Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og flytning af indhold fra en side til flere over tid.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et projekt på www.colombia.dk. Det er ved at være gammelt, men har 80-120 besøgende om dagen og har været i Google i snart 10 år. Jeg vil nu lave sitet i en ny version med nyt software og dermed flytte indholdet fra siden til en underside og noget til andre sider. Jeg vil gerne vide hvordan jeg gør det så skånsomt som muligt i forhold til mine google placeringer.

Første step for mig er at lave en WordPress installation på www.colombia.dk/news/ hvor der skal være en blog med nyheder og få andre sider. Alt i alt en simpel blog med tekster og nogle statiske sider.

Næste step er at få flyttet noget af indholdet fra www.colombia.dk til en af mine andre sider (måske en Wiki).

Sidste step er så at flytte www.colombia.dk/news/ til www.colombia.dk

Jeg forestiller mig at jeg kunne gøre følgende - i forbindelse med step 1:

  • Lave noget i .htaccess / http-refresh som sender brugerne videre fra www.colombia.dk til www.colombia.dk/news/, men så google stadig ser indholdet der (er det skjult indhold?)
  • Alternativt lave en landing pagewww.colombia.dk med bare to links på som sender til nyt eller gammelt indhold, men vil google så se det originale indhold som værende et 'niveau' længere 'væk'?

I forbindelse med step 2:

I forbindelse med step 3:

  • Lave 301 redirects for alle URL'er på www.colombia.dk/news/ og pege dem på www.colombia.dk - findes der et godt værktøj til at se alle de URL'er som et site har? Måske log-filer eller andet kan hjælpe her.

Er det andet jeg skal være opmærksom på eller tage højde for?

På forhånd mange tak for jeres tid.

Mvh,
Lars

 

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars

Du får lige svar i form af en skærmvideo! :-)

Se videoen hér

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt svar, Anders ;) (og fed måde at lave det på, når nu det er et emne der er "svært" at forklare kort på skrift)

For god ordens skyld vil jeg lige fortælle, at det er Joomla portalen er lavet i - og det er muligt at eksportere databasen til Wordpress, omend det er noget rod, når det hele skal sorteres og deles op, osv. :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Marcel! :-)

Ja, jeg kan se på Google at der er nogle muligheder for at importere Joomla indhold ind i Wordpress. Er dog helt sikker på at du har ret i at det er en opgave der kræver at man holder tungen lige i munden.

Lars, en god idé i øvrigt at starte med at gemme kopier af alle googles resultatsider for dit domæne så du altid har et overblik over hvordan det så ud inden noget blev ændret. Det er værdifuldt i forhold til arbejdet med redirects.

Mvh Anders

 

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar! Desværre kan jeg ikke se screencast på denne PC så jeg venter spændt til jeg er på en anden senere i dag!

Jeg vil ikke kopiere alt indhold, da meget er gammelt, outdated og det skal opdateres. Derfor vil det være noget som foregår over tid og derfor skal det originale site også være i live et stykke tid endnu. Derfor vil jeg heller ikke 'opgardere' Joomla til Wordpress, men mange tak for at finde muligheden da det kunne være at selve blog delen kunne flyttes nogenlunde nemt!

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders!

Mange tak for din fine gennemgang. Jeg er blevet klogere på hvordan det skal håndteres.

  • Jeg er lidt bange for at det kan være et problem at have både det nye og gamle indhold i roden af www.colombia.dk, men det vil jeg undersøge.
  • Det at jeg har ca. 70k sider men kun ca. 900 'unikke' er det så det som kaldes dublicate content og noget som jeg (også) bør gøre noget ved?
  • Grunden til at det ikke vil være smart at have det nye indhold under www.colombia.dk/news/ er det at det så også skal flyttes igen når det øvrige indhold har fået nyt hjem eller mere at det ligger væk fra roden?

Jeg er dog ikke sikker på at jeg har min strategi helt på plads endnu mht. hvor meget jeg tør gøre med det indhold som nu er på www.colombia.dk. Netop fordi det er gammelt og der er meget.

Min strategi er lidt sådan:

  • Udvide mit fokusområde fra Colombia til Latinamerika
  • Bruge mit nye domæne LatinoNews.dk til arrangementer, forum for latinamerika interessrede
  • Bruge colombia.dk (+ med tiden andre Latinamerikanske lande domæner) til blogs med nyheder, evt. uddybende tekst vedr. de arrangementer som er på LatinoNews.dk
  • Bruge en ny side til en Wiki (eller andet collaborativt software) til at lave Latinamerika relevant indhold (kultur, turisme, destinations info og lignende)

Jeg har i mange år prøvet at finde et godt stykke software til at lave det hele i, men jeg synes netop at Joomla, Drupal, Wordpress, MediaWiki alle er meget gode til det de er lavet til, men det er svært at finde noget som er godt til 'alle' tingene (blog, forum, billedegalleri, med-redaktører, SEO, ...) . Nå det ender lidt udenfor emnet.

Igen mange tak for din gennemgang! Super sejt med et ikke skrevet svar!

Mvh,

Lars

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

#Det at jeg har ca. 70k sider men kun ca. 900 'unikke' er det så det som kaldes dublicate content og noget som jeg (også) bør gøre noget ved?

Ja, det ser umiddelbart ud til at være et eftersyn værd.

#Grunden til at det ikke vil være smart at have det nye indhold under www.colombia.dk/news/ er det at det så også skal flyttes igen når det øvrige indhold har fået nyt hjem eller mere at det ligger væk fra roden?

Grunden er dels at du sparer en senere 301-redirection - og dem kommer der nok af allerede. 
En anden grund er at det bare giver mening, når du alligevel bare havde tænkt dig at lægge en statisk side på i roden. Hvorfor ikke lægge en statisk wordpress side der så - og dermed spare flyttearbejdet senere?

#Jeg er dog ikke sikker på at jeg har min strategi helt på plads endnu mht. hvor meget jeg tør gøre med det indhold som nu er på www.colombia.dk. Netop fordi det er gammelt og der er meget.

Nej, det er ikke lette valg. Kendte jeg alle dine statiskker for besøg og så videre var det måske lidt lettere, men det er altid svært med sådan et gammelt site. Dog virker det lovende at du kan importere indholdet over i wordpress fra Joomla. Det skal du helt sikkert teste for at se om det er (gen)vejen.

#Jeg har i mange år prøvet at finde et godt stykke software til at lave det hele i, men jeg synes netop at Joomla, Drupal, Wordpress, MediaWiki alle er meget gode til det de er lavet til, men det er svært at finde noget som er godt til 'alle' tingene (blog, forum, billedegalleri, med-redaktører, SEO, ...) . Nå det ender lidt udenfor emnet.

Jeg er ikke den rette at spørge på det punkt - har valgt at fokusere mest på wordpress, så jeg er nok lidt partisk. :-)

#Igen mange tak for din gennemgang! Super sejt med et ikke skrevet svar!

Du er velkommen! Håber du får det hele løst på en god måde! 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)