Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå dårlige betaler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

 
Da alle iværksætter og små nystartet firmaer er meget afhænige af at få betalingen i hus på udført arbejde er der en mulighed her.
 
Jeg vil bestemt selv bruge denne mulighed.
 
Det er Amfa Finans Danmark A/S http://www.amfa.dk/ der køber din faktura til en på forhånd fastsat kurs.
 
Du har solgt en vare/tjenesteydelse for kr. 1.250,- du sælger din faktura til Amfa til eks. kurs 85, altså du taber 15%.
 
Dette tab får du naturligvis fuld fradrag for, som jeg læser skatteloven,
 
MEN VIGTIGST DU FÅR 85% IND PÅ EN DÅRLIG BETALER 
 
Det betyder at et forventet tab på kr. 1.250,-
let kan omdannes til et en indtægt på kr. 1.062,50
 
Hvilke fakturaer kan du ikke sælge?:
Fakturaer, der vedrører en service eller leverance, der ikke har fundet sted endnu
Fakturaer, hvor debitor/kunden har indsigelser
Fakturaer, hvor debitor er registreret som dårlig betaler
 
For mere info tjek deres website
 
Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rene

Du skal sgu have noget af et db for at bruge dem, 15 % af din omsætning er det rene åger.
Jeg ville oveveje at bruge dem, hvis jeg var så langt ude at de var mit sidste halmstrå, men aldrig før.
Der er andre factoring firmaer der meget billigere.   
Men er du sikker på at du har forstået det korrekt?

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil være lidt utryg ved at lade andre hive penge hjem fra mine kunder. Hvordan kan jeg vide om factoring firmaet behandler mine kunder ordentligt? Jeg kører normalt med 8 dages kredit, men jeg ved også at nogle virksomheder (især mindre) kun betaler til den første i måneden, fordi deres regnskabs-dame kun kommer og klarer betalingerne og regnskabet én eller to gange i måneden.
 
Derfor sker det ofte at jeg lader kunder overskride min betalingsfrist - men hvad ville et factoring firma gøre i dette tilfælde? True min kunde med inkasso?
 
Nej tak. Jeg vil hellere selv bruge tid på sende fakturaer ud...
 
mvh Carsten
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntrold

Princippet kan være godt nok, men 15% !!!   det er vist de færreste der kan klare at tabe 15%
af deres fakturabeløb, hvilken branche er du i?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ikke, man entydigt kan afvise det fornuftige i at sælge fakturaen.
 
Som jeg læser deres materiale, er der ikke tale om at sælge hele sin fakturaportefølje (hvis det hedder sådan), men også gerne enkeltstående fakturaer.
Fordelene er for mig at se:
Sikkerhed for betaling
Hurtig betaling => mindre krav til kassekreditten
 
Ulemperne er vist allerede nævnt:
1. Usikkerhed omkring kontakten til kunden
2. Det er så rasende dyrt, at man skulle tro, det var løgn
 
Ulemperne kan måske overvindes ved:
1. At gøre kunden opmærksom på, at man i dette tilfælde opkræver pengene på denne måde - og hvorfor (åbenhed er jo en god ting, og en ny og ukendt kunde vil godt kunne forstå, at et lille firma ønsker at sikre sig)
2. At skrue projektet sammen, så der bliver råd til at lægge 15% fra - altså at lægge udgiften over på kunden (i mange tilfælde vil markedsmekanismerne dog gøre dette umuligt)
 
Systemet kan for mig at se bruges hvis man har en ny kunde, som man forventer sig en masse af på længere sigt, men som man ikke har kassekredit til at komme i gang med, og som kan vælte dit firmae, hvis de "øv-ender" dig.
 
Når jeg laver store projekter, hvor jeg hyrer freelancere ind til delløsninger, foretrækker jeg at betale dem godt, mod at de deltager i risikoen. Altså - ingen penge fra kunden => ingen penge til freelanceren. Denne model koster selvfølgelig også penge på min bundlinie, men har den fordel, at mine samarbejdspartnere godt kan lide at arbejde for mig - fordi de tjener godt. Hvis jeg kommer i en situation, hvor en uerstattelig freelancer ikke vil deltage i risikoen, og mit alternativ derfor vil være at afvise kunden, ville jeg da overveje om jeg skulle bruge 15% på at sælge fakturaen. Men jeg ville nok også først undersøge markedet for tilsvarende ydelser (jeg er jo vestjyde).
 
mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

HEY RO PÅ NU *S*

 
De 15% er KUN ET EKSEMPEL
 
Jeg ser sårn her på det:
 
Et tab på evt. 15% er langt mere sundt frem for et tab på 100%
 
MEN MEN ........ Der er jo ingen der siger at man SKAL sende alle sine faktura over til factoring.
 
Den måde jeg har tænkt mig at benytte dem på er følgende:
 
Min kunde har ikke betalt den fremsendte faktura, betalingsfristen er forlængt en saga blot.
 
Nu kan jeg enten vælge den lange rykker vej, med omkostninger i form at TID, PENGE (nye faktura, frimærker, evt. inkasso omkostninger, reg. af debitor i RKI og meget andet bøvl) og BEKYMRINGER for ens økonomi.
 
Som kommende vognmand har jeg bestemt ikke tid til at sidde med den ene rykkerskrivelse efter den næste, og vil heller have et tab på EVT. 15% frem for at sidde med disse kedelige og tidskrævende ting.
 
Nu ligger min mulighed for at komme ud på landevejen, hvor jeg har det bedst, med en timepris på omkring 300,- kr så fra mit synspunkt skal det endda være en STOR faktura der ikke er betalt,for det kan svare sig for mig at blive hjemme for at sidde og lave disse rykker.
 
 
Lige i denne sammeligning ville det være en hjælp for MIG, ikke sikkert det vil hjælpe ALLE.
 
Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
René, nu skriver du "alle iværksætter og små nystartede firmaer". Mon ikke de har et krav om en minimumsomsætning? De factoring tilbud jeg har kigget på tidligere, har haft et krav om en omsætning på kr. 5 mio., så de henvender sig ikke just til alle "små nystartede firmaer".
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej LHK

 
Jo det er da bestemt en mulighed de har krav til omsætningen, men på deres website står der ikke noget, om hvor meget en faktura SKAL være pålydene, eller nogen krav til omsætningen.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntrold

 
Hvis fakturaens betalingsdato er overskredet, er der nok ikke tale om factoring nærmere inkasso.
og så lyder kurs 85 absolut attraktivt.
 
Jeg tvivler på man opnår kurs 85 for en misligholdt faktura, hva siger Amfa?
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

 
Det var så lige en drejning jeg ikke lige havede overvejet *S*
 
Men aner ikke om Amfa giver sig i kast med direkte incasso ............. men jeg mener at de et eller andet sted gør det for det jo mere eller mindre inddirekte det de lever af *S* ........ men det er kun min mening ikke et ord fra dem og ej heller noget ondt sagt om dem

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)