Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynderhjælp til SEO af virksomhedshjemmeside

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg arbejder for en mellemstor IT virksomhed, der over det seneste års tid har oplevet stor vækst. Problemet er at den store vækst har betydet, at vi ikke har fået opdateret og udviklet vores hjemmeside (der er vores primære salgskanal) igennem længere tid. Jeg har derfor fået til opgave at forbedre hjemmesiden og i særlig grad forbedre vores SEO, da vi pt. præstere langt dårligere end vores konkurrenter på dette område.

Problemet er, at jeg langt fra er nogen ekspert i SEO eller hjemmesideopbygning generelt. Jeg har dog brugt de sidste par uger på at læse diverse gratis guides om SEO på nettet, og så har jeg ellers søgt lidt rundt i dette forum for at lære lidt. Jeg har dog stadig et par meget banale og generelle spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med, inden jeg begiver mig ud på min store SEO rejse:

1: Som udgangspunkt har jeg læst, at man skal vælge 1-3 key words. Vores hjemmeside er engelsksproget, og det gør, at ord der på dansk ville have været sammensatte bliver delt på engelsk. Jeg er derfor i tvivl om hvad der tæller for key words. Hvis vi nu antager at virksomheden sælger sikkerhedsprodukter (fiktivt eksempel), og jeg så skulle vælge key word på engelsk vil jeg så godt kunne vælge følgende key words: Internet, Internet Security, Software

For det første: vil det key word der hedder 'Internet Security' overhovedet tælle som ét key word da det jo reelt er to ord? I så fald, vil det så være ligegyldigt, at have det første Key Word 'Internet' med, da dette vil fungere som en dublet af et af ordene i et key word nr to?

Altså sagt på en anden måde: kan et enkelt key word godt bestå af mere end ét ord? Og hvis det er tilfældet kan kan det samme ord så godt fungere som et seperat keyword og som en del af et større key word?

2: Det næste spørgsmål er (om muligt) endnu mere banalt. Jeg føler mig rimelig sikker på svaret, men må altså lige bekræftes i det inden jeg bruger lang tid på at omstrukturere hjemmesidens indhold.
De 1-3 key words man skal vælge for en side, er vel individuelt for hver enkelt sides indhold? Altså man skal ikke vælge 1-3 overordnede key word, der skal bruges på alle hjemmesidens undersider, men derimod vælge key words ud fra den enkelte undersides indhold? F.eks. individuelle key words til den underside, der beskriver vores produkter, og andre keywords til den underside der beskriver den teknology vi anvender? Jeg blev pludselig i tvivl, da jeg faldt over en blog der netop argumenterede at man valgte 1-3 key words for hele hjemmesiden, og så holdt fast i dem.

 

Jeg glæder mig til at læse jeres svar og forhåbentligt blive bekræftet i mine formodninger. Ellers tager jeg glædeligt imod irettesættelser ;-)

 

Med venlig hilsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andjac,

Jeg kan ikke svare på dine meget konkrete spørgsmål. Det virker som du er meget punktelig i forhold til de guides du har læst, så hvis du selv vil påtage opgaven, er mit første råd: Prøv at gribe det lidt mere nuanceret an. Ingen guide kan fortælle dig præcist hvad det optimale er for enkelt websites, men kun give nogle generelle råd :-).

Du skal fremme websitet på de keywords (søgninger) som giver butikken omsætning. Det første step er altså at få indbygget nogle værktøjer på siden, så den sporing netop er mulig. Om det er et ord, to ord eller tre ord betyder ikke så meget, så længe det du arbejder matcher sidens indhold, og rammer kommende kunder.

Du kan med fordel benytter undersiderne til at komme frem på søgninger, som ikke nødvendigvis matcher forsidens indhold. Er det et  It sikkerheds firma, så kunne en relevant underside handle om 'Nigera scammers', som du kan prøve at arbejde op på udtrykket 'Nigeria scammers'.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej soon-to-be-SEO-expert:-)

Jeg går ud fra, at du taler om meta keywords? Tænker lige umiddelbart, om det er det eneste i vil fokusere på, siden det er det hele teksten handler om.

