Hej Thomas Der er forskel på trafik og på at kunne omdanne trafik til business. Jeg kan ikke se forretningsmodellen udover bannere? Det er også fint med bannere, det er efter min mening bare tættere på TV, hvor man kører branding og får slået sit navn fast. For mig minder det om skype, der blev solgt for 20 milliarder og havde en omsætning på 50 millioner. Google er gode, fordi de tjener penge. Fordi virksomhederne er villige til at betale for adwords. Jeg kan ikke se, hvordan bing/facebook kan ændre på det? Det må være algoritmen, der er afgørende. Desto mere præcise søgninger = penge i kassen. Det andet lyder for mig som marketing, der er gået i selvsving :) /Jonas |
Hej Jonas
ja som Thomas siger, så afhænger det hele jo ikke nødvendigvis af din smag :-)
Men ja mange ting kan ske, folk kan også holde op med at bruge internettet, og det er ikke engang ment for sjovt. Bare for at sige at alt kan ske. Men vi må forholde os til nuet, og det er de 500 millioner brugere, som bruger mere tid på Facebook end på Google. Og det tror jeg også Google må forholde sig til.
Husk at det jo heller ikke er umuligt at Facebook bliver endnu mere spændende at bruge i fremtiden.
Fremtiden ved vi ikke meget om, men det der sker nu, det snakker vi om :-)