Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Nyt" koncept, hvad synes I?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg overvejer kraftigt at bruge mine sparepenge på at starte en ny webshop, men hvad synes I om ideen?

I webshoppen skal mænd(i første omgang) kunne købe billige basisvarer som, undertøj, sokker, t-shirts og tanktops, i en god kvalitet og til en god pris. Webshoppen skal henvende sig til det segment af mænd der ikke gider bruge tid eller penge på at købe deres basisvarer til klædeskabet. Der skal ikke bruges penge på dyre designere eller smarte logos, alle pengene skal ligges i kvalitet.

Segmentet skal være de mange mænd der ikke gider bruge 300 kr. på et par boxers fordi der står Hugo Boss på, eller købe sokker til 100 kr. per par. I min webshop skal man kunne få 3 par boxers i en god kvalitet til 100 - 150 kr. og 10 par strømper til 100 kr.

Jeg har selv i mange år brugt utrolig store beløb på mærketøj, men har lagt mærke til at jeg nu er fuldstændig ligeglad med hvad der står i mine underbukser, det eneste der betyder noget er om de sidder godt. Jeg har også arbejdet i en tøjbutik i nogle år og ved godt hvor meget det reelt koster at lave et par sokker eller boxers.

Hvad synes i?

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint koncept!

Umiddelbart vil det dog kræve forholdvis meget markedsføring før du overhovedet for nogle ordre. Men alt i alt fint koncept!

Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grundlæggende en god ide. Dog risikerer du at "drukne" i de mange andre webshops der sælger tøj til mænd. For at være unik, skal der måske lidt andre tanker til, f.eks hører jeg selv til den type der først får taget mig sammen til at købe nyt undertøj/strømper, når det gamle dårligt kan hænge sammen mere, så måske skulle du overveje en abbonement-ordning, hvor man indbetaler eks. 150,- pr. kvt., så sender du friske underhylere og sokker 4-6 gange om året, helt automatisk !!!

Så kunne du sende et par "julestrømper" i december, et par tynde underhylere om sommeren, gule strømper til påske, varme ragsokker om vinteren osv...

Hilsen
Kasper

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Kan godt se fidusen i din ide, og jeg skal bestem ikke være en lysseslukker.

Dog skal du lige prøve at regne på, hvor mange pakker med 10 par sokker du skal lange over den virtuelle disk for at tjene penge.

Min erfaring med webshops (og ikke mindst fragt) er, at du skal op på ordrestørrelse over 500 kroner før der genereres indtjening.

100 ordrer på hver 150 kroner om ugen giver et stort rundt nul på bundlinjen, hvis du er heldig.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bregenborg:

Grundlæggende en god ide. Dog risikerer du at "drukne" i de mange andre webshops der sælger tøj til mænd. For at være unik, skal der måske lidt andre tanker til, f.eks hører jeg selv til den type der først får taget mig sammen til at købe nyt undertøj/strømper, når det gamle dårligt kan hænge sammen mere, så måske skulle du overveje en abbonement-ordning, hvor man indbetaler eks. 150,- pr. kvt., så sender du friske underhylere og sokker 4-6 gange om året, helt automatisk !!!

Så kunne du sende et par "julestrømper" i december, et par tynde underhylere om sommeren, gule strømper til påske, varme ragsokker om vinteren osv...

Hilsen
Kasper

Meget spændende tanke... den skal jeg helt sikkert arbejde videre med.

Og ville da være en genial løsning for folk der slet ikke gider bruge tid på at købe sokker og boxers.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Andersen:

Hej Jesper,

Kan godt se fidusen i din ide, og jeg skal bestem ikke være en lysseslukker.

Dog skal du lige prøve at regne på, hvor mange pakker med 10 par sokker du skal lange over den virtuelle disk for at tjene penge.

Min erfaring med webshops (og ikke mindst fragt) er, at du skal op på ordrestørrelse over 500 kroner før der genereres indtjening.

100 ordrer på hver 150 kroner om ugen giver et stort rundt nul på bundlinjen, hvis du er heldig.

Du har helt ret, har også selv overvejet dette, men jeg må arbejde for at de fylder noget mere i kurven. Evt. gratis fragt hvis man køber for over 500 kr. det fungere vist meget godt for Danmarks største webshop med herretøj:)

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jensen:
Evt. gratis fragt hvis man køber for over 500 kr. det fungere vist meget godt for Danmarks største webshop med herretøj:)

Se, det ved du jo faktisk ikke. bare fordi de er de største (ved ikke lige hvem det er, men pyt med det), behøver de jo ikke at tjene penge.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes klart det kunne være en god ide.. jeg er dog ikke typen der gider at betale en hel masse bare for et par sokker, men kender da en hel del der vil.. 

 

Jeg synes du skal prøve at høre Thorborgs podcarst han snakker på et tidspunkt om hvordan man kan åbne sådan en wepshop fra bunden så man kan få kunde og det hele virker fra starten.. Kan varmt anbefales. 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Andersen:

Synes klart det kunne være en god ide.. jeg er dog ikke typen der gider at betale en hel masse bare for et par sokker, men kender da en hel del der vil.. 

 

Jeg synes du skal prøve at høre Thorborgs podcarst han snakker på et tidspunkt om hvordan man kan åbne sådan en wepshop fra bunden så man kan få kunde og det hele virker fra starten.. Kan varmt anbefales. 

er der nogen der har et link til denne podcast?

 

Fra thiste
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

http://thorborg.tv/starte-webshop-portal-eller-website-sa-lyt-med-her.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+thorborgstalkshow+%28Thorborgs+Talkshow%29

 

her:)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)