Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan er reglerne for Aps hvis det skal lukkes ned, det er jo meget rart at vide enden man skarter et Aps.

Hæfter man personligt efter at man har lukket firmaet

Mvh

Kennet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..kun med indskuddet, medmindre du har afgivet personlig kaution.

MvH

Peter.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ville det sige at man stadig hæfter med de 80.000 kr som man har haft skudt i firmaet, hvor længe efter hæfter man med de penge

Mvh

Kennet

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..ApS èt hæfter med de 80 tkr. i hele levetiden.

MvH

Peter 

 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænkte mere på, hvis Aps bliver afviklet / lukket. Hæfter jeg så på nogle måde efterfølgende.

Mvh

Kennet

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennet,

Du hæfter ikke med noget personligt, hvis du lukker et aps. Kun hvis du underskriver papirer, hvor du hæfter personligt, så værd opmærksom på dette når du indgår aftaler (nogle firmaer vil forsøge at lade dette være en del af oprettelsesprocessen for at blive kunde og vedlægger en skylderklæring, som du under ingen omstændigheder bør underskrive, da du i så fald hæfter personligt - dvs. de kan gøre udlæg i bil, lejlighed etc.).

Jeg har selv prøvet sådanne firmaer, som blot mente, at det var en naturlig del af oprettelsesprocessen, hvilket ikke er korrekt. Vi tager alle en chance på erhvervsmarkedet og aps er (som jeg ser det), blot en mulighed for, at vi kan forsøge at få gang i arbejdsmarkedet uden at skulle frygte at gå helt ned, hvis vi er nødt til at lukke.

Hvis du selv har skudt penge i, vil de penge selvfølgelig være tabt, hvis du er nødt til at lukke pga. for dårlig omsætning, men så ved du stadig, hvad dit maksimale personlige tab kan være.

Giv den gas - held & lykke!

Carina Svendsen

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan afvikle et ApS hvor du afgiver kreditorerklæring. Dette vil gøre du hæfter personligt for kreditorer som vil dukke op efterfølgende.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svarene

Mvh
Kennet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)