En af vore kunder gør brug af CoolSMS til nyhedsbreve via SMS. Jeg har skrevet en del med deres teknikere, og de er yderst kompetente. Dem vil jeg ikke tøve med at anbefale til SMS-løsninger.
Dog synes jeg du skal overveje om SMS-nyhedsbreve er vejen frem. Vores kunde har den fordel, at de har en lang række fysiske butikker rundt om i landet. Deres SMS-nyhedsbreve rammer altså modtagere, som i visse tilfælde befinder sig tæt på en af butikkerne, og får dem ind for at lave impulskøb. Der er dog ingen tvivl om, at de også rammer en stor mængde modtagere, som ikke er i nærheden af en butik og derfor ikke får glæde af f.eks. et tilbud, der gælder de næste 4 timer.
Har du ikke en fysisk butik, vil jeg dog mene, at du får mere "bang for the buck" med e-mail-nyhedsbreve. Alle, der læser dit nyhedsbrev, er blot et klik fra din butik, og dermed er sandsynligheden for at konvertere en læser til en besøgende på shoppen markant større.
Du kan også vende den om: Hvor ofte har du fået en SMS om et tilbud fra en webshop, og straks sat dig ved en PC for at se tilbudet?
Hmm jeg er nu ikke helt enig :-)
Jeg ved godt du er en smule farvet, men jeg tror også det er vigtigt at kigge på målgruppe. Marjoe's målgruppe er unge mænd, og en stor del af dem læser ikke mail dagligt, i hvert fald ikke i min omgangskreds.
Derimod, så læser alle deres SMS'er. Jeg ved Trendlovers.dk bruger det, og hvis jeg får et tilbud på sms som er godt nok, så køber jeg det uden tvivl. Dernæst skal man også huske at rigtig mange af de unge mænd begynder at have smartphones, dvs. De kan faktisk lave købet med det samme, over mobilen.
Så jeg tror det er et rigtig godt tiltag for Marjoe. Jeg vil dog ikke udelukke det ene fremfor det andet. Ligesom alt andet på nettet, så er test ofte den bedste vej frem, så hvis han prøver at teste hvad der skaber bedst omsætning, eller måske om det er begge ting, så taler det jo for sig selv.
Jeg tror dog også det er vigtigt at gøre det klart at det man skriver i en SMS og en email skal ikke være det samme. SMS-nyhedsbreve skal efter min overbevisning være meget kort og kontante - 'fri fragt', '50 % på disse varer', 'sommertilbud' osv. Derimod kan mails godt være mere beskrivende.
Jeg har også hørt meget godt om InMobile.dk, så dem synes jeg du skal prøve at snakke med :-)
Held og lykke med det, og lad os endelig høre om dine erfaringer.