Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFARING OMK. WEBSHOP INDENFOR BØRNEARTIKLER OG/ELLER LAGER FOR WEBSHOPS,ANYONE?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Jeg vil rigtig gerne i gang som selvstændig og kigger lidt på etablering af en webshop inden for børnetøj/, legetøj.

Er der nogen som har lyst til at dele ud af deres eventuelle erfaringer - nogle af de ting jeg primært søger svar på er:

 - hvor mange ordrer generes gennemsnitligt pr dag/uge/mdr eller år?

- hvor mange varer består en gennemsnitlig ordre af?

- hvad er en gennemsnitlig omsætning pr ordre?

 

jeg er klar over at det er lidt difuse spørgsmål, men det er blot for at have en guideline da jeg ingen ide har om hvordan det mon forholder sig. er med på at det hele afhænger af varer, mærke, synlighed og mange andre faktorer, men jeg vil alligevel være mere end taknemmelig for ethvert input.

endvidere, nogen der kan anbefale noget logistik - et lager som også bistår ordrehåndetering, returvarer etc.? og har indblik i hvad sådan noget render op i?

ovenstående henvender sig primært til den private forbruger.

håber der sidder en masse kloge aminoer derude med en guldgrube af viden som kan guide mig ;-)

på forhånd tak!!!!

 

Mvh

ny aminopige

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Velkommen til!

Den største tjeneste du kan gøre dig selv, er at bruge søgemaskinen er på amino. Søg fx. på børnetøj og læs en masse tråde...du vil hurtig finde ud af at konkurrencen er meget stort på dette område.

Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

mange tak for hurtigt svar. har læst alt hvad der er herinde - men ellers tak for tippet :-)

 

Mvh. og god aften fra

S.L

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

s.l.:

- hvor mange ordrer generes gennemsnitligt pr dag/uge/mdr eller år?

- hvor mange varer består en gennemsnitlig ordre af?

- hvad er en gennemsnitlig omsætning pr ordre?

Ovenstående afhænger meget af, om det er sparkedragter til 30 kr eller 300 kr... Når du spørger så bredt, så får du næppe nogle særlig konkrete svar, som du egentlig kan bruge...

Og hva andre sælger, er vel underordnet, da deres shop kan have en dårlig checkout, forkerte landingspages, de forkerte mærker osv... Med andre ord, så variere tingene meget fra shop til shop alt efter optimeringen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

helt enig, det er temmelig inkonkret. ikke desto mindre opererer stort set alle webshops indenfor området med et nogenlunde ens prisniveau på børnetøj. så....nogen bud eller konkret viden på en gennemsnitlig butik, som altså har overlevet mange af dem som røg i svinget?

 

Mvh

S.L

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

s.l.:

helt enig, det er temmelig inkonkret. ikke desto mindre opererer stort set alle webshops indenfor området med et nogenlunde ens prisniveau på børnetøj. så....nogen bud eller konkret viden på en gennemsnitlig butik, som altså har overlevet mange af dem som røg i svinget?

Se nu skrev du intet om, at det skulle være mærkevarer fra starten...

Men igen så afhænger det meget af, om du har Hummel eller et andet mærke. Et mærke indenfor børnetæj kan jo trække meget salg, og det er derfor vigtigt at have i baghovedet, hvilken mærkesammensætning, der sammenlignes med...

Igen vær en smule mere præcis, da alt andet er spild af din og andres tid...

Desuden er det nok de færreste, som vil lægge denne form for info ud på Amino, og 10 minutter senere ligge i top 5 på Google...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

mærkevaresammensætningen er endnu ikke 100% på plads, men der er tale om en række større, primært danske, mærker. herudover et par endnu ukendte lidt mere basic varer.

børnetøj i alderen 0-8 år dreng og pige.

legetøj til samme målgruppe.

nogle bud omkring logistikken?

 

Mvh

S.L.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et godt råd herfra er, at du ikke skal satse mere end at det må tage et par år at få shoppen i gang. Vores erfaring baseret på vores kunders webshops (set ud fra et gennemsnit), så skal du ikke forvente mere end et par ordrer om ugen i opstartsfasen. En analyse jeg engang har set et eller andet sted, siger at den gennemsnitlige webshop kunder køber for 200 - 300 kroner pr. ordre.

En af vores kunder sagde engang at man var uambitiøs hvis man trak overskud ud til sig selv de første 3 år Smile

Men som de andre også skriver, så er det meget afhængigt af en masse faktorer som eksempelvis markedsføring, funktionalitet i din shop, Brands på shoppen m.m.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

s.l.:

nogle bud omkring logistikken?

Logistik vurdere jeg, er noget af det sidste du skal se på, da ordremængden i starten ikke vil være større end det er noget du selv skal håndtere om aften for at holde omkostninger de første par år så lave som muligt. 

Når du laver budget, så husk det koster ca. det samme i onlineannocering som en fysisk butik har i husleje.

Mvh Annette

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har et lagerhotel som tilbyder netop logistik og lager for webshops. Men ligesom annette, vil jeg anbefale at du starter lidt op stille og roligt hjemmefra. Når byrden så bliver for stor, kan du begynde at se på hvad der findes af tilbud ligesom vores.

Hvis du har spørgsmål omkring afsendelse af pakker med eksempelvis post danmark, gls, pakning af forsendelser eller alt muligt andet, så må du meget gerne spørge løs. Vi har en del erfaring på disse områder, og vi deler gerne ud :-)

 

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)