området og  ved at lave en nul tolerence for alkohol slipper jeg for at tænke på en del af disse regler :)

men jeg vil meget gerne snakke mere med dig når jeg har en mere konkret ide om reglerne og om de unges ønsker i området.

Mvh

Daniel

 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

monstermus:

Hej Rasmus

De unge jeg har snakket med i mit område typisk 13-15 lægger pigerne stor vægt på at der ikke skal være alkohol og vil hellere komme til en fest hvor alkohol er forbudt end en hvor det er tolereret.

Det er i Jylland, men jeg holder kortene lidt tæt til kroppen indtil jeg finder ud af hvilke regler der er og jeg har snakket noget mere med de unge i området, er selv far og vil hellere lade min søn tage til en alkohol fri fest end en med og jeg er rimelig frisindet hvad der angår alkohol osv. heldigvis går der en 10-12 år inden han begynder at gå til fester :)

vi vil gerne skabe noget mere end bare at halbal men en fed oplevelse for alle, med mere end bare sodavand, musik og dans og dette skal helst være et event der sker 1 gang om måneden i mange år frem.

Som sagt vil jeg gerne vide hvad der er af regler på området og  ved at lave en nul tolerence for alkohol slipper jeg for at tænke på en del af disse regler :)

men jeg vil meget gerne snakke mere med dig når jeg har en mere konkret ide om reglerne og om de unges ønsker i området.

Mvh

Daniel

 

Hej Daniel.

Jeg er netop gået igang med at arrangere flere fester. Men vi er også blevet enige om at vi vil have helt styr på reglerne.

Samtidig med jeg undersøger reglerne ved myndighederne, kan jeg jo lige forhøre mig om din når det kun omhandler sodavand mv. Selvom vi på amino kan meget, så tror jeg det bliver svært at finde et korrekt spørgsmål - Jeg synes i hvert fald den er lidt tricky.
Vi fik tidligere fortalt at vi skulle have en bevilling, også selvom vi ikke direkte solgte drikkevarer. Det har jeg endnu ikke helt fået be- eller afkræftet.

Smid mig gerne en mail på info@cleanpoint.dk - Så høre du noget fra mig i starten af næsten uge.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på at det ikke bliver Club De Speciale 2!! (en klub der var i Silkeborg)

Hold det væk fra de reelle diskoteker i de større byer, da det vil genere dem at have unge til at rende og prøve at komme ind.

Kontakt SSP, og lav et samarbejde med dem og kontakt skolerne når du skal ud med dit budskab. 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

05indkøb:

Pas på at det ikke bliver Club De Speciale 2!! (en klub der var i Silkeborg)

Hold det væk fra de reelle diskoteker i de større byer, da det vil genere dem at have unge til at rende og prøve at komme ind.

Kontakt SSP, og lav et samarbejde med dem og kontakt skolerne når du skal ud med dit budskab. 

Der er jo rent faktisk flere diskoteker, som har interesse i ungdomsfester. Men jeg tror trådstarters idé var at arrangere eventuelle fester i forsamlingshuse -eller andre lokaler der er egnet til formålet.

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)