Jeg tror det er ret vigtigt (og nu taler jeg af bitter erfaring) at det er vigtigt at lave en strategi for jeres SEO, så i ikke bruger unødvendig tid på noget, som alligevel ikke virker. Alternativt kontakte nogen, som virkelig har styr på det. Meta keywords er jo langtfra det eneste der skal til for at komme op i søgninger.

Venlig hilsen Dorthe

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I er en mellemstor IT-virksomhed der bruger hjemmesiden som salgskanal, så skal du simpelthen ikke stå for det. Du vil sikkert kunne læse en del op på det, og få en masse brugbar viden, men det er ikke vejen frem.

Jeg ville få et professionelt firma ind over og kigge på det. Selv hvis det kommer til at koste 50.000kr - hvad så? Hvis I netop er en mellemstor IT-virksomhed, så er det småpenge i forhold til hvad det er værd.. 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Noget af det bedste materiale jeg har læst er Ken Evoy's "Make your site sell" <affiliatelink slettet af moderator> . 
Den gratis e-bog er faktisk ualmindelig god og lærerig læsning.
Materialet udmærker sig ved at fokusere på legal SEO-optimering ved at anvise hvordan man bedst fokuserer sin website og sider så de på samme tid understøtter MWR (Most Wanted Response) i forhold til kunden og SEO af siderne i forhold til søgemaskiner.

 

Lyse hilsener

Kim

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Når du nu er blevet udnævnt til hjemmeside- og SEO-mand i virksomheden, så må du også kunne vride lidt ressourcer ud af dem. I dit tilfælde ville jeg købe og læse Rosenstands SEO-Lex og Demibs SEO 2.0 e-bøger i den rækkefølge. De koster noget, men hvis det er meningen, at du skal arbejde seriøst med det her, så tjener de sig hurtigt hjem i forhold til, hvis du skal finde tilsvarende viden rundt om på diverse fora og blogs.

Jeg kunne selvfølgelig også kækt foreslå dig at følge med i min blog herinde om SEO for begyndere, men det kan du vist ikke helt vente på. Smile

 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

 

Tak for dit fine svar. Jeg er glad for, at du råder mig til at være lidt mere nuanceret i mit valg af key words, for jeg synes nemlig selv at mange af de guides og blogs jeg har læst virker meget statiske og restriktive, og det kunne jeg umiddelbart heller ikke få til at passe med det jeg umiddelbart har hørt om SEO, før jeg gik igang med dette projekt.

Ang. det med undersider, er det du skriver præcis hvad jeg selv havde forstillet mig, men jeg blev som sagt i tvivl da jeg læste en blog der argumenterede det modsatte.

Endnu en gang mange tak :)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

Tak for dit svar. Ja, det er netop meta keywords jeg referere til her, men det er selvfølgelig langt fra det eneste fokus vi har. Det var mere fordi (og dette lyder måske meget vovet) at jeg egentlig synes at jeg har ret godt styr på mange af de andre aspekter af SEO. Men nu må vi se, mon ikke jeg kommer tryglende og beder om hjælp om noget helt andet i løbet af et par uger :-)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Mange tak for dit svar. Jeg kan se, at du ikke er den eneste der foreslår at få et professionelt hold ind over, og det ville da bestemt også være lettere - især set fra min stol af. Men problemet er, at selvom vi er en mellemstor virksomhed, så er krisen ikke gået os helt forbi og ressourcerne er derfor meget skrabede for tiden.

Men jeg tager det bestemt op til overvejelse at få professionelle indover, især hvis mit eget forsøg slår helt fejl :-)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for linket. Det var faktisk ikke en af de online bøger jeg selv har fundet. Men den er nu bookmarked og klar til at blive læst i løbet af weekenden. Mange tak :-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)