Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er Facebook søgningen begyndt at søge på internettet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Der er forskel på trafik og på at kunne omdanne trafik til business. Jeg kan ikke se forretningsmodellen udover bannere? Det er også fint med bannere, det er efter min mening bare tættere på TV, hvor man kører branding og får slået sit navn fast.

For mig minder det om skype, der blev solgt for 20 milliarder og havde en omsætning på 50 millioner.

Google er gode, fordi de tjener penge. Fordi virksomhederne er villige til at betale for adwords. Jeg kan ikke se, hvordan bing/facebook kan ændre på det? Det må være algoritmen, der er afgørende. Desto mere præcise søgninger = penge i kassen.

Det andet lyder for mig som marketing, der er gået i selvsving :)

/Jonas

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

ja som Thomas siger, så afhænger det hele jo ikke nødvendigvis af din smag :-)

Men ja mange ting kan ske, folk kan også holde op med at bruge internettet, og det er ikke engang ment for sjovt. Bare for at sige at alt kan ske. Men vi må forholde os til nuet, og det er de 500 millioner brugere, som bruger mere tid på Facebook end på Google. Og det tror jeg også Google må forholde sig til.

Husk at det jo heller ikke er umuligt at Facebook bliver endnu mere spændende at bruge i fremtiden.

Fremtiden ved vi ikke meget om, men det der sker nu, det snakker vi om :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas

Du har nok ikke helt hørt om konceptet endnu så. Top resultaterne på Bing bliver dem som har flest venneanbefalinger på Facebook, altså bliver det dine backlinks. Lidt mere troværdigt end linkspamming for at komme højt på Google.. ikke meget mere troværdigt, men lidt. Og DET er god markedsføring. Det er word of mouth, den ultimative markedsføring. DET har Google ikke.

Plus at det hele selvfølgelig bliver opgraderet, algoritmer og store kampagner for at få folk til at søge efter firmaer via Facebook.

Det er langt mere end bare selvsving.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens tage fejl. At bruge tid på facebook er bare ikke ensbetydende med, at folk er købeorienterede overfor hundefoder, når de spiller farmville. Det kan man dog være ret sikker på, at folk er, hvis de på bing eller google skriver hundefoder til labrador. Så for mig er facebook branding ligesom TV. Du kan gøre folk opmærksom på dit navn, men det udløser først købsadfærd i det øjeblik, hvor de står med ét reelt behov.

Jeg er uenig i, at venneanbefalinger er en bedre måde at give søgeresultater topplaceringer. Det er super nemt at åbne flere profil. Der findes software, der åbner profiler i et væk og på kryds og tværs danner vennerelationer. Hvis du sætter sådan et system til at lave venneanbefalinger, så kan du få tusindevis om ugen, men det siger intet om dit sites reele værdi.

Jeg er dog ikke uenig i (læser mellem linjerne), at linkspamming er tåbeligt. Så vidt jeg har læst på wikipedia, så har google 2007 slagtet de linkkataloger de har kunne finde - så tror faktisk, at det hul mere eller mindre er lukket (uden at være skråsikker).

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Jeg kan sagtens tage fejl. At bruge tid på facebook er bare ikke ensbetydende med, at folk er købeorienterede overfor hundefoder,

Det samme kan man sige om Googles søgemaskine, men de har da klaret det okay med at sælge hundefoder, og andet

Jonas:
Jeg er uenig i, at venneanbefalinger er en bedre måde at give søgeresultater topplaceringer. Det er super nemt at åbne flere profil. Der findes software, der åbner profiler i et væk og på kryds og tværs danner vennerelationer. Hvis du sætter sådan et system til at lave venneanbefalinger, så kan du få tusindevis om ugen, men det siger intet om dit sites reele værdi.

Ja det bliver en anden slags linkspamming. Også derfor jeg siger det ikke er meget bedre. Personligt ville jeg dog have mere tiltro til et produkt, hvis jeg kan se at nogle af mine venner har sagt god for det

Jonas:
Så vidt jeg har læst på wikipedia, så har google 2007 slagtet de linkkataloger de har kunne finde - så tror faktisk, at det hul mere eller mindre er lukket (uden at være skråsikker).

Ja de kæmper en god kamp for at stoppe det, men så længe at links er altafgørende for ranking, og det er det stadig, så vil folk misbruge det, ved at købe links og meget andet. Så det er der stadig.

Men det er sådan set lidt ligegyldigt, for nu siger dine venner god for det produkt du vil købe. Og det kommer nok til at betyde langt mere end folk lige tror.

Jeg lyder skråsikker, og det er jeg selvfølgelig ikke. Som sagt så kan alt ske, men det her ligner , i min verden, det der kan få store, store markedsandele til at skifte hænder.

Men nu må vi jo se hvad der sker

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig virker det som en typisk plc kurve udvikling. Der er for mange penge at tjene på søgning til at der i fremtiden kun vil findes en udbyder. Vi vil begynde at se produktdifferentiering i søgemaskine markedet ingen tvivl om det. Bing, Open Ad Exchange, affiliates programmer, Facebook søgning er bare nogen grove eksempler på områder som vil presse Google. 

At rejse er at leve.

Afbudsrejser

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Jonas:

Der er forskel på trafik og på at kunne omdanne trafik til business.

I mange henseender handler det vel om, at den der har trafikken har the upper hand.

Før Google fandt nøglen til at tjene penge, skortede det nok på forumbrugere der kunne forudsige præcist "hvordan" de skulle skabe revenue på deres søgetjeneste... men det lykkedes dem.

Facebooks lille, men afgørende forskel, er at de kan lade sig inspirere af Googles succeser.

Hvis nu Facebook Ads kan placeres på mine AdSense sider i stedet for AdSense?...
Hvis nu mit udbytte så bliver større fordi Facebook udvikler en metode der giver mig flere relevante annoncer og dermed større CTR. Hvem vælger jeg så?
Hvem vælger annoncørerne så?
Hvis FB giver mig et brandgodt søgefelt på forsiden, hvorfor skulle jeg så have Google som startside, og søge der?

.... jeg kan ikke selv lide tanken lige nu, for gode gamle Google kan jeg ikke svigte Smile

 

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål så er svaret Ja, Facebook viser også sider fra nettet. Du har sikkert lagt mærke til, at en del websites på nettet har Facebook Like/Kan lide knapper (f.eks. her på Amino og Ekstra Bladet). Når en bruger trykker på en sådan knap, får Facebook besked om dette. Hvis siden med Like knappen har noget specielt meta data i headeren, tilføjes linket til facebook. Så Facebook crawler altså ikke nettet som Google, Bing og de andre. I stedet er det brugerne der beslutter hvad der skal inkluderes i søgningen, ved at trykke på Like knappen på diverse sites. Så fremtidens SEO bliver måske at få flest mulige til at klikke på Like knapper på dit site :) Men tvivler på, at det bliver googles undergang.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)