Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacBook alternativ til Windows Live Writer - Forslag?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg bruger rigtig meget tid på at skrive, og derefter udgive det jeg skriver på diverse websites.
Da jeg havde en pc brugte jeg derfor Windows Live Writer utrolig meget. Jeg er helt vild med brugervenligheden og alle de blog-orienterede funktioner programmet giver mig, ift. bare at skrive i word eller direkte i CMS-modulet.

For dem som ikke kender Windows Live Writer, så er det et lille smart (og gratis) program, hvor i du kan skrive dit indhold og bruge en række forskellige værktøjer til at få det til at spille 100%. Herefter kan du med et klik uploader indholdet til et website efter eget valg. Derudover kan du også downloade tidligere uploadet indhold, redigere det, og uploade det opdateret. Det som jeg sætter stor pris på, var værktøjerne til at indsætte og rette billeder, video og andet indhold til. Tilføje rammer, margener o.m.a.
Alt i alt giver det en masse muligheder som jeg ikke har, når jeg skriver direkte i f.eks. Wordpress modulet.

Nu er jeg skiftet til mac, og da Windows Live Writer kun virker på Windows (sjovt nok), er jeg lidt på herrens mark. Jeg er klar over at jeg kan køre de her crossovers osv, sådan at Windows programmer virker på min Mac, men det har jeg umiddelbart ikke lyst til.

Derfor spørger jeg nu jer:
Kender I et godt alternativ til Windows Live Writer som nemt og hurtigt kan installeres på Mac OS X?
Jeg har prøvet at bruge programmet Blogo, men det var ingen succes. Jeg er villig til at betale penge for programmet, hvis bare det er på niveau med Windows Live Writer.

Det skal også lige siges at tråden ikke er oprettet fordi jeg er for doven til selv at lave en google søgning, men egentlig mere for at få nogle anbefalinger fra andre ligesindede, sådan at jeg ikke behøves teste samtlige blogprogrammer til Mac igennem.

Håber I kan hjælpe, og så må I ellers have en fortsat rigtig god torsdag!

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg kender ikke lige programmet, men du kan fx finde en ordentlig bunke programmer til Mac på versiontracker.com

Der er nok en god chance for at du kan finde alternativer her....

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet Claus, det vil jeg lige igennem Yes

Er der andre som har et forslag?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med om du beskriver dit behov? Det kunne jo være der sidder nogle inkarnerede MAC brugere der ikke aner hvad Windows Live Writer er, men kender en super smart applikation der kan præcis det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Med en hurig google søgning fandt jeg MacJournal - måske kan du bruge det?

 iPhone 6

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Gadensgaard:

Hvad med om du beskriver dit behov? Det kunne jo være der sidder nogle inkarnerede MAC brugere der ikke aner hvad Windows Live Writer er, men kender en super smart applikation der kan præcis det.

Du har fuldstændig ret - det er hermed tilføjet.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine:

Med en hurig google søgning fandt jeg MacJournal - måske kan du bruge det?

Det ser spændende ud. Jeg har lige downloadet deres trial-version. Tak for tippet.

 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine:

Med en hurig google søgning fandt jeg MacJournal - måske kan du bruge det?

Det ser spændende ud. Jeg har lige downloadet deres trial-version. Tak for tippet.

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er også MarsEdit og Ecto i samme genre som MacJournal. Hvis ingen af dem duer, så prøv evt. at se om du kan finde det du søger på I Use This :)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Joen P. Olsen:

Der er også MarsEdit og Ecto i samme genre som MacJournal. Hvis ingen af dem duer, så prøv evt. at se om du kan finde det du søger på I Use This :)

Har du brugt de to programmer Joen? Hvordan er mulighederne for billedopsætning? Jeg prøvede lige MacJournal, og det levede slet ikke op til Windows Live Writer.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)