Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg mig mod bedrageri?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en webshop, hvor en pæn del af omsætningen kommer fra udlandet. Da fragten er forholdsvis høj, hvis ikke man køber for et vist beløb, er ordrerne ofte forholdsvis høje, og det er sket, at der er nogen, der er sluppet afsted med at snyde os, og vi har mistet en sum penge. Derfor er vi nu begyndt at sende en email ud til førstegangskunder, der bestiller for over et vist beløb, hvor vi beder om, at de verificerer dem selv, før vi kan sende deres varer, enten ved at betale via bankoverførsel eller ved at sende en mail med billede af det anvendte kreditkort + billedlegimation. Problemet er, at det er besværligt for kunderne, og de derfor falder fra, og vi går glip af omsætning, og nu er der så også en kunde, der føler sig utryg ved at skulle sende ovennævnte kortdetaljer. Så mit spørgsmål er: Har I nogle gode idéer eller erfaringer med selvsamme problem? Jeg læste mig frem til et sted herinde, at man skal have 3D Secure, og det har vi også haft, men en del kunder brokkede sig, og vi kunne se, vi mistede mange salg pga. det, så det er taget ned igen, men hvis det er den eneste løsning, så må vi jo tilbage til det... Jeg søger både råd overordnet til vores sikkerhed men også til, hvad jeg kan forlange af overnævnte kunde. Er det ikke sikkert, hvis man kun tager et billede af forsiden af kortet, hvor sikkerhedskoden ikke sidder? + billedlegitimation?

 

På forhånd tak :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo ikke anderledes i en webshop end det er i et supermarked, - at gøre det let for kunderne at handle åbner for en tabsmulighed.

I virkeligheden er det en kalkule: Hvad koster sikkerhedsforanstaltningerne på bundlinien holdt op mod hvad svindet koster forretningen på bundlinien.

Det tilter jo ofte, fordi man reagerer følelsesmæssigt på den slags tyveri, men løsningen er jo egentlig nem nok. Hvis det kan betale sig at lade nogen slippe uden at betale, - så lad dem!

En forretning er ikke en opdragelsesinstution, en lokal politistation eller en politisk højborg, - men indtægter minus udgifter lig med fortjeneste.

Michael

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke beløbsstørrelser er der tale om?

Altså prisen på varerne?

Og er det egenproducerede varer eller forhandling?

Hvor meget i % i forhold til omsætningen er tabet på?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Jeg har været udsat for at skulle sende billede af ID + Betalingskortet ved en handel i Tyskland, og ja, det er ikke optimalt for kunden og det forsinker ordrebehandlingen.

En idé kunne måske være at delhæve et lille ørebeløb på kundens konto og bede dem om at kontakte dig med oplysninger om hvor mange øre som er hævet.  Det forsinker afsendelsen af varen en smule, men det er 100% sikkert for både kunde og dig som forhandler.  Måske det kan give nogle udfordringer med forskellige valuta, men det er et forsøg værd.

Et problem med de udenlandske kreditkort svindlere er at hvis de først finder ud af at i sender varerne ud uden de store check af navn, adresse, telefon-nummer, ip, 3D secure osv., så fortsætter de med at 'handle' mere og mere ind i Jeres shop, ved brug af forskellige leveringsadresser osv. og så har I for alvor et stort problem.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Marie:

Er det ikke sikkert, hvis man kun tager et billede af forsiden af kortet, hvor sikkerhedskoden ikke sidder? + billedlegitimation?

Ville du selv sende et billed af dit kreditkort til en ukendt webshop? I såfald du ik vil, så kender du svaret på dit spørgsmål...

Hvilke varer sælger i?

Verified/SecureCode er faktisk super praktiske, og i de fleste lande i EU en normal ting... Det er bare DK, som er max bagefter, når det gælder sikkerheden. Eller dvs danske kunder!
Så sælger i til udlandet, så kan i nemt benytte denne ekstra sikkerhed, som I ik mister en masse penge på fraud handler. Og danske kunder betaler vel bare med Dankort, som ik har nogen sikkerheds muligheder desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)