Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af Blog

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en rigtig god idé (synes jeg selvWink) og vil gerne starte en blog. Men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Har startet en op i wp, men det er alt for svær for mig. Kan simpelhen ikke finde ud af det. Jeg har ellers bygget flere hjemmesider og webshop op, så synes ikke jeg er helt tabt bag en vognSmile.

Er der nogen der har en idé til hvilken blog der er nem og let at bygge op, og som ser professionel ud??? Jeg kan godt lide sider som http://www.babybusiness.dk/ i opbygningen. Synes den ser rigtig fin ud. Det skal lige siges at det slet ikke er baby/børne ting jeg vil skrive om.

Tænker også på hvad der er lovligt at bruge på sin blog. Må man f. eks kopiere tekst og billed fra en anden siden og skrive hvor man har det fra??? Eller skal man spørge om man må bruge tingene.

Vil være glad for at høre om jeres erfaringer og viden på området.

Med venlig hilsen

Nina
pcoliv.dk

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er wordpress nu et af de letteste systemer overhovedet til blogs. Læs op på userguides og lignende så du får basis forståelsen og så burde det bare sidde der. Der findes ret mange themes til wordpress så det er nemt at finde det professionelle look du nu vil have.

 

Mht om det er lovligt at kopiere tekst og billeder, der er en del lovkrav og det skal gøres med omhu. Normalt må man gerne sakse en artikel og skrive kilde til den. Billeder er dog meget svært at få lov til at bruge, normalt skal du betale royalities. Til det vil jeg anbefale dig blot at finde den på sider som http://sxc.hu/ som har royality free billeder, endda gratis (husk at læse licens betingelserne).

 

Der er mange folk herinde der har forstand på immaterielle rettigheder så hvis du laver en søgning her på amino får du nok svar på alle dine spørgsmål om hvad du kan tillade dig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående om du må tage andre folks tekster og billeder, uden at spørge om lov. Så er svaret nej, det må du selvfølgelig ikke.
Så husk altid at spørge ejeren af materialet inden :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina:

Tænker også på hvad der er lovligt at bruge på sin blog. Må man f. eks kopiere tekst og billed fra en anden siden og skrive hvor man har det fra??? Eller skal man spørge om man må bruge tingene.

 

Du må citere fra andre medier, og med klar kildeangivelse. Det vil sige ikke hele tekster, men enkelte sætninger. Men billeder må du ikke røre.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres svarSmile Er der slet ikke nogle af jer der har erfaring med andre blogs end wp???? Måske noget hvor det står på dsnsk?

Man må jo spørge for at få svarSmile

Med venlig hilsen

Nina
pcoliv.dk

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh, det var jo så dansk jeg mente derWink

Med venlig hilsen

Nina
pcoliv.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da også danske vejledning til wordpress, samt danske versioner af wordpress.

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Babybusiness kører med wordpress tema

http://michaelhutagalung.com/2008/05/arthemia-magazine-blog-wordpress-theme-released/
Jeg ved ikke om det findes på dansk, eller allerede er oversat. (spørg evt folkene fra babybusiness).



Side 1 ud af 1 (8 indlæg)