Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke muligheder har jeg til webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer

 

Jeg er en splinter ny Amino, som gerne vil have en webshop. Jeg har læst lidt rund omkring. Mit budget er ikke særlig stoprt, så jeg vil gerne høre lidt om hvilke muligheder jeg har, og hvordan det hænger sammen med de her standard webshop løsninger. Er det nogen man køber eller lejer, og hvilken funktionalitet indeholder de samt hvormeget udvikling skla jeg selv ligge i det.

 

Desuden har jeg et andet spørgsmål. Hvad er det som gøre en website med mange besøgende til en dyr website. Udgangspunkt at websiten ikke sælger noget produkt, men alligevel kommer der mange mennesker, hvordan tjener disse folk på den website.

 

tak

 

jah

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er også ny her på Amino, men har arbejdet med e-handel og websites de sidste 4 år. For at kunne give nogle gode svar på dine spørgsmål, er jeg nød til, at have lidt flere oplysninger.

1. Hvad skal du sælge?
2. Hvor stort er et ikke særligt stort budget?

De svar der kan gives ud fra det du har skrevet er:

- Shopløsninger kan både købes og lejes. Der vil dog i begge tilfælde være løbende omkostninger i forbindelse med hosting af løsninger og modtagelse af kreditkort etc.
- Funktionaliteten er vidt forskellig fra shop til shop og man kan derfor ikke give noget entydigt svar på spørgsmålet om udvikling. De billige løsninger fra eksempelvis Scannet og Dandomain kræver ikke at du bruger tid på udvikling - men funktionaliteten og især designfriheden er også meget begrænset.
- Det der gør et website med mange besøgende dyrere er primært, at mange besøgende kræver interessant og ofte opdateret indhold og det er en dyr proces at generere dette indhold. Omkostningerne til hostning og drift af et velbesøgt website er også større, da de mange sidevisninger kræver en forbedret databasestruktur og man som oftest også skal betale mere for en øget trafik.
- Man kan tjene penge på, at have bannere på sit website, men en god indtjening stiller store krav til det øvrige indhold.

Håber det var svar på dine spørgsmål. Skriv svar på mine 2 spørgsmål, så skal jeg give nogle bud på eCommerce-systemer.

/Eskil

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

tak for svaret. Jeg har ikke helt lagt mig fast på hvad det skla være, men har tænkt lidt over import at dekorations ting til dagligstuen eller andet sted i et hus.

 

Jeg vil gerne holde budgettet så lavt som muligt, da jeg ikke vil putte så meget risk i det.. Så max 10.000 til at starte med, og derefter kan jeg evt komme mere til hvis det viser sig at køre. Jeg vil derfor gerne slippe for at få andre til at lave shoppen, og bare leje eller købe en færdig shop. kommer an på prisen. Jeg er selv lidt teknisk mindede så jeg alm HTML kode kan jeg slev lave.

 

Det andet spørgsmål tror jeg du misforstod lidt. lad os tag et eksempel. websiten scor.dk. De sælger ikke noget produkt, de har blot gratis medlemmer. siten bliver besøgt af mange. Hvordan tjener dem der er ejer af scor.dk penge, når de ingen produkter tilbyder. En anden website kunne være chat: www.forum.dk. De har også mange besøgende men hvor kommer deres indtjening fra?

 

håber du kan hjælpe

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Med 10.000 skulle du kunne komme ret langt med en lejet shop hos dandomain eller scannet. Minimum et års hosting + kortbetaling. Indenfor et år skulle du gerne vide om du så har overskud eller underskud på forretningen.

De to sites du nævner tjener (også) penge på bannerreklamer.

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

10.000,- er ikke efter min mening ikke meget - men mit råd må være: Læs e-Pusher (link længere nede), lav shoppen selv vha. Scannet eller DanDomain og brug de resterende penge på AdWords. Hvis det kan lade sig gøre, så brug også Google Analytics - et gratis statistik værktøj der gør dig klogere på dine besøgende og på dine AdWords annoncer.

Og ja... både Scor.dk og Forum.dk tjener penge på bannerannoncer, men for at få en rimelig indtjening på dette, skal de have et stort antal besøgende. Jeg kan ikke råde dig til, at lave en webshop med andres annoncer. Men dette og meget andet kan du læse om i Martin Thorborgs e-Pusher (www.e-pusher.dk).

/Eskil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan,

Der findes rigtig mange som udbyder shop-løsninger, dandomain og scannet nævnes ofte og jeg ved rigtig mange bruger dem.
Prøv evt. at søge på google.dk og du vil finde flere hundered mulighed.

Personligt har jeg ingen erfaringer med ovenstående - da jeg udvikler sådan shops selv - men efter at dømme at mange bruger dem, må de være ganske fine. Tror du kan komme igang med dem for en lille penge.

Hvor meget vil du med din shop? Dankort betaling? Login? eller bare køb og få tilsendt en regning?



Side 1 ud af 1 (7 indlæg)